Tovább a tesztautóra.

Új kategória születik? BMW Concept Sedan - bemutató

Írta: TesztAuto.hu 2015-11-23 13:00:01

A bajorok elképzelése egy új szegmensről: íme a BMW Concept Compact Sedan

„A BMW Concept Compact Sedan tanulmánnyal egy modellbe sűrítettük a kompakt méretű limuzinokban rejlő lehetőségeket. Azon túl, hogy kompakt méretei ellenére vezetőjének és utasainak egyaránt tágas helykínálatot biztosít, eme tanulmány a BMW márkára jellemző sportos képességeket és a nagyobb BMW modellsorozatok eleganciáját örökölte. Páratlan minőségével és megannyi egyedülálló értékével a BMW Concept Compact Sedan egy ízig-vérig prémium autó” - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group dizájn-részlegének vezető tervezője.

A következő generáció autója


A prémium kompakt járművek kínai piacán tapasztalható ugrásszerű érdeklődésre adott válaszként a BMW mélyreható elemzéseket és kutatásokat folytatott a kategóriát vezető irányvonalak és célcsoportok körében. A BMW Concept Compact Sedan a Kínában felnövő következő generáció széleskörű világszemléletének négykerekű tükörképe: a modell potenciális vásárlói tisztában vannak képességeikkel, dinamikus életet élnek, kivételesen magas igényeket támasztanak a minőséggel szemben, miközben jó érzékkel közelítenek az esztétikai szépséghez. „A BMW Concept Compact Sedan karakteres dizájnnyelvezete a minimalizált külső méretek mögött rejlő sportos vezetési élményt testesíti meg. A modell épp annyira jellegzetes, mint amennyire lényegre törő – és mint ilyen, új dimenziót varázsol a kompakt szegmensbe. Eme négyajtós limuzin minden tekintetben megfelel a BMW modelljeivel szemben támasztott elvárásoknak” – fogalmazott Karim Habib, a BMW modellek tervezéséért felelős részleg vezetője.

BMW, minden szögből

A BMW Concept Compact Sedan kompakt méretekkel dolgozó, agilis külső kialakítása a jól ismert limuzin sziluettben ölt testet, amely három főbb részre osztható. A tanulmányt a BMW által fémjelzett karosszéria-arányok elegáns dinamizmusa járja át, amely egyedülálló a kompakt szegmensben. Az ívelt motorháztető és a hosszú tengelytávolság vizuálisan megnyújtja a karosszériát, miközben az enyhén hátratolt utastér a modell sportos énjét hangsúlyozza. A tradicionális BMW-elemek okos alkalmazása, így a hosszan elnyújtott, emelkedő övvonal, a dinamikus karosszéria-vonalvezetés és a letisztult felületek együttese oldalnézetből az autó atletikus karakterét és a hamisítatlan BMW-örökséget tükrözi. A négy ajtót a modell arányaival harmonizálva alakították ki a tervezők, a vezetőnek és az utasoknak egyaránt könnyű be- és kiszállást kínálva. Az övvonal alatt található diszkrét kilincsek már érintésre kinyitják az ajtókat.


Az elegáns felületek összhangja

A BMW Concept Compact Sedan precízen meghúzott élei és kontrasztos formái dinamikusan kidolgozott felületeket alkotnak, amelyeknek egyszerre elegáns és lendületes fény-árnyék játéka művészi alkotásokat idéz, miközben egy erőtől duzzadó karakter képét varázsolja az utakra. Az erőteljes kerékjárati ívek kifelé domborodnak a karosszéria síkjából, tovább nyomatékosítva a tanulmány sportos benyomását. A Liquid Metal Bronze névre keresztelt, folyékony bronzmetál színű külső fényezés valósággal áthatja a karosszéria minden egyes pontját, különleges pigmentjei pedig aszerint játszanak az árnyakkal, hogy miként találkoznak a fénnyel. A modell látványos fényezése tökéletesen kihangsúlyozza a páratlan dizájnnyelvezet figyelemfelkeltő elemeit. Az ablakkeretek és a karcsú visszapillantó-házak szárainak polírozott alumínium felülete klasszikus BMW-örökség, miközben a 20 coll méretű, kéttónusú, összetett küllő-kialakítású könnyűfém keréktárcsák a karakteres jármű-sziluett ékei.

Ugrásra kész, elöl- és hátulnézetből egyaránt

A tanulmány frontrészének megrajzolásakor a tervezők a lapos orr-kialakítás szélességét kívánták hangsúlyozni, amely a jármű sportos sziluettjének kiindulópontja. Az összetéveszthetetlen, vese alakú hűtőrács és az első fényszóró-pár szemkápráztató ikergyűrű-motívumai azonnal felismerhetővé teszik a BMW Concept Compact Sedan tanulmányt. A hűtőrács ismerős kialakítása és mérete a modell jellegzetes karakterét hirdeti: az agilitás, a sportosság és az elegancia páratlanul egyedülálló összhangját. A LED-optikás első fényszórók hatszög alakú, dinamikusan „levágott” ikergyűrű-motívumai a hűtőrácsra terelik a tekinteteket, vizuális kapcsolatot teremtve ezzel a fényszórók és a hűtőrács között, megalapozva a tanulmány szigorú tekintetét. A „V” alakú központi légbeömlő vonalvezetése a karosszéria egészét átjárja, miközben három részre tagolja a frontrészt, szélesebb megjelenést láttatva. A karosszéria letisztult elemei egy elegáns műalkotássá állnak össze, a látványosan rajzolt vonalvezetés pedig sportos dinamizmussal ruházza fel a különleges modellt.

Ahogyan a frontrész, úgy a vízszintesen elrendezett hátsó kialakítás is a sportosság jegyében készült. Az elnyújtott vonalak és a mélyre húzott felületek élénk fény-árnyék játéka egyszerre vizuálisan szélesített és alacsonyabb jármű-kialakítást sugall. Az „L” alakú hátsó lámpák keskeny, elnyújtott fénycsíkjai is ezt a hatást erősítik tovább. A LED-optikás hátsó lámpatestek kontrasztos fényjátéka nem csupán éjjel, de nappal is tökéletesen látható. A hátsó lökhárítót úgy rajzolták meg a tervezők, hogy ránézésre csökkentse az út és a jármű közötti távolságot, miközben a klasszikus króm betétek a külső élek felé terelik a tekinteteket, ezzel is tovább szélesítve a kompakt tanulmány kiállását.


Sportos és modern: az utastér

A BMW Concept Compact Sedan utasterébe pillantva azonnal egyértelművé válik, hogy a tanulmány a bajor gyártó széleskörű modellcsaládjának tagja. A műszerfal kialakítása teljes mértékben a vezetőre összpontosít: a vonalvezetés motívumai, a formák és a vezérlőpanelek egytől egyig a volán mögött helyet foglaló felé fordulnak, s mindezt az utastéri betétek kormányoszlopnál összefutó ívei hangsúlyozzák még tovább. A műszerfal efféle „kúpos elrendezése” megadja a kormány mögötti hangulat méltó alapját. A vízszintesen megrajzolt légbefúvók és kialakításuk eme rendhagyó műszerfal-elrendezést erősítik tovább. A „kúpos elrendezés” csúcsa a sokrétű Head-Up kijelző, amely a vezetéssel kapcsolatos összes lényeges információt közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti.

A műszerfal vízszintesen elnyújtott vonalvezetése és felület-kialakítása nagymértékben fokozza az utastér bőséges helykínálatát, miközben ellensúlyozza a műszerfal vezetőre összpontosító elrendezését. Az első utasülés előtti műszerfal-kialakítás például elegáns, vízszintes vonalakkal áramlik át az ajtókárpitra, amely otthonos környezetet teremt. A műszerfal egészét a Nappa bőrözés, a nyitott pórusú fabetétek és a szálcsiszolt alumínium elemek exkluzív hármasa járja át, a kontrasztos varrású, bőrborítású felső rész pedig ugyancsak a felsőkategóriás luxuslimuzinok sajátja. A műszerfalat polírozott alumínium keret foglalja elegáns keretbe, amelynek narancssárga kontrasztos háttérvilágítása a tanulmány éjszakai énjének egyik legfőbb utastéri jellegzetessége.

Az ajtókárpitok a műszerfal vonalvezetésének motívumait és exkluzív felületkezelési eljárásait örökölték meg, tovább erősítve a modell egyszerre elegáns és dinamikus megjelenését. Az első ajtókárpitok például folyamatosan szélesednek a B-oszlopok felé, amelyek még tovább növelik az utastér tágasságát, és mint ilyen, a BMW Concept Compact Sedan kategóriájában egyedülálló helykínálattal és utastéri hangulattal büszkélkedhet. A sportos kialakítású ülések – amelyek természetesen puha, elefántcsont, szürkésbarna és melegbarna árnyalatú Nappa bőrözésükkel a hátsó üléssorban is két ember számára biztosítanak kényelmet – még tovább erősítik ezt a benyomást. A halvány narancssárga betétek vonalvezetése a kagylóülésekből kifejlesztett üléskialakítás sportosságát hangsúlyozza, miközben az ülések egy vérbeli prémium modell kényelmét kínálják. A hatalmas panoráma üvegtető napközben mindezek mellett természetes fényárba öltözteti az utasteret, tovább növelve az utasok fejterét és nyomatékosítva a tanulmány tágasságát.


Műszaki kifinomultság

A BMW Concept Compact Sedan utasterében fellelhető technológiai arzenál minden egyes elemét fényesre polírozott formában, végletekig finomított módszerekkel építették be a tervezők. A mechanikusan működtethető funkciókat a tökéletes ergonómia jegyében alkották meg – így a légkondicionáló vezérlőit, a váltókart és az iDrive rendszer kezelőpaneljét is –, természetesen lágy érintőfelületeket alkalmazva. A kormányon, a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókárpitokon található többi funkció kivétel nélkül elegáns háttérvilágítású, érintésérzékeny felületet kapott, amelyek kikapcsolva magasfényű fekete színben ragyognak. A sokrétű Head-Up kijelző és a 8,8 inch méretű központi kijelző mindeközben gyönyörű színekkel operálva jeleníti meg a vezetéshez szükséges és a kikapcsolódáshoz kívánt információkat.

Tágas hátsó utastér-kialakítás

A tanulmány utasterének hátsó részét a magasfokú utazási komfort jegyében alakították ki a tervezők. Kompakt méretei ellenére a BMW Concept Compact Sedan hátsó utastere – amely egyszerre két embernek biztosít szokatlanul nagy kényelmet – fényes és tágas helyet kínál utasainak. Az exkluzív anyaghasználat, a prémium minőségű kialakítás, valamint a halvány narancssárga betétekkel megrajzolt, elefántcsont, szürkésbarna és melegbarna árnyalatú Nappa bőrülések a hátsó sorban is otthonos környezetet teremtenek. A hátsó üléssor – két emberre kialakított – ülésformái az első ülések vonalvezetését örökölték meg. A hatalmas panoráma üvegtetőnek és az elefántcsont színű tetőkárpitnak köszönhetően a hátsó üléssorban ülőket is természetes fényár fogadja, amely tágas atmoszférát teremt. Éjszaka az érintésérzékeny kezelőfelületek narancssárga háttérvilágítása nyomatékosítja az egyes funkciókat, így a kilincsek, az ablakvezérlők és a hangszórók helyét is eme kontrasztos színek jelzik. A hátsó utastér-kialakítás színvonalát a középkonzol hátrafelé néző, különálló légkondicionáló-vezérlőpanelje zárja, amely ugyancsak magasfényű fekete színben, narancssárga háttérvilágítással hangsúlyozza a BMW Concept Compact Sedan páratlan eleganciáját a kompakt méretű prémium limuzinok szegmensében.

Hozzászólások

  • Zoltán
    2016-03-02 19:46:49
    Ez a szedán kivitel kiváló lett. Most már nem nyafoghatnak a vezetés megtanulására képtelenek,hogy nem tudnak parkolni... Biztonságos szedán kialakítás, de kisebb méret. Remek kocsi, remélem sokat vesznek belőle, s nem jut a szintén szuper Audi A3 limousine sorsáram melyre még nem találtak rá... ám Németországban,- pedig ott nem gyártják,- Csehországban,hasít a vételek magas száma.



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31