Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/motopart/public_html/tesztauto.hu/includes/functions.inc.php on line 5

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/motopart/public_html/tesztauto.hu/frontend/config/functions.php on line 10
Szervizek háborúja I. Az Online Autós magazin | Tesztauto.hu


Tovább a tesztautóra.

Szervizek háborúja I.

Írta: Diósi Csaba 2013-05-14 20:10:01

Márka-vagy magánszerviz? Régóta létező dilemma, amely mardossa minden autótulajdonos lelkét, de most induló sorozatunkban megpróbálunk segíteni ennek eldöntésében! Árakat vadászunk, szervizeket zaklatunk, összehasonlítunk, csakhogy tisztább képet adhassunk olvasóinknak!

A 2008-as válság okozta sokk alapjaiban rázta meg az autóipart, amely azóta sem tért magához. A hitelek bedőlése nem teszi lehetővé az új járművek vásárlását, sőt, már az is komoly teher a tulajdonosoknak, hogy a meglévő autójukat fenntartsák/karbantartsák. Elmúltak már azok az idők, amikor három év után a hitel meghosszabbításával vagy egyéb pénzügyi konstrukció keretein belül lecserélték az emberek a járgányaikat. Manapság már inkább a meglévő kedvencet próbálják életben tartani, még akkor is, ha kicsit idősebb is a kocsi. De abból a szempontból teljesen mindegy, hogy fiatal vagy öreg a gépjármű, karbantartást, szervizt mindegyik igényel. Igen ám, de nagy kérdés, hogy márkaszervizben szereltessük féltett kincsünket vagy pedig egy magáncégnél javítassuk? Tapasztalataim alapján mindkettőtől tartanak az emberek, hozzáteszem, teljes joggal. És hogy miért? Nos, a magáncég esetén azért, mert rengeteg a kókler, aki ugyan pár ezer forintért elvállalja adott kocsi javítását, de nincs meg hozzá a szakértelme vagy nem rendelkezik megfelelő szerszámokkal, gépekkel, szoftverekkel, esetleg mindkettő. Ilyenkor borítékolható az előre vállalt határidő csúszása és a többletköltség a szakszerűtlen javítás miatt.



Az érem másik oldala viszont a szakszerviz, ahol csillog-villog minden, de még a lélegzetvételt is felszámolják. Mert bizony láttam olyan márkaszerviz által kiállított számlát, ahol 2500 forintot számláztak ki az autó felemeléséért és 2500 forintot a leengedéséért!!!! Ami ugye egy vicc. Ezen felül a rezsióradíjak is megduplázódnak, néhol megtriplázódnak egy magánműhely óradíjaihoz képest. Épp ezért indítjuk útjára sorozatunkat, ami havi rendszerességgel jelentkezik az oldalon és megpróbálunk objektív képet adni egy-egy szerelés/karbantartás költségeiről adott járműveknél. Kezdjük a legegyszerűbbel, amely azonban minden autót érint, az olajcserével. Adott két kocsi, két kategóriából; egy 2002-es Opel Vectra B Caravan 1.6-os, 101 lóerős benzines erőforrással és egy 2005-ös Suzuki Ignis 1.3-as, 93 lóerős benzines motorral, amelyek már az idősebb korosztályt képviselik. Manapság a gyár által megadott olajcsere periódusok nagyon kitolódtak, aminek még véletlenül se higgyünk! A dízelmotorok 15-20 ezer, a benzinesek 20-25 ezer, némely esetben 30 ezer kilométeres futása egy olajjal minden, csak nem a motor barátja. A 80-as években általánosan 7500 km-t adtak a diesel motorokra, a benzines motorokra pedig 10000 km volt jellemző.



Manapság a gépjárműgyártók közti versenyszellem hatására a specifikációk sokszor indokolatlanul hosszú olajcsere periódust határoznak meg. Ehhez drága hosszúfutású olajokat írnak elő, de még ezekkel is csak hosszútávú -autópálya- használatban lehet a motor károsodása nélkül kiautózni az előírt periódust, annál is inkább, mert annyival nem lettek jobb minőségűek az olajok, a motorok viszont kényesebbek lettek többek között a részecskeszűrők, az EGR szelep illetve a változó-és kis ellenállású turbók használata miatt. Sokszor elő szokott fordulni az a kérdés, hogy a gépkocsi tulajdonos viheti-e az alkatrészeket, illetve a kenőanyagot? A rövid válasz igen, a gazdi minden joga megvan hozzá, hogy az általa választott alkatrészeket tegye bele a szerelő az autójába. A hosszabb válasz már az, hogy a szervizek nem szeretik, ha hozott anyagból dolgoznak, mert profittól esnek el, amit esetleg a munkadíj megállapításánál beleszámítanak. Ugyanis MINDEN szerviz kisebb-nagyobb kedvezményt kap az alkatrészek árából, ami alapján ad egy árajánlatot a kuncsaftnak. Ha viszont a tulaj viszi a cumót, akkor ez a pénz elúszott. DE! Nagyon fontos megjegyezni, hogy a laikus autótulajdonos –de még a hozzáértő is- sokszor olyan alkatrészt kap, amely nem megfelelő esetleg nem beépíthető, mert például adott típusú és évjáratú autóba egy funkció betöltésére más-más alkotóelemet épített a gyártó vagy elnézték az üzletben a cikkszámot. Ebben az esetben kellemetlen meglepetés lehet a tulajdonosnak, hogyha a szerelő 1,5-es szorzóval dolgozik vagy felszámítja a dupla munka, illetve az álldogálás óradíját, amíg a cserealkatrész megérkezik. A műhelyek álláspontja pedig ebben az esetben teljesen érthető, hiszen amíg a gazdi, esetleg maga a szerelő a pótalkatrész után rohangál, addig a szétszedett autó lefoglal egy állást, amin nem lehet addig más szerelőmunkát végezni.



A másik kérdés, hogyha a tulajdonos viszi a kenőanyagot, akkor hogy válassza ki a megfelelőt? Nos, először is szaküzletekben meg kell tudni, hogy hány liter és milyen viszkozitású olaj használatát írja elő a gyár. A viszkozitási szám az olaj hideg-meleg folyósságát jelöli. Az olajosflakonok oldalán találhatóak ezek az értékek, amelyeket általában így jelölnek; 5W40, 10W40 stb. Minél kisebb az első szám, annál jobb az olaj hidegfolyóssága, akár -35C alatt is. Minél nagyobb a második szám, annál nagyobb az olaj hőtűrése. A gépjárműgyártói jóváhagyáson kívül két nagy olajminősítő cég jelzései találhatók meg a flakonokon. Az API az Amerikai Kőolajfeldolgozó Intézetet, az ACEA az Európai Közösség Motorgyártóinak Egyesületét jelöli. Az API megkülönböztet benzines és diesel motorolajokat. A benzinest S kezdőbetűvel jelölik a dieselt C kezdőbetűvel. A minőséget az ABC betűinek emelkedő sorrendje határozza meg. Az Európai szabvány 3 osztályba sorolja az olajokat. „A”-val benzines személygépkocsit, „B”-vel diesel személygépkocsit, „E”-vel a nehézgépjárműveket, jelöli. Az A-B-E betűk után az 1-es szám könnyűfutású energiatakarékos olajat jelent, a 2-es szám egy átlagos teljesítményű kenőanyagot, a 3-4-5-ös szám pedig mind magasabb teljesítményszintet jelöl.



Az olajcsere nem csak abból áll, hogy a szerelő leereszti az elfáradt ásványi anyagot és beletölti az újat, hanem a szűrők cseréjét is érdemes ilyenkor elvégezni. Az olajszűrőét mindenképpen, de ilyenkor ajánlott a légszűrő és a pollenszűrő „portalanítása” is. Nagy kérdés, hogy hol vásároljuk meg az alkatrészeket. Nos, a kis autósboltok csillaga leáldozott már, nagy többségük bezárt vagy pedig nem biztos, hogy olcsóbbak, mint a „nagyok”: Bárdi, Unix, Láng, Startautó. A fent említett két jármű alkatrészigényét az olajcseréhez és azok árait a Bárdinál és a Startutónál néztem meg, íme, az összehasonlító táblázat:

Opel Vectra B 1.6
Szükséges olajmennyiség: 4,0 liter
Ajánlott viszkozitás: 5W30-10W40

      Bárdi                                                             Startautó

Olajszűrő:          777 Ft-1270 Ft-ig                                          878 Ft-1270 Ft-ig      

Légszűrő:   1386 Ft-2150 Ft-ig                                       1776 Ft-3296 Ft-ig

Pollenszűrő: 1815 Ft-5039 Ft-ig                                       1594 Ft-11.360 Ft-ig

Olaj 4l 10W40: 4776 Ft-29.644 Ft-ig                                    4760 Ft-15.828 Ft-ig



Suzuki Ignis 1.3

Szükséges olajmennyiség: 3,8-4,1 liter
Ajánlott viszkozitás: 5W40-10W40

                                   Bárdi                                                              Startautó

Olajszűrő:        832 Ft-3172 Ft-ig                                           750 Ft-4999 Ft-ig

Légszűrő:                   1300 Ft-4944 Ft-ig                                        1396 Ft-9157 Ft-ig

Pollenszűrő:                3486 Ft-15.136 Ft-ig                                     1274 Ft-7260 Ft-ig

Olaj 4l 10W40:        4776 Ft-29.644 Ft-ig                                      4760 Ft-15.828 Ft-ig

Az olaj árának megállapításánál a közép-felső kategóriába tartozó Valvoline Top Gard 10W40-es kenőanyagot választottam, amelynek a fogyasztói ára négy literes kiszerelésben 8.900 forint, de természetesen mindenki másra esküszik. Az olajcsere ára nagyban függ az olajétól, amit a korrekt tájékoztatás érdekében a szervizvezetőnek/munkafelvevőnek illik közölnie valamint azt is - hogyha a szerviz adja az anyagot - akkor milyen olaj és alkatrész kerül a kocsiba! A fenti táblázat tükrében lássuk, hogy milyen ajánlatokat kaptunk a szervizektől. Az érdeklődés telefonon történt és akár a feleségem, akár jómagam tájékozódott, mindig korrekt tájékoztatást kaptunk mellébeszélés nélkül. Ugyanis arra is kíváncsiak voltunk, hogy a szerviz milyen felvilágosítást ad egy nőnek és egy férfinak, de ezen a téren semmiféle problémánk nem akadt.

Bejelentkezés Opel Vectra 1.6

Schiller Opel Márkaszerviz
Már a telefonos egyeztetés sem volt egyszerű, mert a recepciós hölgy először kapcsolta a munkafelvételt, onnan pedig átkapcsoltak az ügyben kompetens személyhez, aki nem vette fel a telefont. Többszöri hívás után végre sikerült elérni az úriembert, az ajánlat pedig 50.000 forintról szólt, amiben benne foglaltatott az olaj, az olajszűrő, a pollenszűrő, a légszűrő, a munkadíj, illetve egy átvizsgálás is, „ahol további problémák merülhetnek fel”. Arra a kérdésre, miszerint csak az olajcsere mennyibe kerülne, az ajánlat szűrők nélkül 20.000 forintról szólt.


Hollandi Autójavító Magánszerviz
Közvetlen számon lehetett érdeklődni a szervizvezetőnél, aki röviden és tömören közölte, hogy az olajjal együtt az összes szűrőt 16.000 forintért cserélné ki.


Bejelentkezés Suzuki Ignis 1.3

Dél-Pesti Suzuki Márkaszerviz
Rövid csengetés után a recepciós hölgy azonnal tudta kapcsolni az illetékes munkafelvevőt, aki kedvesen megkérdezte az autó évjáratát és a futott kilométerek számát. Ezután a kilométer adatok alapján -120.000 km- gyertyacserét és váltóolajcserét is javasolt. A gyertyacsere 6000 Ft/db illetve a váltóolaj 10.000 forint pluszköltséget jelentett volna, egyébként az olajcsere szűrőkkel együtt 50-55.000 forintba kerülne. 

Bajor Autójavító Magánszerviz
A magánszervizek előnye, hogy általában közvetlenül a főnökkel sikerül beszélni, így a kapott információk nem futnak több kézen keresztül, vagyis az esetleges félreértés drasztikusan csökkenthető. Ennél az autójavítónál is a górét sikerült elérni, aki készségesen válaszolt minden kérdésre és akinek természetes volt, hogy az olaj mellett, a szűrőket is lecseréli. Az árajánlat egyébként 18.600 forintról szólt.



Akinek bármelyik árajánlat drága, azoknak ott lehet opcióként egyes benzinkutak ingyenes olajcsere szolgáltatása, ahol viszont azt az olajat kell belerakni az autóba, amelyiket a kúton árulják. Műszaki szemmel nézve ez az olajszerviz legalja, mert egy szippantó berendezéssel kiszívják az olajbetöltő nyíláson át a régi olajat, aminek az a következménye, hogy az olajteknő alján összegyűlt trutyi nem tud távozni. Ezen felül a szűrőket nem cserélik, viszont aranyáron kapjuk meg az új kenőanyagot, ami a karterban és a régi olajszűrőben maradt használt olajjal és egyéb lerakódásokkal keveredik, ezáltal drasztikusan csökkentve az új olaj élettartamát. Tessék számolgatni, kinek mi éri meg és mi fér bele a költségvetésébe. A sorozatot egy hónap múlva folytatjuk, amikor is a fékjavítást vesszük górcső alá.


Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük! 




Hozzászólások

  • Saresz
    2013-05-16 13:38:07
    Tisztelt Everton!

    Kérlek nézd el nekem ezt a bakit arra hivatkozva, hogy hajnali fél kettőkor klimpíroztam soraimat. Innét is látszik: én nem a tollforgatásból élek. :)

  • Everton
    2013-05-16 13:27:05
    Tisztelt Szaresz!

    Úr vagy, mert beláttad a tévedésed!
    A cikk írója pedig, reméljük válaszol a valóban szakmai felvetéseidre!

    Én tisztelem a szakmád professzionális résztvevőit, így
    már csak arra kérlek Te is tiszteld a nyelvet!

    "Igen is vannak típusok, amikből
    jobb és hatékonyabb kiszívni a motorolajat a nívópálca tokján keresztül, hisz
    az ott ledugott szonda koppanik a karter fenekén..."

    A "koppanik" reméljük elírás....

    Tisztelettel:
    Everton
    (a gondolat szabad, a vita szent, a tény nem vélemény)


  • Saresz
    2013-05-16 01:08:04
    Re: Jajaj
    Elég nagy baj az, ha csak az ár számít! Szerintem sokkal fontosabb, hogy mit kapunk a pénzünkért vagyis, hogy milyen arányban van a minőség az árral. Értem ezt mind az alkatrész, mind pedig a szolgáltatás minőségére!

    Re: Everton
    Belátom van némi igazságod hozzászólásommal kapcsolatban és én bírom az értelmes kritikát. Nem vagyok troll és semmi közöm az írásban megjelölt vállalkozásokhoz. Csak idegesít a felületesség és a nem kellő precizitás a szakmámmal kapcsolatban. Csak pár konkrétum mert tényleg nem akarok cikket írni:
    -nem a felhasználó dolga eldönteni, hanem a szerviznek, hogy milyen km.
    futásnál milyen karbantartásokat kell elvégezni a járművön;
    -ezt a jármű gyártója írja elő és a szervizkönyvben is rögzíti;
    -a felhasználót ösztönözni kellene, hogy a gyári karbantartási ütemtervek
    szerit szervizeltesse járművét, hisz ezzel elejét veszi az elhanyagolt jármű
    váratlan meghibásodásából eredő nem tervezett javításoknak;
    -a karbantartás nem csak olaj és szűrőcseréket jelent! (a gyártók két-három
    A4-es oldalon részletezik a tételes karbantartási terveket adott
    km-futásokhoz);
    -a motorolajokkal és a csereperiódusokkal kapcsolatban rengeteg a tévhit, a
    hiányos infó és a cikkben is ez a rész sántított leginkább! A motorkonstrukciók, gyártástechnológiák, anyagok és a kémia is rengeteget fejlődött/tek az elmúlt húsz évben ezért a régi beidegződéseket el kell felejteni! (a motorolaj egy olyan komplex téma, hogy könyvek jelentek meg róla)
    -miért kellene az autótulajdonosoknak alkatrészek után futkoznia vagy akár
    interneten keresgélnie? Nem a szerviz dolga az adott járműhöz megfelelő
    minőségű és a tulajdonos igényeinek leginkább megfelelő alkatrészek
    beszerzése és beszerelése? Hisz a komplett szolgáltatásra csakis így
    vállalható bármiféle garancia!;
    -Meggyőződésem, hogy az emberekben erősíteni kellene a bizalmat a szervizek
    iránt és a hozzáértő szakemberek megbecsülését elősegíteni! A kóklerek
    vesszenek mert sokat ártanak a tisztességes szakmabelieknek, de a
    bizalmatlanság és az észérség csakis zsákutcába vezet!
    -A piacnak pedig szüksége van mind a márkaszervizekre mind a függetlenekre!
    És azoknak is egymásra. Mi dolgozunk márkaszervizeknek is, de van amit csak
    rajtuk keresztül és az ő segítségükkel lehet megoldani. Ezt kár vitatni.
    Kellene is az összefogás mert felesleges és káros a két tábor egymásnak
    feszülése. Az autót meg kell javítani és van amit csak a független tud és
    van amit csak a szak/márkaszerviz!
    -A végére pedig tényleg szigorúan szakma: a jó minőségű motorolaj magában
    tartja a szennyeződéseket, azokat lebegteti magában. Nem rakódik le és nem
    válik ki belőle az a karter alján! Ha pedig a leeresztő csavar nem a legalsó
    ponton van (mert elég ritkán teszik oda) akkor hiába vesszük ki, egy minimális
    mennyiség mindig bent marad a teknőben! (nem is beszélve a szelepvezérlés
    környékén a hengerfejben maradó olajról) Igen is vannak típusok, amikből
    jobb és hatékonyabb kiszívni a motorolajat a nívópálca tokján keresztül, hisz
    az ott ledugott szonda koppanik a karter fenekén... (mi a betétes olajszűrők
    szűrőpoharából is kiszívatjuk a bentmaradt olajat) Ja, a papír levegő- és
    pollenszűrőket már rég nem portalanítjuk mert az értelmetlen dolog, azokat
    újakra cseréljük!
    Nem említi az írás az üzemanyagszűrőket és az egyéb cserélendő folyadékokat sem...


  • Jajaj
    2013-05-15 23:24:47
    Te valamit félreértettél Saresz! A cikkben általánosításról szó sincs, nevesítve vannak a szervizek, ki mennyiért, mit vállal.A szervizek önköltsége, fejlesztése, stb. pedig a kutyát nem érdekli. Az ügyfélnél csak az ÁR számít és manapság valószínűleg az olcsóbb műhelyt fogja választani. Ebben pedig megfelelő támpontot ad a poszt.

  • Everton
    2013-05-15 23:24:18
    "Enyhén szólva is nevetséges és amatőr írás! Rengeteg a laikus, hozzá nem értésről tanúbizonyságot tevő kijelentés! Ez nem színvonal, bocsánat a kritikáért! :("

    Hátrébb az agarakkal! Ne oktass Te senkit jómodorra! Berúgtad az ajtót egy alá nem támasztott kijelentéssel, ami tényeket nem, csak érzelmi megközelítéseket tartalmaz! Az udavriasság leghalványabb jell sem nyilvánul meg a mondat elején és ezt a végén odanyomott "bocsánat a kritikáért" szókapcsolat sem menti a helyzeted!
    Az nem felnőtt megközeltés, hogy Te bizony hülye vagy én meg okos de nem árulom el, hogy miért is...márpedig ez a megnyilvánulásod lényege!

    A cikkiró leírta, hogy:
    - hol
    - mennyivel
    - hogyan próbálták átverni

    Nem Téged támadott, hanem szakmád tagjait, akik, mint leírod létezenek deTe nem ilyen vargy!??????
    Lehet, hogy Te értessz hozzá de a cikk nem rólad szól!
    Ha támadva érzed magad, akkor ennek mi az oka? Netán érintve vary? Fogadott prókátora vagy a megnevezett cégnek?
    Netán ott dolgozol?

    Létezik az úgynevezett Pisa jelentés!
    Ez a szövegértést méri!

    Ne légy tehát leereszkedő, kioktató és bölcselekdő de tényeket nem író, mert azza pont olyan leszel, mint az összes többi troll sorold bár máshová magad!

    Tudod, aki az igazat mondaja pláne szemből az nem az ellenséged!

    Tisztelettel,
    Everton



  • Saresz
    2013-05-15 21:56:29
    Kedves Everton! (érzed a különbséget a megszólításban ugye?)
    Egyáltalán nem akarom reklámozni a vállalkozásom, már tíz éve sehol nem teszem. Nincs szükségem rá hála Istennek. :) Ettől függetlenül, hogy M.o.-on a focihoz és az autóhoz mindenki ért ezt erősen megkérdőjelezem! Sőt igazából nagyon is kevesen értenek a témához csak sokan és sokféleképp ugatják! Azért nem állok neki tényekkel alátámasztani kritikáimat, mert akkor akár új cikket is írhatnék. Egy valami tény: ahogy más szakmákban is az autójavító szektorban is rengeteg a kókler vállalkozó és a szakbarbár. De! Ahogyan a márkaszervizek között is úgy a függetlenek között is akad szép számmal nívós komoly szerviz, ahol hivatásnak tekintik az autójavítást! Ezek nevében kikérem magamnak, hogy általánosításokkal lépten-nyomon uszítják az amúgy abszolút laikus felhasználó társadalmat azt sugallva, hogy át vannak/lesznek verve a szervizekben! Ez hülyeség! Persze tudom, hogy vannak rövid távon gondolkodó vállalkozások, de a hosszabb múltra visszatekintő, jó hírű szervizek kedvező megítélése sem véletlen. Az egyik legnagyobb tévhit tehát az, hogy ne bízzunk a szervizben. Ez alapjaiban mérgezi a kapcsolatot mert a bizalmatlanság bizalmatlanságot szül és az alaptalanul bizalmatlan ügyfél sehol nem lesz megbecsült és szívesen látott ügyfél! A másik dolog a nyereség és az árrés féltése a vállalkozásoktól. Miért is jó az ha egy vállalkozás épp csak tengeti életét a piacon? Nem tud megfelelő haszonkulcsot realizálni, megfelelő eredménytartalékot képezni a jövő technikai kihívásaira felkészülni? Ahol nem tudják tisztességes bérrel megfizetni a jó szakembereket, onnan azok előbb vagy utóbb lelépnek. Maradnak a silány vándorszerelők, akik egyik műhelyről a másikra járnak szerencsét próbálni. Aztán ott a géppark, szerszámpark amortizációja, korszerűsítése, a szoftverek liszenszdíjai, a dolgozók továbbképzése és még sorolhatnám holnapig mi mindenre kell pénzt fordítania egy autójavító vállalkozásnak. Mert ami ma csinos műhely az holnap már csak egy falusi patkolda ha nem fejleszti azt tulajdonosa folyamatosan. Abban talán egyetértünk, hogy ahol Fiat Ritmo-kat és Skoda Favorit-okat javítanak ott kevés valószínűséggel találkozunk BMW X5-tel, vagy Audi A7-tel, esetleg Toyota Prius-szal. Nem célom, hogy meggyőzzek bárkit is javíttatási szokásairól csak annyit szeretnék kérni, hogy egy autós portál érezzen némi felelősséget az általa publikált anyagokkal kapcsolatban és mielőtt megjelentet egy cikket ellenőriztesse hozzáértővel a tartalmát! Köszönettel és tisztelettel. :)

  • Reparátor
    2013-05-15 20:24:20
    Kedves Saresz!

    Köszönöm a felajánlást, szerviztulajdonos fiaként őszintén várom az eszmecserét!

    Üdv!

    R.

  • Everton
    2013-05-15 18:23:13
    ....milyen tevhiteknek Szaresz? A magyar szolgáltatási kultúra pontosan a "szakma" fetisizálásával veszi hüly?re a kedves vend?get/látogatót/tulajdonost a vendeglátastól a szervizekig. Szerintem ha reklámozni akarod magadat ?s a műhelyedet fizess ?s akkor biztos kirakják ide a reklámodat!
    Semmi szakmaiatlan nincs a cikkben ?s addig nem is lesz, amíg t?nyekkel alá nem támasztod a "v?lem?nyed"!
    ( szaroztál nem írtál t?nyeket csak okoskodsz ez?rt az id?zőjel)

  • Saresz
    2013-05-15 17:45:49
    Kedves Lupika!
    Semmilyen mundért nem kell mentenem. Az én vállalkozásomat nem érinti az írás. Csak a szakmaiságát kritizáltam és a felületességét.Írunk valamit, oszt jó napot egyétek! Ez a téma sokkal komolyabb hozzáállást és felkészültséget követel szerintem pláne, hogy segíteni akar. Így csak félre vezet és tévhiteknek ágyaz. Off. :)

  • Lupika
    2013-05-15 17:17:12
    Sejtettem, hogy valami szervizes alak ez a csávó, aki menteni akarja a mundért...

  • Saresz
    2013-05-15 17:00:09
    Kedves Reparátor! Hasonló témájú cikkek esetén szerviztulajdonosként szívesen segítek. Benkő Zsolt ismeri az elérhetőségemet, ha privátban megkerestek állok rendelkezésetekre. :)

  • Lupika
    2013-05-15 16:34:45
    Öööö... Én más cikket olvastam volna mint Saresz? Mi ezzel a baj? Még ugyan korrekt.

  • Nova
    2013-05-15 00:41:13
    Szaresz egy kis okoskodó ligmam!
    Leánykori neve Szaroz....csak mindig elüti...

  • Reparátor
    2013-05-14 21:37:09
    Kedves Saresz!

    Szolgálnál néhány konkrétummal? Nagyon kíváncsi lennék, hogy pontosan mi nem tetszett, mert akkor ezeket a vélt vagy valós hibákat orvosolnám, illetve segítségemre lehetnél a színvonal javításában!

    Köszi!

  • Saresz
    2013-05-14 21:30:24
    Enyhén szólva is nevetséges és amatőr írás! Rengeteg a laikus, hozzá nem értésről tanúbizonyságot tevő kijelentés! Ez nem színvonal, bocsánat a kritikáért! :(



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 213.181.192.30


Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0