Tovább a tesztautóra.

Audik a Wörthi-tavi talin

Írta: TesztAuto.hu 2014-05-29 19:00:01

Az Audi TT quattro sport concept sportos kiállásával most a Wörthi-tó partján igyekszik nyomatékosítani a négykarikás márka imázsát, egyéb izmos modellekkel egyetemben (bemutatók)

Hamisítatlan versenyhangulatával e show-modell már az idei Genfi Autószalonon is megdobogtatta a rajongók szívét. A 2.0 TFSI teljesítménye 6.700-as percenkénti fordulatszámnál 420 LE, ami új csúcsérték a kétliteres kategóriában. Literteljesítménye 210 LE, s az öthengeres aggregát a 2.400 és 6.300 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig produkálja 450 newtonméter maximális forgatónyomatékát, de már 1.900-as fordulatnál is 300 newtonméter jelenik meg főtengelyén.

Mindössze 1.344 kilogramm saját tömegével (vezető nélkül) az Audi TT quattro sport concept leginkább egy csúcsformában lévő élsportolót idéz. A kevesebb, mint 150 kilogrammos, kétliteres TFSI-aggregát minden egyes lóereje mindössze 3,2 kilogrammot mozgat. A négyhengeres erőforrás álló helyzetből csupán 3,7 másodperc alatt gyorsítja fel a show-modellt 100 kilométer/órás tempóra.


Menet közben a négyhengeres erőforrás hangsúlyosan sportos karakterével csábít. A feltöltött, közvetlen befecskendezésű aggregátot rendkívül közvetlen gázadási reakciók jellemzik, és egészen 7.200-as maximális fordulatszámáig könnyedén pörög fel. A kettős tengelykapcsolós S tronic váltómű fokozatait villámgyorsan kapcsolva járul hozzá hatékonyan a show-modell mély benyomást keltő gyorsulási képességeihez.

Ha Audi, akkor quattro

A forgatónyomaték a quattro állandó összkerékhajtáson át jut a kerekekre. Az első és a hátsó tengely közötti kedvező tömegeloszlás érdekében az elektronikus szabályozású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló közvetlenül a hátsó futómű előtt kapott helyet. A quattro aktívan, mindössze ezredmásodpercek alatt szabályozza az első és a hátsó kerekek közötti nyomatékelosztás arányát, így járulva hozzá a különösen dinamikus menettulajdonságokhoz. A kanyaríveken a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás lép működésbe, amelynek eredményeképpen az autó enyhén a kanyar irányába fordul. E rendszer szükség szerint a kanyar belső ívén gördülő kerekekről a külsőkre irányítja át a nyomatékot.


Döntő szerepet játszik az Audi TT quattro sport concept könnyűszerkezetes koncepciójában karosszériaszerkezete, amelynek műszaki alapjául a moduláris keresztmotoros platform (Modularen Querbaukasten; MQB) szolgál. E hibrid építési mód az Audi Space Frame (ASF) technológia legújabb fejlesztési lépcsője. Az autó eleje acélszerkezetre épül, míg az utascella padlólemeze formaedzett acélokból formált nagyszilárdságú komponenseket tartalmaz, amelyek már-már extrém szilárdságuknak köszönhetően csekély falvastagsággal, így kedvező tömeggel készülhetnek. Az utascella, a külső karosszériaelemek, az ajtók, illetve a motortér- és a csomagtartó-fedél anyaga egyaránt alumínium.


A tanulmánymodell elejét karcsú Matrix-LED fényszórói és a széles Singleframe hűtőrács határozza meg, amelyet méretes légbeömlő-nyílások fognak közre. A show-modell központi kerékanyával rögzített, 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt semi-slick gumiabroncsokon gördül. Hátulján széles, az autó sziluettjén túlnyúló szénszál-erősítésű műanyag (CFK) diffúzor erősíti a versenyautó-karaktert. Az Audi TT quattro sport concept hátuljára ható leszorító erőt nagyméretű, rögzített szárny növeli.

És mi lesz még ott?

Az Audi nem csupán a TT show-modelljével, hanem sorozatgyártású változataival is – immár 1998-as bemutatkozásuk óta – az autós formatervezés és a sportosság mércéjéül szolgál – e sorozat harmadik nemzedékében is. A gazdag hagyományokra visszatekintő Wörthi-tavi GTI-találkozón e dizájn-ikon a TTS Coupé formájában mutatkozik be legdinamikusabb oldaláról, amelynek olyan fejlett aerodinamikai megoldások csökkentették légellenállási együtthatóját (cw) mindössze 0,29-re, mint alja burkolatának, oldalsó légbeömlő nyílásainak, 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsáinak és hátsó légterelőjének célzott továbbfejlesztése.

Az Audi TTS Coupé megjelenésében érzelemdús formavilágával, hajtásrendszerében pedig innovatív technikáival kelt mély benyomást. Erőteljes 2.0 TFSI aggregátjával az Audi TTS már a nagy teljesítményű sportautók körébe lép: álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 km/h, teljesítménye 310 LE, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.700 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig vezetője rendelkezésére áll.


Az Audi az S1 révén olyan kompakt sportautót mutat be a GTI-találkozó alkalmával, amely 2.0 TFSI motorja 231 LE teljesítményével és 370 newtonméter forgatónyomatékával igazán méltó hírnevéhez. Turbófeltöltésével és az Audi valvelift system szelepvezérléssel az S1 álló helyzetből mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig 250 kilométer/óra. 2.0 TFSI erőforrása átlagosan 7,0 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 162 g/km).

További különlegességként pontosan a nyitott autózás szezonjára érkezik a piacra az Audi S3 Cabriolet. E vászontetős, négyüléses modell saját tömege mindössze 1.620 kilogramm, miközben 2.0 TFSI erőforrása az 5.500 és 6.200 percenkénti fordulat között 300 LE teljesítményt küld főtengelyére. Vérbeli sportmotorja 380 newtonméter forgatónyomatékával 5,4 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra e kabriót, amelynek végsebességét csupán az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.


Az S3 Cabriolet mellett az Audi-stand látogatói az S3 Limousine formájában az A3-sorozat egy újabb S-modelljét is megtekinthetik. Az új limuzin teljesítménye és gazdaságossága terén egyaránt mércéül szolgál: a 2.0 TFSI ez esetben 221 kilowattot (300 LE) és 380 newtonmétert produkál, miközben az S tronic sebességváltóval átlagfogyasztása mindössze 6,9 liter 100 kilométerenként. Következetes könnyűszerkezetes építése eredményeképpen saját tömege csupán 1.460 kilogramm, ennek köszönhetően az S3 Limousine mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti a 0 - 100 kilométer/órás sprintet.

Természetesen a négykarikás márka modellsorozatainak abszolút csúcsát jelentő RS-modellek sem hiányozhatnak a Wörthi-tó partjáról. A quattro GmbH, az AUDI AG száz százalékos tulajdonú leányvállalata fejlesztéseként az RS-modellek a legerősebb motorizáltsággal, a quattro állandó összkerékhajtással, extrém menetdinamikai képességekkel, visszafogott megjelenéssel és teljes körű mindennapos használhatósággal állnak az egyes modellcsaládok élén.


Vérbeli atléta az RS 5 Coupé, amelynek 4,2 literes, V8-as atmoszférikus motorja 331 kilowattot (450 LE) teljesít, álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsítva e kupét 100 kilométer/órás sebességre. Az alapkivitelben 250 kilométer/órára lehatárolt végsebesség opcióként 280 kilométer/óráig is növelhető.

Az RS-modellek különösen jövőbemutató képviselőjeként érkezik az RS 6 Avant a találkozóra: miközben egyszerre könnyebb és takarékosabb elődjénél, még dinamikusabb menetteljesítmények jellemzik. 4.0 TFSI aggregátja 560 LE teljesítményével álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra. Az alacsony és közepes terhelési tartományokban átmenetileg négy hengerét leállító cylinder on demand (COD) rendszerének köszönhetően az RS 6 Avant átlagosan 9,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként – azaz 30 százalékkal kevesebbel, mint elődje.


A menetteljesítmények terén az R8 V10 Spyder emeli tovább a lécet: V10-es motorja a 6.500 percenkénti fordulatnál 530 newtonméter maximális forgatónyomatékot, 8.000-nél pedig 386 525 LE teljesítményt produkál. Az S tronic sebességváltóval 3,8 másodperc alatt teljesíti a szabvány szerinti 0 - 100 km/h sprintet, végsebessége pedig 311 kilométer/óra (manuális sebességváltóval 4,1 másodperc és 313 km/h). A nyitott, nagyteljesítményű sportkocsi a könnyűszerkezetes technológiák terén is mércéül szolgálhat, Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete alumíniumból készül, s mindössze 216 kilogramm. Külső dizájnjáért az R8 2013-ban a „red dot: best of the best” tekintélyes formatervezési díjban részesült.

Különleges vendég: Ducati Hypermotard SP

Az Audi rajongóit egy kétkerekű különlegesség is várja majd a Wörthi-tó partján, a Ducati Hypermotard SP egy igazi „Special Guest” az Audi standján. Az SP a Hypermotard modellével azonos felszereltségű, ám magasabb teljesítményszintet képvisel, s Testastretta 110°-os kéthengeres motorjával a sport- és teljesítményorientált motorosok ideális gépe. A 1199 Panigale esetében rendelkezésre álló üzemmódok (Riding Modes) – high, medium, low – mellett a Hypermotard SP ugyancsak 9.250 percenkénti fordulatszámnál kínál 110 LE maximális teljesítményt.




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31