Tovább a tesztautóra.

Most megtudhatod, hogyan úszd meg a kerékbilincs költségeit

Írta: Sükösd Richárd 2014-08-08 18:30:35

Nagyon sok embernek sajnos fogalma sincs, hogy milyen egyszerűen megúszható lenne a kerékbilincs, illetve az autó elszállítása. Aki esetleg ezt nem tudta, és nem a saját zsebe ellensége, annak ez egy kötelező olvasmány

Miközben sétálok az utcán, sajnos egyre többször fordul velem elő, hogy helytelenül parkoló autót látok, amire éppen kerékbilincset helyeznek, azonban ez még a szerencsésebb helyzet annál, mint amikor az ember autóját elszállítják. Ugyan mindkettő bosszantó, viszont a „bilincselt” autó még is csak ott van a tulajdonos szeme előtt, miközben a táblát figyelmen kívül hagyó sofőrök, néha azt sem tudják, hogy szabálytalanság miatt vitték el a kocsijukat. Ekkor jön a pánik, vajon ellopták-e az autót, vagy hova a bánatba tűnhetett. Ez a cikk, pont az ilyen kellemetlen helyzetek mellőzése végett született.


Szerintem az embereknek legalább 80%-a soha nem is hallott erről az egyszerű megoldásról, legalábbis amikor az ismerőseimet kérdeztem, jóformán senki sem tudta. Úgyhogy öntsünk tiszta vizet a pohárba. Rendelet határozza meg a közterület-felügyelet által a kerékbilincs alkalmazásának és a járművek elszállíttatásának szabályait. Ezáltal az intézkedés megkezdésekor, a közterület-felügyelőnek az üzembentartó személyének megállapítása céljából, a járművet ellenőriznie kell, a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvény alapján vezetett nyilvántartásban. Hogyha az adatbázisban szerepel az autó tulajdonosának az elérhetősége, akkor egy alkalommal kötelező értesítést adni a kerékbilincselés, illetve az elszállítás megkezdéséről.


Ha jelzi az üzembentartó, hogy 15 percen belül a helyszínre ér, és eltávolítja a járművet a tiltott helyről, akkor a közterület-felügyelőnek fel kell függesztenie az intézkedést. Ja, és természetesen, ha ez megtörténik, ebben az esetben csak a szabálysértés miatti helyszíni bírság róható ki az üzembentartóra, nem pedig a 11 500 forintos leszerelési költség. Persze, hogyha eredménytelen a kapcsolatfelvétel, vagy mégsem érkezik meg az autó tulajdonosa a helyszínre 15 percen belül, akkor a procedúra folytatódik, és biztosra vehető a nagyobbik büntetés.


Na, de hogyan is érhető el ez a szolgáltatás, hogy felkeressék a járműtulajt, ehhez hasonló helyzetben? A válasz nagyon egyszerű. Hiszen csak be kell sétálni az okmányirodába, és a gépjármű-tulajdonosoknak fel kell vetetni a telefonos elérhetőségüket a gépjármű-nyilvántartásba, melynek díja 2300 forint. Tehát kijelenthető, hogy a legtöbb tilosban parkoló autós, nem ennek a jelképes összegnek köszönhetően, hanem a tájékozatlansága miatt bukik el, ezáltal kiteszi magát a stressznek, meg persze a drága bírságoknak.

Természetesen néha még a leggazdagabbakat is megbüntetik.



Hozzászólások

  • Ka
    2014-08-09 07:01:45
    Hmm, és mennyi a szabálysértési bírság, a lentiek szerint olyan 10-50 ezer forint. Csak ha a legkisebb 10ezer forinttal számolok, akkor se nyertem sokat (6. melléklet, a parkolási szabálysértések),sőt, a regisztrációval együtt számolva már mindenképp drágább. Ha a drágább bírságokkal számolok, akkor veszítek. Legalábbis tudtommal a kerékbilincs mellék nem szoktak szabálysértési bírságot adni, viszont helyette lehet, hogy többet fizetek:
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200063.KOR />



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 213.181.192.30