Tovább a tesztautóra.

Közúti versenyautó: az új Honda Civic Type R

Írta: TesztAuto.hu 2015-07-28 18:00:01

Az új Civic Type R minden idők legerősebb Type R sportmodellje, amely várhatóan új mércét állít fel az elsőkerék-hajtású európai ferdehátúak mezőnyében

Öt év után megérkezett a világ leginkább várt ferdehátú sportkocsija, az új Honda Civic Type R. A közúti versenyautóként aposztrofált új generáció különleges képességeiből fakadóan új mércét állít fel a nagy teljesítményű, elsőkerék-hajtású hot hatch-ek szegmensében.


A Honda mérnökei az ún. „Buttigiri” filozófiát követték a fejlesztés során. A japán kifejezés arra utal, hogy a szakemberek komoly áttörést értek el a műszaki alapokat illetően, egyúttal maguk mögött hagyták a már túlhaladott technikai megoldásokat.


Ennek köszönhető, hogy az új Type R nem csak holmi felelevenítése a piros embléma jelentette értékeknek, hanem egy teljesen új, minden eddiginél ütősebb koncepció. Az új Civic Type R megalkotásakor arra törekedtek, hogy kategóriaelső teljesítménye gyors egyenesekben, kanyargós utakon és versenypályákon egyaránt kiaknázható legyen, ugyanakkor könnyű kezelhetőség és praktikus kialakítás jellemezze a modellt.

Az új Type R dióhéjban

- Új, karakteres és pörgős 2.0 VTEC TURBO erőforrás

- A formavilágot a funkció határozza meg – a szemet gyönyörködtető stíluselemek optimalizálják a levegőáramlást, nagyobb teljesítménnyel és biztosabb útfekvéssel felruházva a modellt

- Az új, korszerű lengéscsillapító-rendszer egyedülálló vezetési élményt és maximális erőátvitelt garantál


- A +R üzemmód gyorsabbá teszi a futómű és az erőforrás reakcióit; magasabb szintre emeli a vezetési élményt

-  A GT felszereltségi csomag elemeivel stílusosabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá varázsolhatja a modellt

- A teljesítményű Civic Type R a sportos ferdehátúak új generációját képviseli



A világon elsőként alkalmazott Honda VTEC TURBO motor, a hátborzongató kipufogóhang, az agresszív, funkcionális, fénydiódás világítás és a különleges, vadonatúj futómű-konstrukció oly’ magával ragadó, páratlan vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, amire talán egyetlen másik autó sem képes, függetlenül attól, hogy melyik kategóriába tartozik.


A Civic Type R közúton és versenypályán egyaránt otthon érzi magát, a maximális teljesítmény előcsalogatásához csupán a +R gombot kell megnyomnia a pilótának. 2015-ös Civic Type R érkezése egy új, teljesítményorientált korszak kezdetét jelzi a Hondánál, ezt bizonyítja, hogy különleges képességei a Civic-paletta többi tagjánál is felfedezhetők.


Az új Civic Type R a Honda következő generációs modelljeinek első hullámával érkezik, egyértelműen mutatva, hogy a márka továbbra is élen jár a technikai fejlesztésekben, s legfőbb célja, hogy könnyebbé, jobbá tegye a vásárlók életét. Az ötajtós, két felszereltségi szinttel választható Civic Type R 2015 júliusában érkezik a márkakereskedésekbe.





Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31