Tovább a tesztautóra.

Műhely: Mi az az adaptív kormányzás?

Írta: TesztAuto.hu 2014-06-03 16:00:01

A kormányzási technológiák új generációját képviselő Ford-féle adaptív kormányzás egy éven belül megjelenik az autóikban: az új technológia minden sebességtartományban javítja a kormányzás hatékonyságát, és megkönnyíti a manőverezést - de hogyan működik?

A Ford legújabb, teljes egészében a volánban elhelyezett kormányzási technológiája olyan intelligens megoldás, ami minden forgalmi helyzetben hasznos segítséget nyújthat a vezetőnek - főként az alacsony sebességtartományban és a szűk helyeken. Nagyobb sebességnél pedig az új technológia agilisabbá teszi a járművet. Az új, kifinomultabb megoldás már jövőre megjelenik néhány modellben - a rendszer sorozatgyártásra érett változatát a Ford a Takta vállalattal közösen fejlesztette ki (utóbbi cég az autóipari kormányzási és biztonsági rendszerek vezető beszállítója).

Az adaptív kormányzás

Az adaptív kormányzás megváltoztatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. A hagyományos autók esetében ez az arány állandó, ám a Fordnál folyamatosan változik a jármű sebessége szerint, optimális kormányérzetet biztosítva minden forgalmi helyzetben. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az új rendszer nagyobb mértékben fordítja el az első kereket, az irányításhoz így kisebb kormánymozdulat szükséges, és az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Autópálya menetben a rendszer tovább javítja a kormányérzetet, és az autó simábban, pontosabban reagál a vezető kormányparancsaira.

Ez a videó jól szemlélteti a rendszer hatékonyságát:



Az adaptív kormányzás tehát kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi a vezetést. A Ford rendszerének központi eleme egy precíziós vezérlésű működtető egység, ami a kormánykerékben kapott helyet, így nincs szükség a jármű hagyományos kormányművének átalakítására. A működtető egység – egy elektromotor és egy fogaskerék-áttétel – erősíti fel vagy mérsékli a vezető kormánymozdulatát. Az eredmény: még közvetlenebb kapcsolat bármilyen sebességtartományban, függetlenül a jármű méretétől vagy kategóriájától.




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 213.181.192.30