Tovább a tesztautóra.

Veteránok kirajzása

Írta: Prokai Gábor 2014-04-28 15:00:01

A régi autók kedvelői szombaton Törökbálintra figyeltek. Sokan látogattak el az egyik outlet parkolójába, a veterán- és nosztalgiajárművek hagyományos tavaszi találkozójára.


Pedig az időjárás nem volt partner efféle összejövetelhez – veterános nem szívesen áll ki a garázsból, ha fellegek gyülekeznek az égbolton. Ehhez képest fél kilences érkezésünkkor már az utolsó helyeket foglaltuk el saját klubunk, a Trabant-Wartburg Klub gyülekezőrészén, a később érkezők számára csak a vegyes parkolóban maradt hely. Kőváry Barna hivatásos borulóművész egy T1-esből és T4-esből összetolt színpadról szórta folyamatosan humorbonbonjait, miközben az ütemesen megeredő-elcsendesülő esőben elindultunk kifigyelni a látnivalókat. Egymás után két Velorex is érkezett, utánfutóval, ahogy kell. Elnézve őket egyértelmű, hogy a trike nem kizárólag a Pokol Angyalai közül kivénhedt rockerek játékszere, a csehszlovákok a hatvanas évek kispolgári világában hiánypótló szerepet szántak a típusnak: bridge kategória a CZ motorkerékpár illetve a Skoda Octavia között.



Az egyik bőregér győri tulajdonosa elpanaszolta, hogy míg annak idején ezeket a járgányokat C rendszámmal, személyautóként lehetett üzemben tartani, mára legtöbbjüket motorkerékpárrá minősítette át a szőrös szívű NKH. További kérdésünkre, hogy a találkozóra vajon az M1-esen érkeztek-e, szélesen vigyorogva, nemleges választ adtak. Mellettük mintaszerűen felújított Rover P6 2000 TC parkolt le, gazdája Olaszországból hozta haza, hogy évek hosszú munkája után OT-táblát csavarozhasson lökhárítójára. Ezt a típust nálunk nem igazán ismerik, hazájában viszont mára komoly kultusza alakult ki – az angol autógyártás ekkor még a némettel vetekedett, csakúgy minőségben, mint mennyiségben.



Ekkor egy kísértet suhan - azaz inkább kerepel - el előttünk, Mercedes 170 S-D áll a parkolóba. A gyári kódja szerint W136-osnak keresztelt autó tartóssága, strapabírása mellett még a szintén, joggal szuperlatívuszokban emlegetett „Ponton” Mercedesé is eltörpül. Az 1953-as gyártású autó négy éve került Németországból hozzánk, most Kecskemétről hozta fel gazdáját Törökbálintra, aki akár kétezer kilométeres utat is bevállalna vele – tavaly nyáron már volt részük ilyesmiben. Ez a Mercedes nem a külcsín miatt vonzza az érdeklődő tekinteteket, fellépője átlyukadt a rozsdától, a belseje meg mintha egy steampunk mozi díszlete lenne, motorja viszont izzítás után egyből röffen; valódi munkagép, évszázadokig tartó lassú üzemre kalibrálva. Vele szemben az éjfekete Citroën Traction Avant mintha most jött volna le a párizsi szalagról: csillog-villog. Csakúgy, mint alatta az elfolyt hűtőfolyadék a viacoloron.



Az Oldtimer Premier egyik trendje szerint évről-évre több DeLorean DMC-12 érkezik. Az unalmas, egyen fémszürke színű (persze, tudjuk miért olyan) sportkocsiból a tavalyi kettőnek éppen a duplája jelent meg az idén, még a Hooters nőcijeinél is ütősebb díszletet adva a totalcaros srácok tévéfelvételéhez. Érdekes tanulmány lenne, hogy egy új korában ekkorát bukó kocsiból hogy lesz keresett hobbiautó…



Pickup is volt néhány (Mini Morris, Wartburg Trans, Peugeot 203) igazi teherautót viszont csak egyet hoztak ki, de az nem volt semmi. Valószínű az osztrák hadseregben vészelhette át az utóbbi negyven-ötven évet az a Steyr, amely munkagép rendszámmal, de tiptopp állapotban virított, jócskán kiemelkedve a személyautók tömegéből. Évfordulós ünnepre is sor került: a rendezvény egyik házigazdája, a TWK húsz éve tartotta első találkozóját, akkor még a budai Skála parkolójában. Az ünnepi torta nehezen meggyulladó gyertyáit egy P50 Uni és egy 353W fújta el nyélgázon, a kipufogójával.



Persze a több száz autó közül önkényesen emeltük ki ezt a néhányat, mindet megemlíteni kevés volna hely és idő. Ford Sierrától a FIVA egyes szinten restaurált Opel Kapitänig még sok más autó volt kint, szóval aki idén nem jött ki, az most már tényleg kötelezőnek vésse be a jövő évi rendezvényt.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31