Tovább a tesztautóra.

Suzuki SX4 S-Cross teszt. Unalmas, de baráttá válhat...

Írta: Sükösd Richárd 2014-11-18 11:17:38

Nálunk járt az Suzuki SX4 S-Cross nem is egy, hanem két példánya, benzines, illetve dízel motorokkal. Felszereltségi szintben is nagy volt a szakadék így pontosabb képet kaptunk a napok során

A Suzuki még mindig a palettáján tartja a már kiöregedett, előző generációs SX4-et, amely méreteivel és felszereltségével is jól lemaradt a megújított S-Cross mellett. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lenne esetleg csábító a vásárlók számára, ugyanis azért van árkülönbözet a két verzió között. Nem sok, de erről majd később.


Kezdésként elmondanám, hogy a Magyarországon gyártott, megújult SX4 S-Cross érdekes látványt nyújt a szemlélődők számára, hiszen a dizájnja nem éppen az európai ízlésnek lett megteremtve. Persze ezt sokan megcáfolták, pl. drága édesanyám szerint egy egész jó karosszériaformát sikerült létrehoznia a japánoknak. Most őszinte leszek és bevallom én is, hogy annyira azért nem szörnyű a külleme, mint azt oly sokan állítják. Igenis vannak rajta csúnya, buta részletek, mint például a nagy téglalap tankfedél, amibe annyi stílus sem szorult, mint az első generációs swiftébe, azonban a többi külső részletet nem érheti olyan sok kritika. Tény, hogy nagy, busa feje van a 4300 mm hosszú, 1765 mm széles, 1575 mm magas és 2600 mm tengelytávolságú autónak, viszont ha nem lenne, akkor képzeljük csak el mennyire unalmasan is mutatna a formaterv, amin a zöldcitrom metál - foszöld - fényezés is sokat dob.


Az S-Cross terepesített műanyag burkolatai is sokat javítanak az összképen, aminek köszönhetően néhányan el is hiszik, hogy egy terepre alkalmas járművet látnak. Ez még valamennyire megállja a helyét az összkerékhajtású változatban, azonban az elsőkerekesnek köze nincs a terepezéshez. Nálunk a fronthajtásos változatot az 1,6 literes benzines, míg az összkerekest a szintén 1,6 literes dízelmotoros képviselte. Némi külső különbség is látszott a két autón, de nem sok. Ki is fejtem, ugyanis a külsőleg ami látszik, hogy a két SX4-nek a fényszóró belsője nem egyforma volt, hiszen a dízel magasabb felszereltségi szinttel bírt, melyhez már járt a LED-es nappali menetfény, és a Xenon fényszóró. A benzinesben nem túl sok, de egy normál családnak elegendő extra volt belenyomva, azonban a nélkülözte a LED-et, és csak halogén fényszóró jutott neki. A másik különbség, hogy a dízel ugye első-hátsó tolatóradaros volt, ezért látszodtak a kis érzékelők, azonban márkafanatikus legyen a talpán, aki ezt egyből kiszúrja.


Na mindegy, ezeken az extrákon kívül még volt hatsebességes kézi váltó, USB csatlakozó, automata fényszóró és Bluetooth-os telefoncsatlakozási lehetőség a jobban felszerelt változatban. Azért kicsit gáznak érzem, hogy egy mai, új autóban nem széria az USB csatlakozó, ahogy a benzinesben sem volt az. Én például kifejezetten szeretem a saját zenéimet hallgatni utazás közben, amiket a telefonomon tartok. Viszont, ha ezektől el tudunk vonatkoztatni, akkor elmondhatjuk, hogy egy nem túl nagyravágyó családnak megfelelő extrákat kapunk nem is annyira sok pénzért. Amúgy az összeszerelési minőség sem a legjobb, de nem annyira vészes, viszont az anyaghasználat az szerintem szörnyű.


Tele volt a dízelünk és a benzinesünk is kemény, kopogós, komor műanyagokkal, miközben a szövetülések is kicsit barátságtalanok voltak a finom kezekhez. Amit a legjobban kiemelnék, mint kényelmetlen dolog, az a könyöklő. Rossz, rossz és rossz! Hosszú távon egyszerűen elviselhetetlen, ráadásul annyira kemény, hogy még kopog is, alig van valami puha hatása, 100 kilométeres táv fölött fáj is az ember könyöke tőle. Azonban legalább azt elmondhatjuk, hogy a helykínálat egészen jónak mondható, ugyanis a 180 centis magasságommal kényelmetlenség nélkül elfértem magam mögött, ami azért nem jön rosszul, ha magas emberek utaznak az S-Crossban. A csomagtartó 430 literes befogadóképessége is végre megfelelő 4-5 személy utaztatásához.


Motorikusan az 1,6 literes benzines és az 1,6 literes dízel is egyaránt 118 lóerős, viszont a gázolajos nyomatéka természetesen jóval nagyobb, mely számok 156 és 320 Nm. Ez a nyomaték különbség nagyon intenzíven jelentkezik a két változat között, ugyanis a dízelben egészen jól érezni az erőt, ami meglepően magabiztossá teszi az embert egy-egy előzésnél, míg a benzines olyan lustának tűnik, mintha maximum 90 lóerős lenne. Ami vicces, hogy ez csak illúzió, hiszen a benzines jóval könnyebb, csak 1085 kilogramm tömegű, ami 11 másodperces gyorsulást tesz lehetővé, míg az összkerekes dízel 1305 kilogramm, 13 másodperces adattal. Eléggé fura, mindenesetre garantáltan nem fogunk gyorshajtani a szívó benzinessel annyira nem jön az érzet, de hát ez az autó nem is arra van.


Többek közt annak köszönheti ezt a gyenge érzetű megindulást, hogy a legtöbb kategóriatársától eltérően az SX4 S-Crossból hiányzik a turbós benzines erőforrás, ami még felárért sincs, csak ez a szürke, szívó egyhat. Azért érdemes azt is elmondani, hogy ezzel a motorral szinte garantáltan nem lesz bajunk annyira egyszerű, de mégis kiforrot konstrukcióról van szó. Nem mellesleg még a fogyasztása is meglepően baráti, ugyanis városban 6,7 liternél nem evett többet és ez vegyesben még simán lejjebb tornászható. Gázolajosból is csak ez az egy motor elérhető a Suzukinál az SX4 S-Crosshoz, melynek karaktere egészen fickós miközben az étvágya meglepően szerény. Simán hozható vele a 4,5-6 liter közötti fogyasztás, ami valljuk be, hogy nagyon jó.


A dízel változat összkerékhajtása igazán jól jöhet a havas időszakban, főleg ha meredekebb utcában lakik az ember, azonban ne várjunk tőle magabiztos terepképességeket, hiszen nem a sárban való dagonyázáshoz lett tervezve. Nagy a súlytöbblet és a felár, így csak azoknak ajánlanánk a négykerekes változatot, akiknek tényleg szükségük van rá vagy nem tudnak élni a biztonságosabb terepezés tudata nélkül. Az autó vezethetősége meglehetősen érzéketlen, tehát nem nagyon fogunk kanyarvadászni vele. A futóművet kicsit keménynek éreztem, ahogy a felfüggesztést is, viszont a magyar utakat igazán jól tűri. Talán ez a kategória a legjobban használható a városban, hiszen a hasmagasság miatt nem kell aggódni, így képesek vagyunk felállni akár egy nagyobb járdaszegélyre is.


Eddig nem volt olyan fogás az inkább emelt kombi, mint SUV Suzukin, ami döntő hiba lenne, azonban az anyagiak sajnos erre játszanak. Az SX4 S-Cross alapára 4 490 000 Ft, de ez nem is az általunk próbált Comfort (GL) felszereltségi szint, amely tartalmaz többek közt visszagurulásgátlót, gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszert, manuális klímát, 7 légzsákot, illetve első-hátsó elektromos ablakemelőket, hanem egy nagyon spártai változat, melyben nem sok minden található. A GL listaára már 5 millió forintra rúg, azonban ez már élhető, de még mindig drága, főleg ha még jobban extrázzuk összkerékkel, CVT váltóval, start-stop rendszerrel vagy akár napfénytetővel, amiknek köszönhetően akár 8 millió forint is lehet. A dízel alsó hangon 5 780 000 Forintért lehet a miénk, amit felrúghatunk a már említett extrákkal egészen 8,5 millió forintig, mely azért már meglehetősen nagy összeg, főleg úgy, hogy egy nyamvadt navigációt sem kapunk, csak pixelháborút a műszerfalon.


Alapvetően a Suzuki SX4 S-Cross ajánlható autó a magyarországi utakra, ugyanis meglepően jól tűri azt, a helykínálat is egész jó, azonban nem ennyiért, hiszen néhány konkurens ezért a pénzért több mindent kínál az amúgy kedves kis japánnál. Éppen ezért ami Magyarországon reális, az talán a kiöregedett SX4, mely már 4 millió 76 ezerért elhozható újonnan.

Hozzászólások

  • Darth10
    2014-11-24 12:45:53
    A képek alapján ez egy benzines 1.6 GL+, nem pedig a sima GL :) Lehet a képek máskor készültek, de azért megtévesztő, hogy a tesztben a fapad GL-ről írnak, a képeken pedig GL+ van.



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31