Tovább a tesztautóra.

Írta: Benkő Zsolt 2014-02-25 00:00:01

A Honda másfél évtizedes szünet után újra belevág az alsó-középkategóriás Civic kombi változatának értékesítésébe

Tavaly augusztusban érkezett a hír, hogy a Honda Európának fejleszt a Civicből egy sportos kombit, amely most tél végére érkezett meg a hazai kereskedésekbe. (Ahol egyébként március 7-9-ig nyílt hétvége keretein belül ki is lehet próbálni az új modellt.)
Az ötajtóshoz képest változatlan tengelytávval rendelkező, de 23 cm-rel hosszabb kombi változat a csomagtartó méreteit tekintve világelső adottságokkal rendelkezik. A 624 literes alap csomagtér (a hátsó üléseket előrehajtva 1668 literesre bővíthető) még a hatalmas Octavia csomagtartónál is nagyobb, de a berakodási méretek is hatalmasak, ebben szintén új rekordot állított fel az Angliában gyártott sportkombi. A formát nem részletezném, hiszen ha valaki szereti a sportos autókat, annak ez a forma biztosan megdobogtatja a szívét, de az feltűnt, hogy az ötajtóshoz képest megnövekedett hossz nem ment a látvány hátrányára. Az arányok teljesen rendben vannak, az extra puttony nem rontja el az összképet, sőt nekem sokkal jobban tetszik az ötajtós modellnél.
A kasztni merevségéről pedig extra erősítések gondoskodnak. Nem véletlen, hogy a BTCC-ben erre cserélték a veretlen ötajtós kasztnit és most ezzel a kombival próbálják elhódítani a bajnoki címet.



A bemutatót követően már nagyon kíváncsi voltam a menetteljesítményekre. Elsőként egy 1.8-as, 142 lóerős és 174 Nm-nyomatékot produkáló szívó benzines erőforrással felszerelt autót próbálhattam ki a Telki-Zsámbék-Perbál kanyargós útvonalon. A futómű abszolút meggyőző, közvetlen a kormányzás a kissé megnövelt átmérőjű kormánykerékkel.  Egyedül az 1.8-as benzines erőforrásból hiányzik a hondás karakter.
Ez a motor már az Euro normák teljesítésének oltárán elvérzett sajnos, pedig a számok alapján elegendőnek kellene lennie a sportos közlekedéshez, de sajnos nem az ebben a kasztniban. Csak pörög szegényke, amikor gyorsítunk, és gyorsul is, de kirobbanó erőt nem érezni rajta, mikor letapossa az elektronikus gázpedált a vezető. A motorfék sem lassít úgy, mint a régi '91-es Civicemen, így sajnos már én is - aki abszolút benzines hívő vagyok-, inkább a dízel 1,6-os motort javasolnám ebbe az autóba, ha valaki megkérdezné milyet vásároljon, ha épp 6-7 millió forint égetné a zsebét.



Hosszú távon mondjuk kérdéses, hogy megéri-e a kisebb fogyasztás és az élvezhetőbb menetdinamika miatt a dízelt választani, de rövid távon, mondjuk 100.000 km-es használatra inkább az utóbbit ajánlanám. Amikor előjönnek a hibák, akkor már nagyon zsebbenyúlós egy dízel szervizelése, ha mondjuk egy kettős tömegű lendkereket, vagy egy turbót kell cserélni. Igaz most olvastam, hogy a Honda motorjai arról híresek, hogy a világ legmegbízhatóbb erőforrásai, de akkor is bennem mindig ott motoszkál a gondolat, hogy mi van ha...

A bemutatón épp ezért a benzines után egyből ki is próbáltam a dízelt, amely már hozza a Hondákhoz illő menetdinamikát. Igaz kerreg és nincs olyan szép, csendes járása, mint a benzinesnek, de sokkal nyomatékosabb és amikor a gázra lép a vezető, akkor bizony ebben a gázolajosban belesüpped az ülésbe. Az sem mellékes, hogy a benzines 8-9 liter között, a dízel pedig 6 liter körül kér inni 100 kilométerenként.
Váltó tekintetében még nem teljes a kínálat, de hamarosan bővülni fog a paletta ezen a téren is, (úgy hallottuk). Egyelőre a benzines rendelhető csak automata váltóval. Természetesen a zseniálisan megvezettet, jól kapcsolható hatfokozatú manuális váltó mindkét motorvariációnál alapfelszereltség.
Az EURO NCAP-n szerzett ötcsillagos biztonságról rengeteg eszköz gondoskodik. Van kitolatást segítő rendszer, radar, kamera és sorolhatnám még, de inkább nézzétek meg mi minden van egy teljesen felszerelt Tourerben ezen az animáción. A Honda biztonsági csomagjának a neve ADAS.




A kihasználhatóságáról pedig a gyáriak készítettek egy remek kisfilmet. Az a legjobb ha ezt megnézitek, hiszen ez mindent elmond a kombi előnyeiről.





Az aktív életet élő felnőttek a fő célcsoportja ennek a kombinak, amely tényleg nagyon jól variálható csomagtérrel rendelkezik, de hosszabb távon a hátsó ülésen utazni magas embereknek már nem olyan nagy élmény, ha az első ülések teljesen hátra vannak tolva. Kevés a lábtér és az ülőlap is elég rövidke, így a hátsó "pad" inkább csak gyerekeknek javasolt. Ha több felnőtt utazna, arra ott van házon belül a CR-V, amely szintén ugyanilyen jól variálható csomagtérrel rendelkezik és csak 450.000 Ft-tal kerül többe comfort felszereltség esetén az 1.6D motorral.
Valószínűleg a céges vásárlók kapkodnak majd a kombi iránt,amely meglátásom szerint sokkal jobb választás lehet, mint a konkurencia, hiszen üzembiztonságban a Honda élen jár, ezért a szervizköltségek talán nem fognak az egekbe szökni...



Adaptív futómű

Nagyon fontos újítás még az adaptív lengéscsillapító rendszer, amely a hátsó lengéscsillapítók állítását teszi lehetővé széles tartományban a vezetőülésből egy gombnyomásra. Hogy miért csak a hátsó tengelyen oldották ezt meg? Azért mert az első tengely terhelése viszonylag állandó, amíg a csomagok szállítása közben a hátsó tengelyterhelés jelentősen megnőhet. Az sem mellékes, hogy így a gyártási költségeket sokkal alacsonyabban tudták tartani, mintha az első lengéscsillapítók is állíthatóak lennének.



A belső tér sportos és modern egyszerre, de minőségi autó benyomását kelti. Végre láttam élőben is, hogy a ronda kék fehér színekben pompázó középső kijelző színeit meg lehet változtatni több árnyalatban. A mi tesztautónkban barnás számokkal jelezte a rendszer a rádió adatait és a fogyasztási számokat, a menüben lépkedve pedig fekete/szürke kombinációban fénylett, és így már abszolút nem volt zavaró az összkép belül, míg a kék/fehér kombinációban ez nem mondható el.



Mindezekről a vásárlóközönség is meggyőződhet a március 7-9 között megrendezett Civic Tourer nyílt hétvégén a kereskedésekben. Bővebb info a Honda oldalán.



További képek a jobboldali galériában.


További Honda cikkek itt. Katt.
Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük!








Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31