Tovább a tesztautóra.

Írta: Csősz Dani 2016-01-14 17:51:01

Enciklopédiánk tele van olyan döbbenetesen érdekes infókkal az autózás világából, melyeknek valószínűleg soha semmi hasznát nem veszed.

Duncan Hamilton, 1920 áprilisában született az írországi Corkban. Színes és nyitott személyisége sokszor elhomályosította ragyogó tehetségét. Miután szolgált a második világháborúban és túl is élte azt, úgy döntött szeretné a teljes egészében kiélvezni életét. Így került az autóversenyzés közelébe.

Több endurance versenyen is kipróbálta magát. Kilenc le mans-i huszonnégy óráson is elindult, melyből egyértelműen az 1953-as a legemlékezetesebb és nem csak a győzelme miatt.



1953-ban Hamilton egy Tony Rolt nevű angol pilótával indult el a leghíresebb huszonnégy órás viadalon Le Mansban, egy Jaguar C-Type-pal. A párost azonban még az edzések során diszkvalifikálták, amiért ugyanazt a rajtszámot használták, mint egy másik pályán köröző autó. A csapat vezetője, Lotfy England, azonban meggyőzte a szervezőket, hogy mégis engedjék a srácokat rajthoz állni. Mire England megkapta a jó hírt, addigra a két pilóta már a helyi bárban ült jócskán ittas állapotban.  Hamilton és Rolt azonban,mint ha mi sem lenne természetesebb, elindultak a versenyen.

A box kiállások során a csapat szerelői megpróbálták kávéval itatni Duncant, aki azonban visszautasította a koffeines frissítőt mondva, hogy attól remeg keze és amúgy is inkább brandyt kér. Valószínűleg az alkohol segített neki elviselni a fájdalmat, amikor több mint 200-nál lefejelt egy madarat. Az ütközés akkora erővel járt, hogy a spicces sofőrnek eltört az orra.

Önmagában már az csodálatra méltó, hogy hogy volt képes a páros végig vezetni a versenyt de még meg is nyerték azt. Sőt, ők voltak a Le Mans történetében az első olyan versenyző páros, akik 100 mérföld/óra feletti átlagsebességet értek el.



Később England és Rolt is tagadta, hogy részegek lettek volna. England a következőképpen nyilatkozott: Persze, hogy nem hagytam volna ittasan vezetni őket. Épp elég baj volt velük józanon is.

Hamilton és Rolt is az úgynevezett Gentleman Driver-ek csoportjába tartozott. A sportért és az izgalomért vezettek. A versenyekre való felkészülésük pedig jobbára borból, nőkből és éneklésből állt.

Az ittas vezetés persze mélyen elítélendő de a mai autósportnak bőven lenne mit tanulnia az ilyen elődöktől. Én nagyon szeretnék sok ilyen gentleman drivert látni a mai mezőnyben is.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31