Tovább a tesztautóra.

Újabb Suzuki-mérföldkő: az új Vitara

Írta: TesztAuto.hu 2015-03-06 12:00:01

A Magyar Suzuki esztergomi gyárában - nagy csinnadrattával - megkezdődött az új Vitara sorozatgyártása: Orbán Viktor magával Suzuki úrral a jobbegyben gördült a publikum elé az újdonság volánja mögött

Az új Vitara sorozatgyártásának megkezdésére Orbán Viktor miniszterelnök adta meg a jelet az autó hivatalos beindításával. Mellette, az utasülésen a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki foglalt helyet, ő mutatta be a miniszterelnöknek a Vitara egyes részleteit. Orbán Viktor immár negyedik alkalommal vett részt gyártásindító ünnepségen a Suzukinál: ő volt az első sofőrje a Wagon R+ modellnek 2000-ben, a harmadik generációs Swiftnek 2010-ben és az SX4 S-Crossnak is, 2013-ban.

A „Vitara” elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. A modell fejlesztése a „Grab your field” (Tiéd a tér) elképzelés jegyében zajlott: a vásárlónak lehetősége van autója személyre szabására, arra, hogy járművét a neki – és életstílusának – leginkább megfelelő társsá tegye.



Az újdonság fejlesztéséhez - ami több mint négy évet vett igénybe - felhasználták a korábbi Vitarák hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon építették föl. Főbb szempontok voltak a gazdaságos fogyasztás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító (start/stop) rendszer. Az új Vitara újításokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).

Hetvenezer Vitarát terveznek előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A hazai kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.


A Magyar Suzuki nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítja majd a Vitarát (mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható). Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, a tervek szerint pedig a vállalat exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a japánok által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol Esztergom.


Kapcsolódó: A mi autónk jövője: két új Suzuki tanulmány

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31