Tovább a tesztautóra.

Presser és az ő kocsija

Írta: TesztAuto.hu 2014-04-27 12:00:01

Az új Lexus GS 300 h sajtótájékoztatóján jártunk, ahol volt szerencsénk majdnem az összes modellt kipróbálni és véleményezni és emellett Presser Gábor is átvehette az új autóját.

Pontosan egy éve mutatták be Magyarországon a még mindig friss Lexus IS-t, így hát a japán gyártó kapott az alkalmon, hogy bemutassa április 24-én a GS 300 h-t, melyben nem a típus az újdonság, hanem, hogy végre megkapta az IS-ből már ismert hibrid-benzines erőforrást. Bizony ennek az eseménynek nagy feneket kerítettek és mivel a márka szeretne nagyobb részesedést szerény kis országunkban, tehát kellett egy reklámarc, aki a hazai „nagykövete” lesz a Lexusnak. A választás pedig Presser Gábor Kossuth, illetve Erkel Ferenc-díjas magyar előadóművészre esett. A rendezvényen, szintén részt vett Shingo KATO, aki a Toyota Motor Hungary elnökeként jelent meg az eseményen, és ünnepélyesen átadta Presser Gábornak a Lexus GS 300 h kulcsát. Persze előtte láthattunk jó sok prezentációt a japán gyártó Magyarországi piac részesedéseiről, ugyanakkor hallhattuk azt is, hogy itthon tízből kilenc hibrid autót a Lexus ad el. Ez főleg annak köszönhető, hogy a konkurencia inkább a dízel motorokra koncentrál, ami nem azt jelenti, hogy ne lenne hibrid változat bizonyos, például a német prémiumtrió típusaiból, viszont azok nem állnak olyan magas szinten az elektromos segédmotor fejlesztésében, mint a japánok. Emellett a hibrid rendszernek a fő dolga az lenne, hogy csökkentse a fogyasztást és a mérgező kipufogógázok mennyiségét, főleg városban, azonban a legtöbb konkurens típus, csak 3-4 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással, tehát nem sokat segít.


A másik bökkenő pedig az, hogy általában csak 200-300 lóerő feletti teljesítménnyel érhetők el, ami azért valljuk be, nem segíti a spórolást, de ez sem lenne baj, hogyha tudnák tartani a katalógusadatban feltüntetett értékeket valós körülmények között is. Most azonban vissza a sajtótájékoztatóra, melyben az adatkurkászás közben azt is megtudtuk, hogy Európában a második legnagyobb Lexus fogyasztók a lengyelek után bizony a magyarok. Számomra ez kicsit meglepő információ volt, hogy a mi kis piacunk ennyire kajálja ezt a prémiummárkát. Ez természeten, nem azt jelenti, hogy a magánvásárlók tornászták fel az adatokat, hanem, hogy a cégek nagy százalékban a Lexus termékeit választják, ami nem is csoda, hiszen a japánok híresen megbízható autókat gördítenek le a gyártósorról. Miután vége lett a prezentációnak mindenki sietett, hogy felírassa magát a lehető legtöbb tesztvezetésre, ami persze nem volt egyszerű, hiszen az IS-en kívül mindegyik autóból csak egy állt a tesztelni vágyók rendelkezésre. Annak mindenki nagyon örült, hogy nem csak a bemutatott GS 300 h-t lehetett kipróbálni, hanem az összes aktuális Lexus típust is, így hát kaptam az alkalmon és ugyancsak felírattam magamat az IS 300 h, illetve az LS 600 h listájára is. A hármas BMW territóriumában portyázó IS modellel kezdtem, pontosabban a GS-ben most bemutatott 300 h hibrid-benzines motorral hajtott változattal. Az általam próbált kocsiban az ülés félbőr volt, emellett olyan kényelmesre sikeredett, mintha rám szabták volna, illetve az oldaltartását is kiválónak mondanám, pont annyira volt szűk, amennyire kellett neki. Mindig meglep, ha hibrid vagy elektromos autót vezetek, hogy amikor beindítom az autót, akkor semmi hangja nincs és csak a műszerfal állapotából jövök rá hányadán is állunk. Ezután sikerült elindulni az IS-el, amely menet közben is meggyőző volt, ugyanis a kormánya pontos, illetve a futóműve is feszesre hangolt, de nem rázza ki a belső szerveinket keménységével, mégis stabilan fekszik az úton. Mindössze negyed óránk volt vezetni, főleg egyenes szakaszon, szerencsére volt benne egy kilométernyi autópályázás, ahol kicsit meg lehetett taposni, hogyan is gyorsul a második legkisebb Lexus. Azt azért el kell mondani, hogy a 300 h összteljesítménye 223 lóerő, mellyel 8,4 másodperc alatt van 100-on, ennek ellenére nem éreztem azt az átütő erőt amire vártam. Persze az is igaz, hogy a gyártó nem a sportos menettulajdonságokat tekinti az utcai modelljeinél mércének, hanem a kényelmet és a fogyasztás csökkenést, amit hatékonyan csinál az IS, a maga 4,3 literes vegyes értékével. A röpke tizenöt perces menet után, visszatértem az autószalonhoz, amikor is észrevettem, hogy hátul szépen csendben, már kivitték Presser GS-ét, és éppen bemutatót tartanak neki, hogy a műszerfalon melyik gomb mire való.


Talán egy-másfél órát mutogattak neki, ami persze nem csoda, hiszen a művész úr bevallotta interjú közben, hogy nem nagyon ért az autókhoz és ez bizony nagy hátrány, hogyha egy ennyire felszerelt típusnak akarjuk kiaknázni minden funkcióját. Elkészítettem a kötelező fotókat, majd mentem vissza, hogy kipróbáljam a Presser Gáboréval azonos tesztautót. Amikor beültem, folyamatos nézelődés után sem találtam semmilyen kivetnivalót az autó belsejében, ez sajnos már nem igaz a külsejére, ugyanis az én ízlésemnek kicsit semleges a modell kívülről. A GS tömény elegancia és visszafogottság, semmilyen túlzó ív, illetve vonás nincs rajta, amely kicsit is izgalmasabbá tenné, és ez elég nagy baj, hiszen a tehetősebb fiatalok, akik ezt a kategóriát keresik, szinte biztosan megmaradnak a német prémiumtriónál. A bemutatott Lexus menetteljesítményei nem aszfaltszaggatóak, mint már említettem, ugyanaz a motor van benne, mint az általam próbált IS-ben, azonban a GS nagyobb modell és ezáltal nehezebb is. A gyorsulása értelemszerűen rosszabb, mint a könnyebb IS-é, pontosan 9,2 másodperc, tehát ne várjunk tőle sportos megmozdulásokat, ez az autó nem arra való, azonban nem fogyaszt sokkal többet a kisebbik családtagnál, hiszen a gyár által megadott érték 4,7 liter. Ugyanakkor belül a harmónia majdnem tökéletes, ez egy nagyon kényelmes kocsi, úgyhogy a művész úr elégedett lehet vele, amúgy is totálisan illik hozzá a felső középkategóriás Lexus. Nyugodt közlekedés közben nem lehet panaszunk, hiszen a GS felfüggesztése nem sok kivetnivalót hagy maga után, még a gödröket is szépen kisimítja.


Ami még bámulatos tény az összes Lexusban, hogy milyen csönd honol az utastérben, amit betudhatunk főleg az elektromos hajtásnak, mely kb. 60 km/órás tempóig egymagában gyorsítja az autót, de természetesen a hangszigetelésre is nagyon odafigyeltek a tervezők. Miután visszagurultam a szalonhoz, már alig vártam, hogy vezethessem az LS 600 h-t, hiszen már rég óta tudni akartam, hogy mit tud a japán prémiummárka csúcsa. Igazából ugyanazt tudom elmondani az LS külsejéről is, mint a GS-nél, mert itt sem próbálták meg izgalmassá tenni az autót, hanem maradtak a konzervatív stílusnál és ezt valójában tökéletesen megértem, ugyanis nem akarták, hogy ugyanazok a sztereotípiák vegyék körbe, mint például a hetes BMW-t. Ezalatt röviden azt értem, hogy általában, ha valaki elgondolkozik azon, vajon ki is az átlagos hetes BMW vagy Audi A8-as sofőr, akkor bizony beugranak a kopasz, kigyúrt, sötét dolgokban üzletelő alakok, amit a Lexus teljesen próbált kizárni, és ez sikerült is neki. Belülről csupa luxus, gyönyörűek a valódi fából készült kormányrészek, ugyancsak mámorító az az elegáns analóg óra, amit a műszerfal közepére integráltak, ahogy az a hatalmas nagy központi kijelző is szépen simul a körülötte lévő dolgokhoz, mely egyébként a Tesla után a második legnagyobb sorozatban gyártott autós monitor. Az LS csodásan veszi az út egyenetlenségeit, miközben úri kényelmet biztosít nekünk és utastársainknak egyaránt, talán csak a tökéletesen felesleges pezsgőhűtő hiányzik a felszereltségéből. A fogyasztására nagyon kíváncsi lennék, mert a gyár 8,7 litert adott meg 100 kilométerre, ennek a 2 tonnás dögnek, ami igencsak kevésnek hangzik, hogyha tisztában vagyunk vele milyen erős. A motorja 5000-es V8-as, természetesen elektromotor segédlettel, melyek összteljesítménye 400 lóerő, ami nem csak papíron brutális, hanem közúton is, hiszen 6,3 másodperc alatt katapultál 100-ra. Persze az LS 600 h egy igazi luxus hajó, semmi sem csábít minket az esztelen száguldozásra és kanyarvadászatra, ugyanis ezt az autót dinamikus autópályázásra találták ki. Azonban csak Németországban élvezhetjük ki igazán az utazósebességét, mert itthon a 130-as sebességkorlát sajnos keresztbe tesz az erejének, meg nekünk is, hiszen a tempóból alig érezhető valami a volánnál ülve, köszönhetően a típus hatalmas méreteinek.

Hozzászólások

  • begbie
    2014-04-27 10:56:27
    Nem biztos, hogy a Lexus jól jár Presszópici reklámjával. Én biztosan nem vennék semmit, ami ezzel a fickóval kapcsolatos.



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31