Tovább a tesztautóra.

Nagy lett a szája az új Yarisnak

Írta: Sükösd Richárd 2014-08-07 16:07:35

Düsseldorfban jártunk a felfrissült Yaris bemutatóján, ahol megtapasztalhattuk, hogy mennyit változott, illetve milyen újdonságokat kapott a Toyota városi kompaktja

Amikor meghallottam azt, hogy érkezik a faceliftes Yaris, akkor nagyon kíváncsi lettem, vajon milyen ráncfelvarrást kaphat az új változat, és vajon mennyivel különül el a hibrid verzió, a simától. Ez ugye azért volt érdekes, mert a 2011-től 2014-ig gyártott hibrid modellek, könnyen azonosítható külsőt kaptak a sima Yarishoz képest, hiszen jó pár részletben eltértek. A leglátványosabb különbség a két változat között, a belülről teljesen más hátsó lámpa, illetve az első hűtőmaszk volt. Ugyanis a normál változat sokkal visszafogottabb arcszerkezetet kapott, mint a hibrid, amely nagyra nyitott, morcos szájjal rendelkezett.


Persze voltak még apróbb dolgok is, mint például, hogy a Toyotánál, csak a villany erőforrással megtámogatott modellek kaphatják meg a kékesített emblémát, így ha az ember olyant lát, akkor biztos lehet benne, hogy egy hibrid modellel áll szemben. És igen, egy kevéske visszatekintés után elérkeztünk az új változathoz, amely azért nem okozott akkora megdöbbenést első látásra, mint amire számítottam, de persze ez csak egy ráncfelvarrás, nem pedig egy teljesen új generáció bemutatása.


Először ami feltűnt, hogy az új Yaris stíluselemei a nemrég bemutatott Aygo szellemiségét tükrözi, legalábbis elölről. A második, hogy a Toyota az elképzeléseinkkel ellentétben, a sima, illetve a hibrid modellt külsőre jóval közelebb hozta egymáshoz, ami csak azért fura, mert elmondták, hogy jobban elakarják különíteni a két változatot. A Yaris most már minden verzióban nagy, lekonyuló szájat kapott a hatalmas hűtőrácsnak köszönhetően, és már az embléma is összeér azzal. Természetesen az első fényszóró belsején kívül, a külsején is történtek minimális módosítások, amit csak azok vesznek észre, akik nagyon ismerik a kis Toyota minden porcikáját. Mivel csak olyan változtatások vannak, minthogy például a lámpabura aljának lekerekítését most élesre húzták.


Az autó hátulján is hasonló koncepciót folytattak a dizájnerek, így például a hátsó lámpát valamivel kisebbre cserélték, illetve annak belsejét teljesen megváltoztatták. Ez jó hír a sima verziójú Yarisnak, hiszen valamivel karakteresebbé vált a kocsi hátulja, azonban a hibrid átlátszó, LED-es hátsó lámpája teljesen eltűnt, és neki is a sima verzióhoz nagyon hasonló jutott. Tehát kijelenthetjük, nemhogy távolabb került a két változat, hanem most már a minimális eltéréseknek köszönhetően, könnyen összetéveszthetőek lettek. A Yaris csomagtere maradt a megszokott 286 literes, ahogy a külső méretei sem változtak a hosszúság kivételével, amely már 3950 mm, tehát 6,5 centit sikerült nyújtani a karosszérián.


A belső területen is majdnem ugyanaz a helyzet, mint kívül, azonban szerencsére kapunk pár árulkodó részletet, amiből tudhatjuk, hogy melyik verzióban is ülünk. Például a hibrid változatban a fordulatszámmérő helyén, egy olyan órát találunk, amely azt mutatja, hogy mennyi erőt használunk aktuálisan, és a felhasznált teljesítményt a rendszer hová sorolja, a CHG, az ECO, vagy a PWR tartományba. Persze a szép kék árnyalatba bujtatták az óracsoportot, meg a többi kijelzőt is, hogy mindig emlékeztessen minket, mennyire környezetbarátok is vagyunk.


Az új Yaris-hoz négyféle felszereltségi szint lesz kapható, amely ugyan nem tűnik soknak, viszont jó sok kiegészítő csomag közül csemegézhetünk a fő szintek mellett. Az alap verzió a Live nevű csomag, amely magába foglalja a 4 légzsákot, a központi zárat, az elektromos első ablakemelőket, illetve a menetstabilizáló elektronikát. Ezt megfejelhetjük a Live Plus nevű csomaggal, amely többek között már a manuális klímát is tartalmazza. Utána jön az Active felszereltség, melyben például már megtalálható a 7” érintőképernyőt, illetve már tárcsafékeket is kapunk hátra, és még ezt a csomagot kiegészíthetjük egy-egy másikkal, a Comfort, vagy a Design csomaggal. Mellesleg, a Toyota arra számít, hogy az Active felszereltségből fogja eladni a legtöbbet.


Ezután következik Style szint, ami ezért már tényleg tartalmaz pár dolgot, a sok közül néhányat kiemelve, LED-es nappali menetfényt, tempomatot, automata digitális kétzónás klímát, és térd, illetve függönylégzsákot. Ehhez még kérhető a Style Red csomag, amely rámegy a sportosság hangsúlyozására a piros műszerfal- és ajtóbetétekkel, meg például a tetőlégterelővel. A csúcsot, a Lounge fantázianevű felszereltség képezi, amelyben már minden megtalálható, amire csak szükségünk lehet, de azért a biztonság kedvéért még van egy Lounge skyview csomag, ami többek között a bőrülés mellett, panoráma tetőablakot is kínál.


Természetesen a hibrid verzióhoz is majdnem ugyanezek a felszereltségek kaphatók, azonban jóval több extráról indul, mint a sima változat. Az új Yaris-hoz négyféle motort kínálnak a japánok, melyeknek a belépője az 1 literes, 3 hengeres, 69 lóerős benzines, mely egyedüliként 5 sebességes kézi váltót kapott, és ami 3 ajtósként Live felszereltséggel, már 2,790,000 forinttért hazavihető. Kapható hozzá 3,695,000-es indulóárral még egy benzines, a 1,33 literes, 99 lóerős változat, amelytől már 6 sebességes kézi váltó jár. Ezt az erőforrást kipróbálhattuk, és annyit tudok mondani róla, hogy ez a teljesen köztes megoldás a városi, és az országúti mászkáláshoz.


Az az egyetlen dízelmotor, ami választható hozzá, az 1,4 literes, 90 lóerős, egy igazán finom konstrukció, amit nálunk sikerült bebizonyítania a járáskultúrájával, illetve a csöndességével, hiszen például az autópályán 130-al suhanva, olyan halk, hogy a szélzaj válik a főszereplővé. Egyébként a dízel adja a legjobb menetteljesítményeket a 10,8 másodperces gyorsulásával, amely 4,360,000 forinttól elérhető, tehát a gázolajos felár jelentős, de nem mondhatni átlagon felülinek. A híresen zöld autógyártó, Yaris modelljének a csúcsát, mi más képezhetné, mint a hibrid változat, amely tartalmaz egy 1,5-ös benzines erőforrást, és mellé egy villanymotort is, melyeknek az összteljesítménye kereken 100 lóerő.


Persze a hibrid változat csak fokozatmentes automata váltóval elérhető, amely által a városi forgalomban olyan, akár egy dodzsem, tehát egyáltalán nem megerőltető vezetni. Ja, és hozzátenném, hogy ezáltal simán ajánlható kevesebb tehetséggel megáldott sofőröknek is. Az elektromotorral megtámogatott modell alapára pedig 4,695,000 forint, ami már azért elgondolkodtató, hiszen igazán modern, és a Priusban már régóta bizonyított technikát kapunk a pénzünkért. Az új Yaris előértékesítése már júliustól elindul, azonban Magyarországon a tényleges eladások a szeptemberi hónapban fognak megkezdődni.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31