Tovább a tesztautóra.

Írta: Benkő Zsolt 2015-12-16 21:37:38

Kilenc márkakereskedő csütörtöktől megkezdi az új típusú Lada autók értékesítését, miután az elmúlt öt évben szünetelt a márka forgalmazása Magyarországon - jelentette be Ormos István, az importőr Lada Hungary ügyvezetője szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

Európában Magyarországon indult újra a kereskedői hálózat, jövőre ezer autó eladásával kalkulálnak itt - mondta Fred van Putten, az Avtovaz export-igazgatója. Hozzátette, az elmúlt 10 évben csak szórványos volt a külföldi eladás, például a Niva terepjáróból egy német importőr adott el évi pár darabot.
A Lada gyár azért döntött az európai piaci megjelenés mellett, mivel ez a leginkább szabályozott piac. Valamennyi új modell már euró 6-os motorral szerelt és tartalmazza azokat a felszereléseket - például a keréknyomás mérőt - amelyek itt kötelezőek - tette hozzá az igazgató. (az is többször elhangzott a sajtótájékoztatón, hogy minőségben nagyon sokat javultak a Lada autói mivel a minőség-ellenőrzésért egy japán mérnök felel és 5 év vagy 100.000km garanciát adnak az új Ladákhoz -szerk.)


Az új modelleket Pataki András, a Lada Hungary vevőszolgálati igazgatója mutatta be, és kiemelte, hogy minden modellre - így a korábbi Nivára is, amelyet mostantól 4x4 Classic néven forgalmaznak - 5 év a gyári garancia, 100 ezer kilométeres felső limittel. Az átrozsdásodás ellen pedig 6 év garanciát vállal a gyár és a magyar kereskedők is.


Legolcsóbb a Lada Granta Sedan standard kivitele, 2 millió forinttal. Ezt 1.6-os, 86 lóerős euró 6-os motor hajtja és - egyebek mellett - első ablakemelővel elektronikus menetstabilizálóval és kipörgésgátlóval szerelték fel. Ennek a full-extrás változata 3 millió forintba kerül. A Kalina Hatchback 2,2 millió forinttól indul és 3,1 milliónál áll meg. A 4x4-es terepjáró 1.7-es motorral 2,8 millió forintba kerül.


A márkakereskedések Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen árulják a Ladákat.

A Lada 1971-ben jelent meg a magyar utakon. Pontos adat nincs, de több mint egymillió került a korábbi típusokból Magyarországra.





Forrás: MTI

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31