Tovább a tesztautóra.

Mutatós az új Ducato

Írta: Sükösd Richárd 2014-06-16 14:00:01

Bemutatkozott a legújabb Fiat Ducato, melynek külseje és belseje is jelentősen átalakult, azonban az eddig bevált alapjai, illetve arányai megmaradtak

A Fiat már a kezdetektől, 1903-óta kiszolgálja a teherautó piacot, amelyben majdnem minden szegmenset lefed termékpalettájával, melyhez 1981-ben érkezett az aktuális zászlóshajó, a Ducato. Ez a modell bizony meghozta a sikert az olasz gyártónak, ugyanis Európán belül, több mint 10 országban piacvezető szerep jut a Fiat legnagyobb teherautójának, melyhez Magyarország is hozzátartozik. A Ducato-ból ez már a 6. generáció, melynek az első öt elődjének a 2,6 milliós eladott példányszáma után kell helytállnia hasonló sikerekkel, amelyhez az olaszok természetesen nagy reményt fűznek.

Az Torinoi cég legújabb konstrukciója, nem más, mint haszongépjárműveinek legnagyobbika, a Ducato, amely kategóriaelső raktérméretekkel érkezett meg Magyarországra. A Fiat állítása szerint mindenre odafigyelt az autó tervezésénél és persze rengeteget tesztelték az új technikát, mielőtt sorozatgyártásba küldték. Ez azt jelenti, hogy összesen az új Ducatok, 10,5 millió kilométert tettek meg, mindenféle hőmérséklet és más természeti viszonyok között. Kívülről a Ducato karakterisztikus változáson ment keresztül, amelybe beletartozik a LED-es nappali menetfény, ami már-már csinossá teszi az autót. Az alapforma természetesen maradt régi, ugyanis egy dobozos haszongépjárműnél, maximum az arányokkal, illetve a méretekkel lehet játszani, minden más a helykihasználás rovására menne.


Összességében az új Ducato sokkal letisztultabb, és emészthetőbb külsőt kapott, főleg a fényszóróinak köszönhetően, amelyet a gyártó szerint a spártai sisak ihletet. Belülről próbál személyautósodni a sok kütyünek köszönhetően, amit a gyártó is előszeretettel emelt ki, azonban a beltér még mindig nagyon távol áll személyszállító rokonaitól. Ez főleg abban nyilvánul meg, hogy az anyaghasználat sokkal silányabb, tele tömény műanyaggal, amely még a szemet is bántja. Azonban az ülés egész komfortosra sikeredett és a viszonylag sok kényelmi extrának köszönhetően, azért javult az ember közérzete az utastérben, hiszen már opcionálisan kapható hozzá 5 colos színes érintőkijelző, tolatókamerával, integrált navigációval és rádiós bluetooth csatlakozással.


Ugyanakkor a biztonságra is odafigyeltek, ugyanis alapból jár a Ducatohoz menetstabilizáló elektronika borulásvédelemmel, illetve sebességfüggő szervokormánnyal. Opcionálisan elérhető hozzá többek között keréknyomás ellenőrző rendszer, lejtmenet vezérlő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, illetve a 2,3 literes motorhoz sebességhatárolós tempomat. Az autó szíve helyén maradnak a MultiJet erőforrások, melyekből három, 2,3 literes gázolajos különböző teljesítményszinttel, melynek a belépője 115 lóerős 6,3 literes vegyes fogyasztással, míg a második szint 130 lóerős és 6,2 litert eszik, addig a legerősebb 2,3 literes, 150 lóerős és szintén 6,2 literes fogyasztást tud.


Takarékos újdonság, hogy a 2,3-as motorhoz már kérhető opcionálisan Start &Stop rendszer, mellyel bizony sok liter üzemanyag takarítható meg a városban való vánszorgás során. Természetesen a csúcsot a 3 literes dízelmotor jelenti, amely 180 lóerős teljesítményével, már jelentős tonnákat is elmozgat, azonban ennek ára is van, ugyanis 7,7 literes átlagfogyasztásával, már jóval éhesebb, mint a kisebb társai, viszont még mindig takarékosabb a legtöbb konkurensénél. Összegzésként elmondható, hogy az új Ducato az elődjei erényeit megörökölte, és annak hátrányait nagy részben kiküszöbölte, tehát továbbra is jogosan hajthat a kategóriaelsőségért, ha kedvező árcetlit sikerül ráaggatni. Kíváncsian várjuk, mennyi az annyi.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31