Tovább a tesztautóra.

Merészebb, sportosabb: Honda Civic hatchback - bemutató

Írta: TesztAuto.hu 2016-03-01 17:00:01

A most zajló Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség az ötajtós Honda Civic legújabb nemzedékének tanulmánymodelljét - elmondjuk, mit tud (videóval)

- Feltűnő formavilágával a 10..generáció minden idők legsportosabb Civic-je
- Alacsony, széles karosszériájával és hosszú tengelytávjával egyszerre sportos és tágas
- Ez lesz az első európai modell, ami megkapja a Honda új 1,0 és 1,5 literes VTEC TURBO motorját, és az 1.6 i-DTEC erőforrás is szerepel majd a választékban, továbbfejlesztett változatban
- Az új ötajtós Civic 2017 elején érkezik az európai márkakereskedésekbe, gyártása a Honda swindoni üzemegységében, Angliában zajlik majd


„A Civic választékunk egyik legfőbb modellje Európában, helyi értékesítése és gyártása komoly múltra tekint vissza. Ezért aztán sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Hondával. A vadonatúj ötajtós Civic folytatja ezt a hagyományt, és reményeink szerint a jövőben is alappillére marad az európai üzletmenetnek. Nagy lelkesedéssel fejlesztjük a következő nemzedéket, s várhatóan 2017 elején kezdjük majd meg piaci bevezetését” - mondta Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője.


Feltűnőbb és sportosabb

Összevetve a jelenleg forgalmazott változattal, a vadonatúj ötajtós Civic 30 milliméterrel szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb lesz, ugyanakkor nagyobb átmérőjű, szélesebb kerekek és gumik gondoskodnak magabiztos kisugárzásáról. A hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint az elnyújtott utastér minden eddiginél dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a Honda ikonikus modelljének.


Ezt fejelik meg a hatalmas légbeömlők, amelyek a Honda modelljeinek jellegzetes és agresszív arculatához igazodnak. A fénydiódás (LED-es), nappali menetfénnyel kiegészített első lámpák a hangsúlyos lökhárítótól egészen a kerékjárati ívekig nyúlnak, innen viszi tovább a hatáskeltés stafétáját a markáns, kilincseken átfutó övvonal, ami a C-alakú, szintén fénydiódás hátsó lámpákig szalad végig. Az autó oldalán egy másodlagos, alacsonyabban meghúzott oldalvonal is megfigyelhető. Ez a határozottan emelkedő csík az első kerékjárati ívet köti össze a hátsóval, még inkább sportossá, dinamikusabbá téve az összhatást. Hátul jellegzetes élek és szélterelők határozzák meg a dizájnt, méltó lezárást adva az agresszív vonalvezetésnek.

Honda Civic 10 Gen.

Add át magad az új generációnak!Az új Honda Civic!

Közzétette: HONDA FEDOR – 2016. március 1.


Új, turbós erőforrás

Az új ötajtós Civic motorpalettáján három hajtómű szerepel majd: az 1,0 és 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és a továbbfejlesztett 1.6 i-DTEC dízel. A Civic lesz az első európai modell, ami megkapja az új benzines motorokat.

Mindegyik hajtómű négyhengeres és a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tajga, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény és hatékonyság, valamint a gyors reakciókészség.


A kis tehetetlenségű, rövid reakcióidejű turbó és a közvetlen befecskendezés a teljesítményre és a forgatónyomatékra egyaránt remek hatással van, így a VTEC TURBO erőforrások jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos szívómotorok.

A Civic következő generációjához a Honda népszerű és hatékony 1.6 i-DTEC motorját is kérhetik a vásárlók. Ezt az aggregátot kizárólag Európában forgalmazza a gyártó, s továbbfejlesztett formában kerül majd az új modellbe. A közösnyomócsöves turbódízel erőforrás károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, amiben a kompakt, nagy hatékonyságú turbónak, a kis nyomású EGR-szelepnek (a kipufogógáz visszaforgatásáért felelős), a fokozott áramlású szívócsőnek és a nagy örvénylésű szívócsatornáknak is jelentős szerepe van. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengertömb – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb, kiemelkedően hosszú élettartamú hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának.


A Civic 10. generációja kizárólag Európában készül majd, s innen exportálják a világ minden tájára,

Genfben azt a Civic WTCC versenyautót is kiállították, amellyel Michelisz Norbert vesz részt majd a világbajnokságon a Honda Racing színeiben:



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31