Tovább a tesztautóra.

Írta: TesztAuto.hu 2016-11-10 00:00:01

Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

Ez év májusában lezajlott a nemzetközi sajtótájékoztatóval egybekötött Giulia tesztvezetés és így a nyár folyamán több hazai publikáció, vezetési tapasztalat napvilágot látott már.
Engem viszont a Playboy Driver’s Club invitált meg egy hazai hírességekkel megfűszerezett, Alfa teszttel egybekötött ügyességi versenyre, a Groupama Vezetéstechnikai Centrumba.
Ez volt az első alkalom, hogy a tesztauto.hu képviseletében jelentem meg egy rendezvényen.


Igen kedves fogadtatásban volt részünk, majd a regisztráció után, egy kis reggelit követően, szívhez szóló gondolatokat hallhattunk az Alfa Romeo történetéről, törekvéseiről.
Az is kiderült, hogy ez az Alfa minden részletében teljesen új és a modellpaletta történetében, 1985 óta (Alfa 75) elsőként büszkélkedhet hátsókerék hajtással, ami lássuk be manapság felfoghatatlanul ritka és nagy dolog azok számára, akik tényleg rajonganak az autóvezetés esszenciális élvezetéért.
Nagy tisztelet jár a gyártónak, hogy az unalomig szajkózott első kerék hajtás mellett szóló érvek sokasága ellenére, újra nekifutott a kardánhajtásnak és nem is alapszinten tette ezt.


Az összes Giulia szénszálas kardántengelyt kapott, ami hozzájárul az igen alacsony menetkész tömeghez: 1374kg (8 sebességes ZF-automatával 71kg-al többet mutat a mérleg.)
A tengelyek közti távolság a kategória legnagyobbja (2820mm) és ami még fontosabb, hogy 50/50 százalékban oszlik el köztük ennek a megkapó szépségnek a tömege. Mindezek igen jó hatással vannak az úttartásra, kanyarstabilitásra, de nem mellékesen az utastér jelentős növekedéséhez is hozzájárulnak .. aminek elsősorban a hátsó sorban örülnek majd.


Az új hátsókerekes platform - mely a későbbiekben jó néhány nagyobb modell alapját is képezi majd – könnyű mégis kiemelkedően nagy szilárdságú, bóracél merevítésekkel gazdagon megszórva.
Mindezekhez társul, az elöl duplakereszt- hátul többlengőkaros felfüggesztés, Alfa DNA menetdinamikai beállítási lehetőségekkel.
(Dynamic, Natural & Advanced Efficiency)

A motorpaletta is teljesen új, de érdekes módon a fent említett sportos törekvések és az Alfa büszke múltjának megidézése ellenére, ezen a teszten csak 2,2 literes, 4 hengeres dízelek voltak elérhetők. Vigasztaló, hogy azok közül a legizmosabbak, melyek 180 lóerőt teljesítenek, 3750-es percenkénti fordulatnál. Csúcsnyomatékuk 450Nm, melyet 1750-es fordulatnál szabadítanak a hátsó kerekekre. Ugyanekkora lökettérfogattal létezik még 136 lóerős, mely csak 6 sebességes kézi váltóval érhető el és egy 150 lovas kivitel is, amihez akár a 8 gangos ZF automata is rendelhető.
A benzines: 2000cm3, 200Le, 350Nm, 4 hengeres turbó, kizárólag ZF automata (8 sebességes) váltóval rendelhető.


Megcsodálhattuk viszont a Quadrifoglio-t, ami az abszolút csúcskivitel.
A Ferrarival teljesen közösen fejlesztett V6-os gépállat megdöbbentő adatokkal büszkélkedhet. 510 le, 600Nm, 307km/h végsebesség, 3.9-es gyorsulás. Rendelhető karbonfékkel és alapból jár hozzá a nyomatékvektoros differenciálzár. Érdemes lesz figyelni a négylevelű lóherét, meg a négy kipufogót, mert azoknak a példányoknak minden részlete szét van tuningolva és kérhető hatos kézi váltóval is!!

Megfogadtam, hogy nem mélyülök el a technikai részletekben, de enélkül nem szívesen kezdenék bele a szabadtéri őrületbe.
A meghívott hírességek ezúttal nem úszták meg néhány fotóval és riporttal, mert a volán mögött is bizonyítaniuk kellett.


Három ügyességi pálya várt rájuk, melyeket összevontan, tehát egy körben kellett teljesíteniük. Először jött a rántópad, ahol egy állandóan locsolt viaszos felületű szakaszra kellett ráhajtani 30-40km/h közötti tempóval. A felhajtás pillanatában a hátsó kerekeket nagy erővel elrántja az alatta oldalirányban hirtelen elmozduló talajsáv. A feladat, hogy az autó egyenesben maradjon és semmi képpen se pördüljön meg. Voltak érdekes pillanatok... Utána egy körpályán kellett haladniuk, melynek egyik félköre száraz beton, másik félköre viszont a fent említett viaszos felület, szintén nedvesítve. Itt az volt a cél, hogy próbáljanak az ívről nem leszállni.

 
A harmadik és egyben legfontosabb pálya, a rövidtávú szlalom. Itt nagyon trükkösen kell bóják között szlalomozniuk úgy, hogy a balos kanyarok egy része nedvesített viaszfelületre esik, a jobbosak pedig száraz betonra.
Ami a legfontosabb, hogy ez viszont időre megy! Itt dől el, hogy ki nyeri a versenyt, az első kettő csak rávezető gyakorlat.


A celebfutamok után az újságírók következtek, de előtte - még ott a szabadban - lezajlott az eredményhirdetés. Egy lényeges különbség volt, hogy nekünk a három pályát különválasztották és magunk dönthettünk a sorrendről. Egy óránk volt, hogy megmutassuk mit tudunk, mert aztán jött az ebéd.
 
Végre alaposan szemügyre vehettem a belteret is. Rögtön érződik, hogy sokat foglalkoztak vele. Nagy német gyártókat megközelítő kidolgozás és anyaghasználat jellemzi az új Giulia belsejét. Design hangulatban viszont egyértelműen felülmúlja azokat, megkapó vonalvezetések és merész színkombinációk vesznek körül minket. Az ergonómiára sem lehet panasz, nekem csak az olaszosan sportos és emiatt kissé szűkös pedálkiosztás volt zavaró, mert nem ehhez szoktam.


Eztuán én is nekivághattam az ügyességi pályáknak. Rádión folyamatosan mondták, hogy mit, mikor és hogyan csináljak.
Megnyugtató, de így is izgalmas. A rántópadon mindkétszer sikerült egyenesben tartani az autót. Utána jött a körpálya, ami kevésbé akciódús, de eszméletlenül jól érezhető ahogy a szenzorok helyettünk dolgoznak és külön fékezgetik a kerekeket, illetve a gyorsítás lehetőségét is gyakran megvonja tőlünk a rendszer. Persze ha nagyon elkottáztuk az ívet, akkor nincs mese, kirepülünk róla.

Majd jött az időmérő szlalom, aminek tétjével szerencsére nem voltam tisztában. Éreztem, hogy valahogy azon a részen nagyobb az izgalom és az igyekezet, de nem pontosan tudtam miért. Beültem az egyik kolléga mellé, hogy lássam pontosan miről is szól a dolog. Aztán nekivágtam. Próbáltam minél nyugodtabban, nem túl gyorsan lavírozni az agyafúrt pályán, nehogy kicsússzon a gép. Nagyon élveztem, hogy egy hátsó kerekes géppel kell trükkösködni és a végén meg is dicsért a pályafelügyelő. Éreztem, hogy olyan nagyon rossz időt nem futhattam, de nem volt összehasonlítási alapom, mert amíg a többiek itt nyomultak, addig én másik pályákon próbálkoztam.

Gyorsan eltelt az egy óra és már tereltek is minket befele. Mire odaértem, nagyban zajlott az élet. Valaki már az asztalnál, valaki még salátát szedegetett a svédasztalnál. Közben hallom, hogy újra eredményhirdetéshez készülődnek, amit nem egészen értettem. Kiderült, hogy az első helyezettnek, Zsidró Tamásnak adják át a különdíját egy nagyon komoly Alfa Romeo felsőt, meg egy Playboy ajándékcsomagot. Ezalatt én is beálltam a sorba, majd leültem egy székre. Épp csak megfogom az evőeszközt, mikor hirtelen a saját nevemet hallom!

Megnyertem az újságírók közti időmérőt és ezzel ugyanazt az ajándékösszeállítást, mint a celebfutam győztese.  Nagyon nem várt meglepetés volt, köszönet érte a szervezőknek...



Családosok, kutyások, sportrajongók, mániákus költözködők figyelem:  jövőre bizony jön az Alfa Romeo Giulia SPORTWAGON!!!
Abban a hátul ülőknek nem csak lábtér, de fejtér is jut majd bőven.
Mielőtt elbúcsúzom még ezt is megmutatom. Alessando Masera szerint ilyen lesz:



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

  • Tim Gábor Csehországban is győzött

    Tim Gábor rendkívül viszontagságos időszakot követve érkezett a csehországi Autodrom Most pályára, ahol a Skoda Octavia Cup harmadik versenyhétvégéjét rendezték

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31