Tovább a tesztautóra.

Írta: Csősz Dani 2016-01-07 17:00:01

Enciklopédiánk tele van olyan döbbenetesen érdekes infókkal az autózás világából, melyeknek valószínűleg soha semmi hasznát nem veszed.

Az autók elnevezését mindig nagy homály és marketing maszlag lengi körül. Így van ez a számokkal jelzett típusok esetén is. A BMW-nél egész sokáig egyértelmű volt a sor. 320, vagyis 3-as sorozat kétezer köbcentis motorral. Aztán persze egyre több modell jött, melyek ugyanazt a motort használták ám más teljesítménnyel. Így lehet a jelenlegi 528i például szintén kétezres és még csak véletlenül sem sorhatos.

A Ferrarik esetén is megvan a logika, ami előttem a mai napig teljes rejtély volt. Ma azonban a reddit-et olvasgatva eloszlott a misztérium a maranelloiak névválasztási szokásai körül.

Két elnevezési technikát használnak. Az elsőben a modellek száma a hengerek lökettérfogatát jelöli. Így például a Ferrari 166, hengerenkénti 166 köbcentijéből kapjuk a kétezres V12-őt. Ugyanez igaz a 250-re is. Ott háromezer köbcenti jön ki a 12 hengerből.



A másik módszer szerint a három szám közül egy a blokk lökettérfogatára míg a másik a hengerek számára utal. Lásd:

Ferrari 512 Testarossa vagy 512 Berlinetta: 5 liter és 12 henger

Ferrari 458: 4,5 liter és 8 henger  

Ferrari 348: 3,4 liter és 8 henger



Ez volt a mai tananyag. Ígérem jövő héten is valami teljesen irreleváns infóval jelentkezem majd.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31