Tovább a tesztautóra.

Fékezett habzás - Suzuki Splash 1.2 GS teszt

Írta: Lőrincz Károly 2013-03-19 21:46:08
Korosodik a Splash is. Már nem volt elég a szemekre az uborkapakolás, szikéhez kellett nyúlni, hogy az ábrázat fiatalosnak tűnjön. Más lett, de leginkább ugyanolyan – az 1,2-es motor továbbra is „szemfényvesztően jó”.
Tavaly már járt nálunk a Suzuki modellpalettájának második legkisebb tagja, ráadásul ugyanezzel a felszereltségi szinttel. Tulajdonképpen elég lenne egy link arra a cikkre, hogy elmondjam az autóval kapcsolatos tapasztalataimat. Azt a tesztet ugyan nem én írtam, de minden szavával egyetértek. Ráadásul a Splash a lemezek alatt ugyanis jottányit sem változott.



Szükség volt persze az új fazonra is, nehogy a sok friss piaci szereplő között matuzsálemnek tűnjön - így kapott pár divatos kiegészítőt. Új az első lökhárító, amiben a ködlámpafészek sem maradt a régi, változott kicsit a motorháztető, markánsabb lett a hűtőrács, ami a legnagyobb itthon is forgalmazott Suzukit idézi. Szemből kapásból felismerni a frissített változatot, hátulról kicsit gondban lehetünk, de a sarkokba helyezett "szellőzők" biztos támpontot jelentenek, bár a – szintén új – barna szín majdnem teljesen elrejti ezeket a szépségtapaszokat. Megoldották a kötelező feladatot, nem is lett rossz az összkép, de ezzel mintha vesztett volna kicsit a bájából a Splash – nincs mit tenni, meg kell szoknunk komolykodó fizimiskáját. Nos, azt hiszem, ezzel végére is értünk a változásoknak, ám nem biztos, hogy ezektől meghűl a vér a versenytársakban.



Pedig van valami olyan a kis Suzuki tulajdonságai között, ami kiemeli a kategóriából. Ez pedig az építési mód. Míg a többiek a földközelben maradtak, addig a Splash az ég felé törekszik, 10-12 centivel nő a Citigo, vagy a C1 fölé. Így teljesen másképp ülünk benne, természetesebb tartással, és a kalapot, kucsmát sem kell a fejről leemelni vezetés közben. Elméletben ezzel több helyet is nyújthatna a lábaknak, ám a rövid tengelytáv megkötötte a tervezők kezét – a 22 centivel rövidebb Citigóé hat centivel hosszabb -, ezért nem terpeszkedhetünk annyira, ahogyan azt elsőre gondolnák. Hiába a 377,5 centiméteres hossz, a hátsó ülések mögé sem rakodhatunk jelentős mennyiségű árut, hiszen az ötödik ajtó nyitásával csak 178 liternyi tér tárul föl. Viszont a csomagtér dupla fenekű, így a kötelező tartozékok nem csökkentik a méretét. Hogy akkor mi a jó a magasabb építésben, ha csak átlagos helyet biztosít mind az utasoknak, mind a csomagoknak? A választ hamar megadják azok az autósok, utasok, akik már tisztességben megőszültek. Éppen ezen a hétvégén volt egy beszélgetésem édesapámmal, aki kifejtette, hogy neki már egy olyan kocsi kellene, amibe nem úgy kell beszállni, hogy leül, hanem csak simán becsúsztatni a hátsóját. Így a kiszállás is sokkal könnyebb, nyoma sincs a küzdelemnek, nem kell az A-oszlopot markolni. Csak kicsusszan, és már mehet is a dolgára.



Neki még a Splash motorja is tetszene, mert takarékos. Keveset fogyaszt, de legalább nem megy. Pedig papíron igen szép teljesítménnyel kecsegtet, jól mutat az 1,2 literes lökettérfogatból elővarázsolt 94 lóerő, ám a használat során – különösen az emelkedőkön – úgy érezni, a ménesből elcsatangolt vagy 30-40 ló. Pörög az a szerencsétlen főtengely, kénytelen, hiszen a maximális nyomaték 4800-as fordulatszámon érkezik, de inkább a küzdelmet érezni, mint a határozott gyorsulást. A katalógus szerint 12 másodperc alatt érhetjük el a Splash-sel a száz kilométeres sebességet, de ez a valóságban sokkal többnek tűnik. Csakhogy a számoknál sokkal fontosabb az érzés – ha az nincs rendben, megette a fene az egészet. Már annál, aki arra készül, hogy nagyokat előz az autóval. Aki a nyugodt közlekedés híve, mint édesapám, aki inkább idejében indul, mint siet, tökéletesen elégedett lehet vele. Az Alföldön él, dombot, hegyet ritkán lát, türelemmel képes kivárni a sorát, hogy előzhessen egyet – neki ideális. Biztos vagyok benne, hogy neki még a gyár által megadott átlagfogyasztást is sikerülne alulmúlni, pedig már az 5,1 literes érték is igen kedvező. Nekem a fővárosban hat liternél nem sikerült lejjebb szorítani az autó étvágyát, de én inkább a lendületes haladást részesítem előnyben.



A fentiek persze nem jelentik azt, hogy a Splash csak a nyugdíjasok álomautója lenne. Hiszen az utastér mérete csodásan megfelel egy kétgyerekes családnak is, viszont számukra fájóan szűk keresztmetszetet képez az apró csomagtér és az ülések körüli tárolóhelyek hiánya. Legalábbis addig, míg az utódok nagyon kicsik, hiszen minél apróbbak, annál több cuccal járnak. A következő generáció megalkotása előtt talán jobban szét kellene nézni a konkurencia háza táján, hogy miként tudtak nagyobb csomagteret kialakítani lényegesen rövidebb hosszon úgy, hogy közben az utasok kényelme sem csorbult. Nem ártana egy leckét venni lakberendezésből sem. Az ellenfelek sem dolgoznak igényesebb, drágább anyagokkal, mégis gusztusosabb belsőt tudtak kialakítani, ügyesebb formákkal, ötletes textúrákkal, amitől igényesebbnek tűnnek a kőkemény műanyagok is. A Splash műszerfalán is próbálkoztak, mégis kicsit sivárnak tűnik – hiába a zongoralakkal keretezett középkonzol. Pedig ez a legjobban felszerelt modell, mégsem látszik.



A GS szint bőrbe kötött, az audiorendszer távirányítóit tartalmazó háromküllős kormánnyal, ülésfűtéssel, a hátsó utasokhoz vezetett szellőzőkkel, ezüstre pingált váltó- és kézifékgombbal, oldal- és függönylégzsákokkal, ESP-vel és textilhatású ajtóbetéttel nő az olcsóbb Splash-ek fölé – az elektromos ablakok, a központi zár és a manuális klíma már a legalsó, GC kivitelhez is jár. Kívülről csak a 15-ös alufelnik és az első ködlámpák árulkodnak arról, hogy a GS a csúcs. Egyetlen extrát kérhetünk csak hozzá, a metálfényezést, ami 95 000 forinttal emeli meg a 3 157 000 forintos vételárat.



Ez nem aprópénz, látszik, hogy a legfelsőbb szinteken már nem az olcsósággal próbál csalogatni a Suzuki. Nagyjából ennyit kell fizetni listaáron a teljesen kitömött C1-ért is, a sokkal felnőttesebb, lényegesen újabb fejlesztésű Citigo megszerzéséhez pedig mindössze 150 ezer forinttal kell többet kicsengetni. Azok viszont nem tudják azt, amit a Splash – mindkettő forgalmijában az áll, hogy négy személyt szállíthat, míg a Suzukiba hivatalosan is beülhetnek öten. Szűken, de elférnek, a hosszú utakat legfeljebb gyakran megszakítják, hogy az elmacskásodott végtagokba újra vér tolulhasson. Beszállni is az Esztergomban gyártott kisautóba lehet a legkönnyebben, legelegánsabban. Ezt a tulajdonságot a következő generációnak is hordoznia kell, a többi sajátosság pedig javítható, a megoldásért csak rá kell pillantani a többiek dolgozatára.

További SUZUKI cikkeink itt. Katt.

Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük!




Hozzászólások

  • Józsi
    2013-06-30 16:50:35
    2012 március 30-án vettem át egy 1.2 GS aut.-t Azóta 27000 km-t tettem az autóba. Féltem,hogy majd sokat fogyaszt a 4 fokozatú váltó miatt, de kellemesen csalódtam. Aki viszont sokat használ ilyen gépet nagyvárosi rövid utakon tötymörgős dugókban, annak behörpöli a 7-8 litert. Nekem 1/3 város 2/3 országúti használat mellett 5,2 l. átlagot mutat a computer. Pécs a város és a baranyai hegyek völgyek az orsz. használat. Nagyon jó kis gép, 2 személy számára akár hosszú útra is, kevés csomaggal. Semmi hibája nem volt eddig.

  • P.
    2013-05-01 14:17:21
    Én egy hete vettem 1.2 GLX-et. nagyon jó kis autó. Megérte megvenni.

  • Géza a Cápa
    2013-04-12 20:46:20
    T Látogató!
    Örülök neki, hidd el sokáig el fog menni gond nélkül!

  • Látogató
    2013-04-12 20:43:09
    Egy hete rendeltem ilyet, bele vagyok betegedve, annyira jó.

  • Géza a Cápa
    2013-03-29 20:12:40
    Kurva jó ez az autó bazdmeg!



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • Slot Car derbi a Duna Plázában

    Csúcstartó bajnokkal, közel félezer nevezővel, extrém előzésekkel és izgalmas futamokkal zárult hétvégén a Carrera Challenge Tour 2014, amelyen Magyarország legprofibb slot car versenyzői küzdöttek meg egymással

  • Ultramenő Mustang egy volt Astonos tollából

    Nagyon menő Mustangot készített Henrik Fisker, amely nem csak külsejében hordoz eltérést a gyári változattól, hanem motorikusan is. Persze brutálisan erős

  • Suzuki SX4 S-Cross teszt. Unalmas, de baráttá válhat...

    Nálunk járt az Suzuki SX4 S-Cross nem is egy, hanem két példánya, benzines, illetve dízel motorokkal. Felszereltségi szintben is nagy volt a szakadék így pontosabb képet kaptunk a napok során

  • Ütős Amerikai ellenfelet kap a BMW M4

    Az Amerikaiak megelégelték, hogy nem nagyon tudnak harcba szállni a prémium európai sportautókkal, így a Cadillac elkészíti a saját M4-esét, melynek neve ATS-V lesz

  • Viccesen szurkál a Jaguar

    Mostanság a Jaguarnak nagyon megy a vicces, szórakoztató marketing készítése, amit most is bizonyít ötletes “piszkálásával” a német prémiumgyártók felé

Europe/Budapest => Europe/Budapest => CET => 20:53