Tovább a tesztautóra.

Még morcosabb lett a Focus ST

Írta: Sükösd Richárd 2014-06-28 21:35:34

A Ford bemutatta a nálunk is kapható egyik legerősebb modelljének, a Focus ST-nek a ráncfelvarrott változatát, melynek agresszív kiállása sokat javult a már kifutó szériához képest

Sok más autógyártóhoz hasonlóan, a Ford is a goodwoodi Festival of Speeden mutatta be egyik újdonságát, a Focus ST modellfrissített változatát. Az ST változat 2002 óta van jelen a gyártó palettáján, és ez alatt az idő alatt közel 140 000 példányt sikerült értékesíteni, több mint 40 országban. Érdemes megjegyezni, hogy az autó újdonságai között nem a teljesítmény eszetlen növelése, hanem a vezetési élmény fejlesztése, illetve a külső sportosabbá tétele szerepel.


Ennek köszönhetően, a 2015-ben megjelenő új ST tekintete sokkal gonoszabb, mint az aktuális szomorkás nézése. Természetesen ezt a morcosítást, nem csak a fényszórók áttervezésével érték el, hanem változtattak az autó első-hátsó lökhárítóin, a motorházfedél törésén illetve a hátsó lámpákat is szűkebbre vették, miközben az első ködlámpák formája is átalakult. Az autó műszaki részét is megfűszerezték, ugyanis teljesen új első és hátsó rúgókat, illetve lengéscsillapítókat kapott az új Focus ST, melyeknek köszönhetően, a Ford jobb vezetési élményt ígér.


A belsején is változtattak valamelyest, ugyanis a kormány is megkapta a manapság kötelező sportosítást, és már nem teljesen kerek, hanem csapott az alja. A Recaro üléseket is továbbfejlesztették, hogy még több tartást adjon, ugyanakkor kényelmesebb legyen a mindennapi használat során. A Focus ST-hez három csomagot lehet majd választani, az ST1, ST2, és lássunk csodát, az ST3-at.


Az ST1-hez szürkés-fekete szövet tartozik, míg az ST2-höz négy színben választható félbőr ülések járnak, az ST3 szintjén, már teljes fekete bőrkárpitozást kapunk a pénzünkért. Motorikusan maradt a már megszokott 2 literes turbós EcoBoost erőforrás, amely 252 lóerőt teljesít 5500-as fordulatszámon, illetve 360 Nm nyomatékot ad le 2500-as fordulaton. A váltó 6 sebességes kézi, még rövidebb váltóúttal, tehát az adatok láttán valóban sikerülhetett egy sportosabb Focus ST-t összeraknia a Fordnak.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31