Tovább a tesztautóra.

Én ezt tényleg nem értem! - Mini Paceman Cooper S All4

Írta: Kátai Artúr 2014-06-06 14:30:09

Ez az autó többször lepett meg. Sőt, gyakorlatilag folyamatosan meglepetéseket okozott. Ha ember lenne, valószínűleg messzire elkerülném, így viszont autóként jó móka.



Felsorolom a meglepetéseket.

1. Amikor az első hírek megérkeztek róla, meglepődtem. Miért kell egy szabadidőautó, kupé formával?
2. Amikor élőben megláttam, meglepődtem. Végül is nem néz ki rosszul.
3. Amikor elindultam vele, meglepődtem. Mi ez a brutálisan kemény futómű egy ilyen autóban?
4. Amikor versenypályára mentem vele, meglepődtem. Ja, egy sportos autó után nem is annyira kemény a közúton már zavaróan feszes futómű.
5. Amikor időre futottam vele pár kört, meglepődtem. Az nem lehet, hogy ilyen gyors!
6. Amikor az árát megláttam, meglepődtem. Sok? Kevés? Nézd meg a videót a lap alján!



A Mini Paceman Cooper S All4 egy nagyon érdekes járgány. A Countryman kupé változata ő, kicsit ültetve, a jó 184 lovas turbómotorral és összkerékhajtással. A Countryman-nek a különcségével sikerült meghökkentenie a piacot, sokan úgy tartották - köztük én is - hogy a gyár átesett a ló túloldalára. Ugyanis az autó meglehetősen skizofrén; talán ez a legjobb szó rá, hiszen egy gokartba illően kemény, sportos futóművel nem lesz a pampák királya, bár a BMW szerint terepen is megállja a helyét a kocsi.



Most akkor terepező vagy aszfaltbetyár? A kettő egyszerre nem jön össze! A személyiségzavar pedig tovább fokozódik a legújabb Minivel. A Paceman a Countryman kupéja tehát, ráadásul ennél az autónál már a karosszériát lejjebb is lehet süllyeszteni, a sportfutóműnek köszönhetően. Értitek! Az emelt hasmagasságú karosszériát! Na ez az, ami teljesen zavarossá teszi a Paceman sztorit.



Én azt mondom, hogy minden tendben lenne ezzel a kocsival, ha gyenge terepre találták volna ki a futóművét. Persze, ez is egy divatos Barbie terepjáró lenne, de akkor legalább lenne értelme. Mert mindene megvan hozzá. Jó forma, emelt has, és összkerékhajtás. Az All4 összkerékhajtás ráadásul jó móka is tud lenni, hiszen az elektrohidraulikus szabályzású központi differenciálmű meglehetősen intelligensen osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Alapesteben 50-50%-os a nyomatékelosztás, de extrém esetben akár a teljes hajtás hátulra kerülhet, azaz lehetnek olyan pillanatok, amikor hátsókerékhajtású Minit hajtunk. Ez már így sokkal izgalmasabb, ugye?



Elvittem a kocsit a hegyekbe és egy versenypályára is. És persze vittem magammal kamerát is, meg Bolla Gyurit is, egyrészt, hogy legyen aki kezeli a kamerát, másrészt pedig, hogy legyen valaki, aki okosat mond. És mondott is okosat. Például azt, hogy "együnk lángost"! Kalandtúránk filmjét a brutális zsírtartalom miatt, csak erős idegzetűeknek ajánlom.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31