Tovább a tesztautóra.

Írta: TesztAuto.hu 2014-03-18 13:58:36

Nem csak meglestük, hanem be is indíttattuk, hogy halljátok milyen szenzációs hangja van és hogy kiderüljön ez már egy valódi autó

Ma nem sokkal ezelőtt az Óbudai Stereo Chef étteremben mutatták be a Jaguár idei újdonságát, amelyet Ti magatok is szemügyre vehettek most hétvégén az AMTS kiállításon a Hungexpo területén.
Akinek az autókra áll a cerka, annak mindenképp érdemes kilátogatni a rendezvényre, íme itt egy remek kis petting amelyet nem hallhattok minden nap. Hihetetlen hang távozik az 550 lóerős 8 hengeres blokkból ezt láthatjátok/hallhatjátok a fenti filmen. Ez kérem szépen az autókészítés csúcsa.
Ha nem tudnátok technikailag szinte mindazt tudja az F-Type R amelyet egy Ferrari 458 kicsivel kevesebb, mint a fele áron. (lejjebb tekerve találtok képet a konkurenciához képest mit tud az F-Type) Ezt hogyan csinálják a Jaguárnál nem tudjuk, de az biztos, hogy a Porsche 911 vásárlóiból szeretnének átcsábítani az angol márkához jó sok vásárlót. AZ F-Type R szinte mindegyik sportautónál kényelmesebb és elegánsabb, tehát ha ilyen környezetbe tévednénk vele ez lenne amely kitűnik a tömegből a sok Porsche, Lambo meg Ferrari között.
Nem tudom, hogy ki gondolkodik most sportautó vásárláson, de akinek ilyesmi megfordult a fejében nagyon ajánlom, hogy nézzen szét az M5-ös mellett, mielőtt bárhol is letenné az előleget. És ez nem a reklám helye, hanem tényleg fantasztikus az autó. Ezért inkább filmekkel pakolom tele a cikket, mert az többet mond minden leírt szónál ebben az esetben. (Angolosok előnyben)



Néhány adatot azért kénytelen vagyok közölni. A tavaly bemutatott alumínium karosszériába V8-as kompresszoros motort építettek a csúcsmodell orrába, amely 550 lóerő mellett 680Nm-es bődületes nyomatékot állít elő. A tempót 300 km/h-nál korlátozták, de menne még... A gyorsulás 0-100-ra 4,2 másodperc, ezzel már oda lehet állni egy gyorsabb motorkerékpár mellé is gyorsulgatni. Természetesen automatikus váltó továbbítja a nyomatékot a 20 colos felniken feszülő gumiabroncsokra.


A 20 colos felnire azért volt szükség, hogy elférjen a hatalmas tempót felemésztő 380mm-es karbon / kerámia fékrendszer, amely már a F1 technikája. Erre a fékrendszerre nyugodtan számíthat aki gyakran meghajtja a gépet mert ez bizony nem deformálódik. 1700 Celsiuson sütik össze a karbonszálakat a kerámiával, így a világon ez a második legkeményebb anyag a gyémánt után. El sem tudom képzelni hogy munkálják meg, de az a lényeg, hogy itt van készen a gépben könnyű és használható. A karbon tárcsák kb 5 kilósak egy acél ilyen méretben kb 12 kg lenne. Természetesen ez csökkenti a rugózatlan tömeget is, így jóval könnyebben irányítható a karbonfékkel felszerelt változat.


A kétüléses belső tér kialakításánál is fő szempont volt az elegancia, amely szintén jól megkülönbözteti a többi sportautótól. Természetesen a futómű is abszolút egyénre szabható, az utasfülkéből mindent lehet állítani, ahogy ebben a filmben is látszik.




A kisebb 3000-es motorral felszerelt változatoknak sincs szégyenkeznivalójuk a sima F-type 340 lóerőt és 450 Nm-t, az F-Type S 380 lóerőt és 460 Nm szabadít az útra úgy, hogy közben a CO2 kibocsátása a kategóriatársakénak a fele, kétharmada. Ugye, hogy lehet erős és gazdaságos motorokat is építeni. Eddig miért nehézkes benzintemetőket gyártott a Jaguár nem tudni, de nehéz lesz az emberek fejéből kiverni ezt a sztereotípiát. A lényeg, hogy valami megváltozott és a patinás gyár végre a 21. század követelményeinek megfelelő autókat gyárt, amelyről egy autós újságban sem lehet rosszat olvasni. Már csak az emberek fejében kellene elhinteni újra, hogy a Jaguár tényleg egy jó termék.

Hölgyeim és uraim! Még egy fontos dolog. 4 év garancia jár minden új Jaguárhoz, amelyet az autó ára tartalmaz. Tehát nem kell tartani a kötelező szervizek csillagászati számláitól többé, csak tankolni kell a verdát és autópályamatricát vásárolni hozzá.
Aki nem hiszi járjon utána...













Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31