Tovább a tesztautóra.

Ilyet még nem láttál: 700 lóerős faautó

Írta: TesztAuto.hu 2015-12-16 06:00:01

A Splinter bemutatott egy nagyteljesítményű, fából készült sportautót

Szöveg: Kiss Márk Képek: gizmag

A fát egykor gyakran használták az autókban építőelemként, manapság azonban hamarabb találunk fából készült autót egy játékboltban, mint a garázsban. Nem úgy a Splinter esetében, ami egy olyan nagyteljesítményű sportautó, amit egy Joe Harmon vezette csapata épített meg 5 év alatt. Az egzotikus gép lelke egy Chevrolet LS7 motor. Ezt, és persze a kardántengelyt, a kijelzőket, a biztonsági öveket, a gumikat, és a felniket leszámítva minden alkatrész faanyagból készült.

Harmon még akkor állt neki a projekt kivitelezésének, amikor végzős volt az Észak-karolinai állami Egyetemen. Állítása szerint egész életében imádta az autókat, és így született meg a Splinter ötlete. Az, hogy fát használhatott egy autó megalkotásában, túllépte minden emberi képzelet határát.


„Gyerekkorom óta az egyik álmom volt, hogy megtervezzek, és megépítsek egy saját autót. A fa, mint alapanyag különleges kihívás volt, és érdekes irányba terelte a projekt megvalósítását” - mondta.

Amitől olyan különleges lesz a Splinter a többi hasonló, fából készült autóhoz képest, az az, hogy ezt úgy tervezték, hogy sportautónak nézzen ki, és lényegében az is legyen. Az LS7 motort pont könnyű súlya, és kompakt mérete miatt választották. A 8 szívótorkos motorhoz különleges vezérműtengelyt készítettek, ahogy a teljes kipufogórendszer is egyedi. Mindezekkel együtt a motor 700 lóerő leadására képes.



6-sebességes manuális váltó, 6-dugattyús első és kétdugattyús hátsó féknyergek egészítik ki az autó nem fából készült alkatrészeinek a listáját.
A falapokból megépített kasztni majdnem egésze hajlított-, és összeillesztett laminált fából készült. Minden egyes komponenst egyesével hajlítottak, és illesztettek össze, hogy megalkossák a vázat.


A kormányzásért egy 12:1 arányú fogasléces kormányszerkezet felel. Az első felfüggesztés egy hagyományos, lengőkaros felfüggesztés, aminek az alsó és felső szerkezeti elemét egyenlőtlen hosszúságúra készítettek, természetesen fából. A légrugók magassága, és a lengéscsillapító is állítható.

Michelin Pilot Sport 2 gumik feszülnek a 3, különlegesen kialakított alumíniumból összeállított felniken, amiknek a közepe tölgy furnérból készült. A külső borítása dió, a belső borítása pedig cseresznye. Minden felni 275 különálló fadarabból készült.


A belsőrész görbületeit úgy csinálták, hogy cseresznye és balsafa furnérokat raktak egymásra, és így alakították ki az íveket. Ezt a dizájner csapat direkt ehhez a projekthez készítette.

Sok, különböző ragasztót használtak a fák összeragasztásához, például epoxit, poliuretán ragasztót, urea-formaldehid-gyantát, és polivinil acetát ragasztót.


Harmon állítása szerint az egész autó súlya körülbelül 1.360 kg, és mivel fából készült, a lóerő-súly aránya jobb, mint az acél és alumíniumból készült kocsiknak. Bár nem kifejezetten a teljesítményre hangolták, elmondta, hogy a súly, a forma, a sebváltó, és a teljesítmény miatt képes lehet akár 386 km/h végsebesség elérésére is. Persze sajnos nem valószínű, hogy effajta tesztet végezni fognak vele.


Körülbelül fél tucat szponzor támogatta szerszámokkal, és anyagokkal a főleg saját finanszírozású projektet, amit egy II. Világháborús repülőgép, a „De Havilland Mosquito” ihletett. Az a repülőgép is teljesen fából készült, és két Rolls-Royce V12-es motor hajtotta. Feltehetőleg korának leggyorsabb, dugattyús motorhajtású repülőgépe volt.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31