Tovább a tesztautóra.

Sportautó mindenkinek: Lexus RC F

Írta: Benkő Bence 2014-07-15 11:00:01

A Lexus múlt héten mutatta be az új RC kupé nagyteljesítményű változatát, az RC F modellt az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon - pontosan 25 évvel azután, hogy Detroitban 1989-ben színre lépett a legelső Lexus, az LS 400

Az agresszív megjelenésű RC F ötliteres motorjának teljesítménye meghaladja a 450 lóerőt, nyomatéka pedig több mint 520Nm, így az új modell a gyártó eddigi legerősebb V8-as izomautója, amelynek menetkész súlya várhatóan 1800kg alatt marad.


Ennek a hatalmas teljesítménynek a tökéletes hasznosítása érdekében - az RC F áthangolt, nyolcfokozatú sebességváltója mellett - a mérnökök egy ún. Torque Vectoring Differenciálművet (TVD) is alkalmaztak (lásd a lenti keretest).



Yukihiko Yaguchi, az autó főmérnöke ezt mondta róla:
"Az RC F modellt arra terveztem, hogy minden autórajongó örömére szolgáljon, függetlenül attól, hogy ki mennyire jártas az autóvezetésben. Nem feltétlenül igaz, hogy a versenyautók nehezen vezethetők. Valójában könnyen uralhatók, ha megfelelő kézbe kerülnek, hiszen eleve a pilótáik rátermettségéhez tervezték őket. Ugyanez a helyzet az RC F-fel is. Az elektronika egy szempillantás alatt átállítható, hogy az autó mindig a megfelelő szintű teljesítményt és védelmet biztosítsa. De még az alapbeállítás is bombasztikus"



Torque Vectoring differenciálmű

Egy autó vezetése akkor a legélvezetesebb, ha az iránytartás és a kanyarsebesség a lehető legjobb, ennek érdekében a Lexus RC F a világ első orrmotoros, hátsókerék hajtású modellje, amelyben Torque Vectoring Differenciálmű (TVD) működik.


A TVD három üzemmódban használható:
-  Sztender: egyensúlyt teremt az agilis menetteljesítmények és a nagy sebességű menetstabilitás között
-  Szlalom: kiemelkedően gyors kormányreakciók
-  Pálya: optimális irányíthatóság és állandó, megbízható kanyarstabilitás a versenypályákon – a még tökéletesebb jármű stabilitás érdekében az áthangolt VDIM egy G-szenzorral is kiegészült



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31