Tovább a tesztautóra.

Szélsebes – Maserati Levante bemutató

Írta: Szeifert Richard 2016-05-17 17:00:01

Piacra dobták az olaszok minden idők egyik legextravagánsabb SUV-jét. Már csak az a kérdés, hogy vajon a Maserati Levante tulajdonosai viszik-e valaha autójukat terepre? Amit ugyanis ott tud a szigonyos márka újdonsága, több, kifejezetten úttalan utakra tervezett masina is megirigyelné

Felbőg a Ferrari motor és elegánsan kigurul elénk egy újabb SUV. De ez nem a szokásos terepes jószág, ugyanis a legfinomabb bőr és fa veszi körül a bent ülőket és a gépháztető alatt legrosszabb esetben is 275 paci tombol. De ez, ami megérkezett az első magyarországi bemutatóra, a legerősebb Maserati Levante, amiben a Ferrari istállóból érkezett 430 olasz lovacska várja a vezető parancsait. Vagyis nem gondolkodik, csak megy. Mindössze 5,2 másodperc múlva már 100 km/h-t mutat a sebességmérő és nem áll meg a száguldás egészen a 264-es értékig. Már ahol lehet ennyivel menni.


Persze nem kell azonnal 31 millió forintot leszurkolni a pénztárnál és rendszeres vendégnek lenni a benzinkutakon, hiszen a Maserati gondolt a megfontolt sportolókra is. A Levante ugyanis gázolajos verzióban is elérhető. Igen, ugyanúgy 3 literes és V6-os a dízelmotor is, mint a benzines, csak itt 275 lóerőt mozgósít az erőforrás. A forgatónyomaték viszont még az ólommentes harcosét is túlszárnyalja, ugyanis 600 Nm feszül a főtengelynek, ráadásul szinte a pincéből, 2000-es fordulattól. És bár ez a konfiguráció a legnehezebb, a 2,2 tonnás luxus SUV így is megelégszik a gyár szerint 7,2 liter gázolajjal, míg az izompacsirta, 430 lóerős benzinmotor 10,9 liter ólommentest kortyol be 100 kilométeren.


Amiben nagy a Levante, hogy szemben néhány konkurenssel, nem szégyellték komoly terepen sem tesztelni a próba verdákat, így az összkerékhajtási rendszert például egészen valós körülmények között tesztelték. Vagyis, a Maserati újdonsága nagyon úgy tűnik, akár hobbiterepesnek is beválik, de ha erre soha nem fogják használni az autót, akkor máshol is kamatoztatni tudja négykerékhajtási rendszerét. A Levante ugyanis képes akár 2700 kilót elvontatni, szóval valószínűleg előbb látunk majd hajót, esetleg lovat húzni ilyen autót, mint sárban dagonyázni. A többféleképpen kalibrálható futómű és hajtásrendszer pedig abban segít, hogy mindig a legjobb hatásfokkal haladjon a Levante.


A futómű 6 beállítást kínál. Ebből 2 off-road programból lehet választani. Az egyes állásban 2,5 centivel emelkedik meg a Levante, míg kettes állásban 40 mm-rel lesz magasabb az alapállásnál. A kiindulási alap a Normal állás, ez tulajdonképpen a hétköznapi magassága az autónak. A következő két fokozatot automatikusan kalibrálja a computer. Az Aero 1 állás autópálya-tempónál aktiválódik, ilyenkor 2 centit lejjebb hasal a járgány. Egyébként a motor sportfokozatát aktiválva is ez a beállítás élesedik. Az Aero 2 állás pedig további 15 mm-el szippantja a földhöz közel a Levantét, de itt már rég olyan sebességgel megy az autó, amit nálunk jogsi elvétellel büntetnek. A hatodik beállítás pedig az Easy Entry, vagyis egyszerű bejutás nevet kapta. Itt 4,5 centivel ereszkedik le az autó, hogy könnyű legyen beülni vagy a csomagtartóba bepakolni.


Ha mindez nem lenne elég, négy további programból lehet választani, mennyire legyen gyengéd a Levante. Ilyenkor a gáz- és kormányreakciók élesednek, eldönthetjük, hogy a kormányon elhelyezett váltófülekkel akarunk F1 pilótát játszani, vagy hagyjuk az automatikának, hogy gangolgassa a 8 fokozat bármelyikét, illetve abba is beleszólhatunk, hogy a menetstabilizáló mennyit engedjen. Persze van egy külön gomb arra az esetre is, ha valaki nem akar letolni mindenkit az útról. Az I.C.E. feliratú billentyű lenyomására szó szerint jegeli magát az autó. Mindent a fogyasztásnak és a komfortnak rendel alá, állítólag még a váltások is kisimulnak.


A Maserati Levantét a legmodernebb vezetéstámogató berendezésekkel is jól ellátták. Van itt egyebek mellett holttérfigyelő, első-hátsó radar, körkamera, emelkedőn elindulást segítő, parkoláskor a mögöttünk jövő autót jelző rendszer, távolságtartó tempomat vészfékfunkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető vagy automatikus városi koccanásgátló. Emellett különleges, 17 hangszórós csúcshangrendszer, és a legjobb minőségű alapanyagok kerülnek a Maserati SUV-jába. A fa-és karbon elemek mellett a legfinomabb bőr feszül akár a műszerfal több pontján is. Akik pedig igazán egyedivé akarják tenni Levantéjüket, azoknak elérhető a világhírű luxus férfiruházat egyik tervező ikonja, Ermenegildo Zegna nevével jelzett és egyedi tervezésével készült belső.


A Maserati Levantét idén márciusban leplezték le Genfben és most már itthon is meg lehet rendelni. A dízel verzió a bázismodell, ennek alapára kicsivel több mint 25 millió forint, a combos, Ferrari motoros benzines verzió pedig 31 milliótól indul. Előrendeléseket már most felvesznek és legkorábban júliusban meg is érkeznek a megvásárolt autók.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31