Tovább a tesztautóra.

Majdnem jeles: Nissan Qashqai Acenta DIG-T

Írta: Sükösd Richárd 2014-09-10 14:38:14

Nálunk járt az új generációs Nissan Qashqai, a választható legkisebb motorral, az 1,2 literes, turbós benzinessel, amely nem rossz, de nem is a legjobb választás. Azonban hozzá kell tenni, hogy maga az autó egy igazán jó opció

Igazán kíváncsi voltam, hogy milyen is lehet az új Qashqai, hiszen az elődei is igen meggyőző autók voltak, ugyanis egy viszonylag tekintélyparancsoló városi-terepjáró volt megfizethető áron. Az új generáció sem okozott csalódást, hiszen nem lett sokkal drágább, viszont az én meglátásaim szerint jóval jobban néz ki, és belül is többet ad.


A közepes Nissan SUV kívülről igazán impozáns látványt nyújt, mivel többnek látszik, mint ami. Ezt úgy értem, hogy sokkal nagyobbnak tűnik, mint amekkora a valóságban, de ezt nem csak én gondolom így, hanem mindenki más is. Persze annyira durván nem nőttek a kocsi méretei, azonban egyértelműen nagyobb lett, hiszen a hossza 4,7 centiméterrel, a szélessége 1,5 centivel gyarapodott, míg a magasságából lefaragtak 1 centit, hogy kicsit dinamikusabb látványt nyújtson.


Valahogy úgy sikerült játszani az idomokkal és az arányokkal, hogy legalább egy mérettel nagyobbnak érezzük a Qashqai-t, amely tendencia belül is folytatódik. Persze ez a kijelentés csak az elöl ülőkre vonatkozik, ugyanis a hátsó lábtér azért nem tud becsapni minket. Az autó ergonómiája meglehetősen kellemes lett, úgy belül, mint kívül, illetve az anyaghasználat is átlagon felülire sikeredett. Szépek a varrások, meglehetősen jó tapintásúak az anyagok, azonban van néhány porszem a szerkezetben, legalábbis a miénkben volt, hiszen nem egy helyen már az anyagfáradás jeleit vettük észre, ami akár az előttünk lévő tesztelők durvaságából is adódhatott, de mindenesetre érdekes a helyzet.


Kár ezekért az apróságokért, mert amúgy egy rossz szót sem szólhatnánk a beltérre, kivéve a kormányon lévő gombokat, amelyek szerintünk kicsit gagyik lettek. A tesztautónk az Acenta nevű felszereltségi csomaggal bírt, melyben már elegendő extra található, azonban nem értettem, hogy miért nem lehetett automatára csinálni a jobb első ablaklehúzót. Persze ez csak kötözködés, azonban néha sokkal kényelmesebb lenne, ha nem kellene megvárni, amíg normál elektromos módban felcsúszik. A többi extrára nem igazán lehet panaszunk, ugyanis a kijelzők igen informatívak, és ami a legjobb, hogy nem ilyen olcsó pixeles darabok, hanem ebben a kategóriában kimondottan éles képet adnak.


Meg kell szokni, hogy az új Qashqai-ban, már csak elektromos kézifék található, ami igazából nagyon kényelmes, ugyanis magától bekapcsol, ahogy leállítjuk az autót. Ami még fura volt, hogy ennyi pénzért még nem kapunk gombos indítást, hanem csak a régifajta kulcsfordítás jár. Ezt azért mondom, mert ebben a felszereltségben megtalálható többek közt az első-hátsó tolatóradar, a hátsó tolatókamera, a navigáció, illetve a bluetooth-os telefon kihangosító. Na mindegy, érdekes az összeállítás, de azért nem nevezhető rossznak.


A Nissan szabadidő-autójának a puttonya nem a kategória legjobbja a maga 401 literével, még úgy sem, hogy van néhány rekesz a csomagtartópadlóba mélyesztve. Persze akár elegendő is lehet egy családos utazásnál, azonban biztosan meg kell majd válogatni, hogy mit is viszünk magunkkal, nem jöhet az összes holmi, ami csak a kezünk ügyébe kerül. Eddig „nagyjából” pozitív volt minden, azonban motorfronton már nem vagyok ennyire pozitív, ugyanis a nálunk járt 1,2-es turbós benzines nagyon nem a Qashqai-hoz való a maga 115 lóerejével.


Igazából nem is az erejével van a baj, hanem annak leadásával, hiszen 1700-as fordulatig, az 1318 kg-os Nissan SUV körülbelül a forgalom tempóját sem nagyon képes tartani, viszont amikor eléri az említett fordulatszámot, onnan megindul, mint amit puskából lőttek ki. Ezért mondom, hogy nem megy rosszul a 11,3 másodperces 100-ra való gyorsulásával, de tényleg nem ez a megfelelő motor ehhez a modellhez.


A dízelekkel sokkal kiegyensúlyozottabb, meg persze kevesebbet is fogyaszt, ugyanis a tesztautó turbós erőforrása simán benyelte a 9 litert városban, ha nem nagymamamódban autóztunk vele. Tehát a gyár által ígért 5,6 literes fogyasztási értéket kezeljük csak nagyon óvatosan, mert nehéz lesz hozni, még városon kívül is. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a gázolajos erőforrás nem is sokkal drágább, hiszen az alap benzinesnél „csak” 790 ezer forinttal drágább az alap dízel, amely nem más, mint a már jól ismert 1,5 literes dCi, 110 lóerővel, és 260 Nm-es nyomatékkal.


Sokkal jobban illik az autóhoz, sokkal kellemesebb karakter, na és persze sokkal kevesebbet is fogyaszt. Összegzésként elmondható, hogy a Nissan Qashqai, Acenta felszereltséggel, és az 1,2 literes turbóval, már 5 650 000 forinttól hazavihető, ami mindenképpen elgondolkodtató árcédula, hiszen egy igazán élhető kocsit kapunk a pénzünkért, mely még a magyar utakon is simán boldogul.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31