Tovább a tesztautóra.

Végre megjött az új Passat

Írta: Sükösd Richárd 2014-07-05 14:04:27

Vége az esténkénti álmatlanságnak, hogy vajon milyen lesz az új VW Passat, ugyanis bemutatták, és örömmel jelentjük, hogy sikerült valamivel több egyéniséget adni Európa legsikeresebb cégautójának

Nagyon örülünk annak, hogy az új B8-as Passat, már sokkal karakteresebb, mint elődjei, persze ez nem minden részletére igaz, ugyanis a hátsó traktus kaphatott volna némi újítást. Az autó eleje egészen harapósra sikeredett, még szerencse, hogy ezt meg merte lépni a Volkswagen, azonban a hűtőmaszk, fényszóró, motorháztető együttes, kicsit a 3-as BMW-re emlékeztet minket.


Az új Passat oldalvonalai valamivel merészebbek, mint az elődeié, de nem mutatnak semmilyen nagyobb újdonságot, hasonlóan, mint az autó hátsó lámpái, melyek szinte ugyanolyanra sikeredtek az előző generációéhoz képest. A B8-as Passat méretei nem sokat változtak, azonban a közel azonos karosszériát, az MQB padlólemeznek köszönhetően, sikerült jobban kiaknázni, ezáltal nagyobb hely fogadja az utasok.


Az autó hossza 2 mm-rel lett rövidebb az előző generációhoz képest, ezáltal 4767 mm-es hosszal gazdálkodhatunk, a magassága 1,4 centivel lett alacsonyabb, míg a tengelytávot növelték 8 cm-rel, amely így 2791 mm, a leendő hátsó utasok legnagyobb örömére. A csomagteret is sikerült gyarapítani, ugyanis a szedán hátsója, már 586 literes teret rejt, addig a kombi változaté alaphelyzetben 650 literesre növekedett.


Motorikusan senki sem panaszkodhat a B8-as Passatra, hiszen tízféle variáció közül választhat. Öt benzinessel lesz elérhető, az 1,4 TSI 125 lóerővel, az 1,4 TSI ACT 150 lóerővel, az 1,8 TSI 180 lóerővel, míg a 2,0 TSI 220 és 280 lóerővel csábít minket. Négy gázolajos közül választhatunk, az 1,6 TDI 120 lóerővel, a 2,0 TDI 150 és 190 lóerővel, na meg persze a zsír új 2,0 TDI BiTurbo, amely 240 lóerő, illetve brutális, 500 Nm-es nyomaték leadására képes, és a mai trendnek megfelelően, egy 211 lóerő összteljesítményű konnektoros hibrid.


Kíváncsian várjuk tesztre, hogy megtudjuk, milyen is az új Passat, amely már valamivel feljebb pozícionált, tehát lassan, nem is a Ford Mondeo és társaival verseng, hanem közeledik a német prémiumtrió felé, azonban ehhez még kicsit fejlődnie kell.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31