Tovább a tesztautóra.

Megmutatta magát a MotoGP 2016-os BMW M Különdíja

Írta: TesztAuto.hu 2016-04-26 15:00:01

A MotoGP és a BMW M divízió sorozatban tizennyolcadik közös versenyszezonja során egy 370 lóerős BMW M2 Coupé ad újabb motivációt a világ leggyorsabb kétkerekű pilótáinak arra, hogy már a futamok előtti időmérőkön is tövig húzzák a gázt...

„A MotoGP népes családja minden évben izgatottan várja, hogy a mezőny Jerez-be érkezzen, ahol végre bemutatkozik az idény BMW M Különdíja -a vadonatúj BMW M2 Coupé a hőn áhított díjsorozat újabb fénypontja. Boldogok vagyunk, amiért a BMW M Különdíj immáron hosszú évek óta a MotoGP versenyszezonjainak állandó pillére” – mondta Pau Serracanta, a Dorna Sports kereskedelmi részlegének ügyvezető igazgatója.

„Még aktív pályafutásomból emlékszem rá, hogy a MotoGP-pilóták körében mekkora tisztelet övezi a BMW M Különdíjat” – fogalmazott Loris Capirossi, a GP korábbi világbajnoka, aki jelenleg a BMW M-szakértője, valamint a GP versenyigazgatóságának és biztonsági bizottságának tagja. „A különdíj esélye mindegyik versenyzőnek extra motivációt ad a futamok időmérőin. A 2016-os BMW M Különdíj nem csupán azért káprázatos, ahogyan kinéz, hanem azért is, mert lélegzetelállító vezetési élményt ígér. Kár, hogy már befejeztem az élsportot, mert ezért a BMW M Különdíjért nagyon erősen versenybe szállnék a srácokkal” – tette hozzá a korábbi világbajnok.


Az új BMW M2 Coupé meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amely a 370 lóerő maximális teljesítmény és a Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) párosávaligen sportos kezelhetőséggel ruházza fel a kompakt kétajtóst. Az M DCT automataváltóval szerelt BMW M2 Coupé 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 7,9 liter.

A 2016-os Díj

A 2016-os BMW M Különdíj sportos kiállását a Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál karosszéria-fényezés és a 19 collos, duplaküllős, fekete BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben kék kontraszt-varrással ellátott, fekete „Dakota” bőrrel bevont sportülések, szénszálas dekorcsíkok, Alcantara-borítású ajtókárpitok és középkonzol-elemek, valamint számos exkluzív kiegészítő fogadja majd az idei MotoGP-szezon időmérőinkek legeredményesebb versenyzőjét.



2016-ban a BMW M divízió immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal adja át a MotoGP BMW M Különdíját. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.

BMW M és a MotoGP

A BMW M Különdíj a MotoGP és a BMW M divízió hosszú távú együttműködésének egyik alappillére, miközben a bajor gyártó és a leggyorsabb kétkerekű versenyszezonokat szervező Dorna Sports közötti partnerség középpontjában a sorozat hivatalos BMW M biztonságiautó-flottája áll. A BMW M divízió 2016-ban sorozatban immáron tizennyolcadik alkalommal biztosítja a GP világbajnokság március 20. és november 13. között megrendezett tizennyolc megmérettetését. 

A flottát hat különféle BMW M és BMW M Performance modell alkotja. Az új BMW M2 MotoGP Safety Car mellett a vízbefecskendező rendszerrel felszerelt BMW M4 Coupé és a BMW M3 is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozatban. A száguldó széria orvosi autóinak szerepét a versenypályára edzett BMW X5 M és BMW M550d xDrive Touring modellek látják el. A futamok biztonsági felügyelőjének egy ugyancsak versenypályára optimalizált BMW M5 sportlimuzint biztosít a BMW M divízió. A négykerekű flottát a BMW Motorrad két BMW S 1000 RR biztonsági motorkerékpárja egészíti ki.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31