Tovább a tesztautóra.

Hihetetlen: Az autómosó átverte a Volvo computerét

Írta:

Manapság egyre több elektronikai kütyü van az autókban, hiszen folyamatosan kell valami újdonság, amitől a marketing gépezet működhet. Persze ne feledjük, hogy ezek az extrák sokszor valódi használati értékkel bírnak, java részük sokkal biztonságosabbá te

A modern biztonságtechnikai eszközök létjogosultsága sokak szerint fontos kérdéseket vet fel. Vajon szabad-e a biztonságunkat egy számítógépre bízni? Vajon meddig mehet el a gép, és mikor kell az embernek közbeavatkozni? Egyáltalán kell-e? Vagy a másik oldalról: Csinálhat-e bármit is a gép az ember helyett?


Vannak olyan rendszerek, amelyek beavatkoznak, sőt, néha vészhelyzet esetén döntenek is helyettünk. Ezek a távolságtartó tempomatok, amelyek akár állóra is fékezhetik az autót. Vagy a City Safety a Volvoban, ami a koccanásokat előzi meg alacsony sebességnél, illetve a gyalogosgázolást kerüli el. Vagy ott vannak a sávtartó elektronikák, amelyek figyelmeztetnek, de egy-egy rendszer a kormányba is képes belenyúlni. És persze a parkoló-automatika ide tartozik, de ez már inkább kényelmi extra. Most nézzétek meg, hogy hogyan működik a Volvo adaptív tempomatja.

Ezek azok a fejlesztések, amelyek már a jövőt vetítik előre, azt a borús jövőt, amiben mi, autóbuzik nem fogjuk jól érezni magunkat. Ahogyan Kiss Tibi és a Quimby már megénekelte: "Én már nem muzsikálok, csak egy jelet adok a gépnek..." És most ezt a vonalat be is fejezem, mert túl messze visz a cikk témájától, ami valójában két kép, és egy rövid magyarázat.

De előtte még említsünk meg egy biztonsági extrát, a táblafelismerő rendszert. Valójában biztonsági fejlesztés, hiszen akkor is látjuk, hogy mennyi a megengedett sebesség, amikor már rég elhagytuk a táblát. Ezzel sok pénzt spórolhatunk, és baleseteket előzhetünk meg. Sőt. Még a feloldó táblákat is felismerik ezek a kocsik, szóval már-már tökéletes a dolog. Íme a Ford táblafelismerő rendszere:

 

De mi van a kereszteződésekkel, amik feloldják a táblák hatályát? És mi van azokkal a reklámtáblákkal, alakzatokkal, amik bezavarhatnak? Hát ez:

 Az átverés


Az első képen egy Volvo V40 műszerfala látható, amint kijelzi, hogy autóúton vagyunk, azaz nyugodtan hajthatunk 110 km/h-val. A másik kép ugyanakkor készült, ugyanabból az autóból, és jól látható rajta, hogy ez bizony nem autóút (egyébként a XIII. kerületi Dagály utca). Elég egy ennyire kicsi banánhéj is ahhoz, hogy a számítógép tévedjen. Ebben az esetben ez persze nem járt semmilyen következménnyel, de ezek után százszor meg fogom gondolni, hogy mikor bízzak 100%-osan ezekben a csúcstechnikákban.

Egy szó, mint száz. Van remény. Még egy darabig biztosan mi vezetjük az autókat, és nem ők minket.

 



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31