Tovább a tesztautóra.

Írta: Benkő Zsolt 2013-10-09 12:31:30

16 magas felszereltségű gépkocsit próbálhatnak ki az érdeklődők a márkakereskedéseknél

A Volkswagen idén ötödik alkalommal indította útjára a Volkswagen Innovaturnét, hogy egy országos roadshow keretében, 16 autó tesztelésén keresztül mutathassa be az érdeklődők számára a márka innovatív technikai megoldásait. A programhoz a Volkswagen Haszonjárművek is csatlakozott, s négy – magas felszereltségű személyautónak számító - autóval képviselteti magát az október végéig tartó sorozatban. Mi egy Beetle kabrióval vágtunk neki a túrának, amely az Etyeki Kúriába vezetett.


2007-ben rendezte meg először a Volkswagen az Innovációs Napot, mely az elmúlt években Innovaturné elnevezéssel, több hetes rendezvény sorozattá vált azzal a céllal, hogy a vásárlók közvetlenül is találkozhassanak a márka technikai megoldásaival és újdonságaival. Az ötlet onnan ered, hogy a márkakereskedésekben többnyire a nagyobb érdeklődésre szert tartó modellek találhatóak meg tesztautóként, s ezáltal a vevők legtöbb esetben csak a katalógusokban találkozhatnak a Volkswagen által kínált egyedi, innovatív megoldásokkal. Ezek megismerése azért is fontos, mert közlekedésbiztonsági vagy kényelmi szempontból jelentős előnyöket nyújthat a leendő autótulajdonosok számára, és amelyek kipróbálása segítheti a vásárlás előtti döntés előkészítését.


Az ötödik alkalommal szervezett országos roadshow keretében idén a Volkswagen mellett a Volkswagen Haszonjárművek is csatlakozott a kezdeményezéshez, s négy magas felszereltségű, személyautós komfortot nyújtó Multivan és Caddy modellel egészítette ki a tizenkét személyautóból álló flottát. Így összesen tizenhat gépkocsi járja az ország Volkswagen márkakereskedéseit, és Soprontól Nyíregyházáig – a www.innovaturne.volkswagen.hu honlapon történő online regisztráció után – mindenhol kipróbálható az egyedi felszereltségű, innovatív megoldásokat felsorakoztató flotta.


A Volkswagen Innovaturné idei kínálatában a korábbi gyakorlattal megegyező módon ismét olyan megoldások vonulnak fel, amelyek különlegességnek számítanak. A turné keretében utazó tizenhat autó nyolc különböző modellből, és típusonként két-két kocsiból áll össze. Az országos turnén két-két Volkswagen Golf, Volkswagen Beetle Cabriolet, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Tigaun, Volkswagen Passat Alltrack, s Volkswagen Sharan járja végig, s a haszonjármű kínálatból a Volkswagen Multivan és a Volkswagen Caddy próbálható ki. Az innovatív extrák sorát olyan technikai megoldások adják, mint a 4MOTION négykerék hajtás, a TSI motorok, a BlueMotion és a CR TDI technológia, a DSG váltó, a kanyarkövető ködfényszóró, a Lane- és a Park Assist, valamint a távolságtartó automatika.


„Az innovatív szemlélet mindig is jellemezte a Volkswagen fejlesztőmunkáját, amely a mai napig meghatározó irányelv a márka életében. Az Innovaturnéban szereplő gépkocsik a jelenleg elérhető technikai megoldások csúcsát jelentik, amelyek minden vásárló számára elérhetőek. Az országos roadshow keretében arra szeretnénk felhívni a vásárlók figyelmét, hogy milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások a mindennapokban, s vészhelyzetekben egyaránt” – mondta el Németh Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója.

„A Volkswagen Haszonjárművek azért csatlakozott a programsorozathoz, mert különleges felszereltségű modelljeink segítségével szeretnénk bebizonyítani, hogy egy Multivan vagy Caddy komoly személyautós tulajdonságokkal rendelkezik, és ezek megvásárlása esetén nem kell lemondani a magas szintű vezetési komfortról. Az autó felszereltsége nem attól függ, hogy a gépkocsit személy- vagy áruszállításra használjuk, hiszen a munkavégzésre született kocsikban a cég alkalmazottainak szállításakor is szükség lehet ezekre a felszereltségi funkciókra” – vélekedett Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek márkavezetője.

Innovatív extrák az 5. Volkswagen Innovaturné tesztautóiban:

1. 4MOTION négykerékhajtás

Az összkerékhajtás növeli a tapadási tartalékokat, és azzal a megnyugtató érzéssel tölti el használóját, hogy akár rossz időjárási körülmények között vagy kedvezőtlen útviszonyok mellett is biztonságosan lehet haladni. A rendszer menetstabilitás-javulást, kiváló egyenesfutást és az oldalszéllel szembeni stabilitást garantál. A 4MOTION nem csupán a tapadás szempontjából nyújt rendkívüli előnyöket, hanem nagyobb kanyarsebességet is lehetővé tesz, és ezzel - a mindenkori útviszonyok függvényében - tovább fokozza a vezetés biztonságát és élményét.

Szerkezetileg az összkerékhajtás központi egységét az első és hátsó tengelyek közötti kiegyenlítőmű, az úgynevezett osztómű képezi. Ennek az a feladata, hogy változó mértékben elossza a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között. Amennyiben a tengelyek között fordulatszám-eltérés lép fel, például valamelyik kerék kipörög a síkos vagy laza útfelületen, a rendszer ennek megfelelően osztja el a nyomatékot a kerekek között. Ez azt jelenti, hogy a kiegyenlítőmű a hajtónyomaték megfelelő részét a másik tengelyre viszi át. Ugyanakkor például kanyarokban vagy tolatásnál is ki kell egyenlíteni a kisebb fordulatszám-eltéréseket annak érdekében, hogy a hajtáslánc ne feszülhessen túl. Emellett a differenciálmű nem korlátozhatja a menetdinamikai szabályozórendszerek, az ESP, az ASR és az EDS működését.

A Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg a Golf, Passat, Sharan, Touareg és Phaeton, valamint a Caddy, Amarok, Multivan és Crafter modelleknél kínál összkerékhajtást. A jelentős mértékben eltérő követelmények miatt három különböző nyomatékelosztást használunk: a Haldex tengelykapcsolót, a Torsen differenciálművet és az elektronikusan vezérelt lamellás differenciálzáras középső kiegyenlítőművet.

2. BlueMotion technológia – az állandó mobilitás védjegye.


A megjelölés olyan járműveket jelöl, melyeket meglévő technológiák alapján optimalizáltak – mindig egyetlen céllal: a hajtóanyag-fogyasztás csökkentésére. A szériamodellhez képest a BlueMotion kevesebbet fogyaszt 100 km-en. Ezzel az alternatívával a Volkswagen aktívan hozzájárul a környezetvédelemhez, és megmutatja, hogyan születik valami új a meglévő ötletekből.

A BlueMotion-modellek esetében a CO2-kibocsátás alacsonyabb a szériamodellhez képest, szintén a környezetvédelem érdekében. A TSI és TDI motorok a dinamikus meghajtást hatékony technológiával párosítják: a turbófeltöltős közvetlen befecskendezés eredményeként valamennyi BlueMotion-modellre kitűnő gyorsulási értékek jellemzők.

A start-stop rendszer segít a gazdaságos vezetésben – például a piros lámpánál. A fékenergia-visszanyerés eredményeként a fékezéskor felszabaduló energia újra az akkumulátorba kerül, ami további hatékonyságnövekedéshez vezet. A csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok és a hosszabb hajtóműáttétel gondoskodik a gazdaságosságról és a környezetvédelemről. A multifunkciós kijelző beépített sebességfokozat-ajánlással jelzi, hogy a még gazdaságosabb vezetés érdekében mikor érdemes sebességet váltani.

3. CR TDI technológia - a Volkswagen legkorszerűbb dízeltechnológiája


A TDI fogalmát gyakran tekintik a telt nyomatékgörbe, a kiváló motorteljesítmény és a kedvező fogyasztási értékek szinonimájának.

Műszaki szempontból a Volkswagen az összes közvetlen üzemanyag-befecskendezéses és turbófeltöltős korszerű dízelmotorját TDI-nek nevezi. Az összes TDI motorban alapvetően közös a nagy nyomáson történő üzemanyag-befecskendezés és a variálható turbina geometria, ami magas hengerfeltöltési arányt és hatékony üzemanyag-elégetést biztosít.
A közvetlen dízel befecskendezés az elérhető legmagasabb motor-hatásfokot kínálja, ami jelenleg 45%. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyagban tárolt energia jelentős része mozgási energiává és ezáltal motorteljesítménnyé alakul át. Ehhez azonban az üzemanyagot a lehető leghatékonyabban és a lehető legteljesebb mértékben el kell égetni. Ebben döntő szerepet játszik az égéstér konstrukciója és az üzemanyag szétporlasztása.

A Volkswagen TDI technológiájának előnyei, röviden összefoglalva:
• Valamennyi TDI motor kitűnik rendkívüli gazdaságosságával. A takarékos üzemanyag-fogyasztás, a hosszú szerviz vagy karbantartási intervallumok, valamint a csekély mértékű károsanyag-kibocsátás alacsony szinten tartják a költségeket.
• A Volkswagen turbódízel motorjai már alacsony fordulatszámtól kezdve kifinomult teljesítmény-leadást biztosítanak, egészen a legmagasabb fordulatszám-tartományig terjedően. Ennek eredményeként, a kiváló gyorsulási értékeknek és az átlagosnál jobb menetteljesítményeknek köszönhetően, a vezetés élménye is megnő.
• A még nagyobb vezetési élményt a szélesebb fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló nagy nyomaték, a nagy maximális teljesítmény és az alacsony üzemanyag-fogyasztás garantálja.


4. DSG váltó - A Volkswagen dupla tengelykapcsolós váltója

A Volkswagen innovatív dupla tengelykapcsolós váltója eddig soha nem látott váltási kényelmet biztosít, és megszünteti az automata és a kézi váltó közötti éles határokat. Egy olyan 6 vagy 7 fokozatú sebességváltóról van szó, amely a kézi váltó sportosságát és kedvező üzemanyag-fogyasztását ötvözi az automata váltók komfortjával. További különlegesség: a fokozatok közötti váltás a vonóerő megszakítása nélkül történik.

A DSG kétféle vezetési programban használható: normál és sport üzemmódban. A sport üzemmódban a DSG tovább húzat egy-egy sebességfokozatot, és hamarabb vált vissza. A Tiptronic útján kézzel, szekvenciálisan is kapcsolhatók a sebességfokozatok. Különösen sportos váltást tesz lehetővé a multifunkciós kormánykeréken elhelyezett Tiptronic kapcsoló.

5. Kanyarkövető ködfényszóró


A biztonság egyik fontos kritériumát jelenti az észlelés. Itt a környezet észlelése éppen olyan fontos szerepet játszik, mint az, hogy a forgalom többi résztvevője is észleljen bennünket. A „látni és látszani” jelmondat mindennek a gyakran hallható, találó, egyszerű megfogalmazását jelenti. A Volkswagen ezen a téren is olyan rendszereket kínál, amelyek tehermentesítik a vezetőt és ezáltal tovább növelik a biztonságot.

A Xenon-fényszóró a dinamikus és statikus kanyarvilágítással mintegy 90%-kal jobban bevilágítja a kanyarokat vagy a lekanyarodás környezetét. A dinamikus kanyarvilágítás esetében a fénykéve 10 km/h-nál nagyobb menetsebesség esetén követi a kormánymozdulatokat. A fényszóróegységben található szervomotorok a kanyarív ideális megvilágításának érdekében, a kormányzás szögének és az autó sebességének megfelelően elfordítják a fényszórót. A szembejövő forgalom elvakításának megakadályozása érdekében, a dinamikus kanyarvilágításnál a fényszóró elfordítás szöge 15 fokra korlátozódik. Ennek köszönhetően kanyarodás közben jobban beláthatóvá válik a kanyarív, emellett az akadályok, az emberek vagy az állatok is korábban észlelhetővé válnak a vezető számára. A vezető reakcióidőt nyerhet, ami jelentősen csökkentheti a balesetek kockázatát.

Az álló helyzetben lévő autónál a helyzetjelző lámpa mögött lévő, külön halogénizzóval felszerelt kiegészítő reflektor tölti be a statikus kanyarvilágítás szerepét. A kormány elfordítása vagy az irányjelző bekapcsolása esetén, mintegy 35 fokos szögben, több méterre bevilágítja az autó lekanyarodásának környezetét. Így a vezető számára hamarabb és jobban észlelhetővé válnak az autó mellett várakozó gyalogosok. A statikus kanyarvilágítás jelzőhatásának köszönhetően a közlekedés többi résztvevője is jobban észlelheti az autót.

6. Lane Assist – tökéletes segítség a sávtartáshoz


Egyes InnovaTurné modellek az innovatív „Lane Assist” sávtartó-asszisztensrendszerrel is rendelhetőek. Ha például az autópályán való egyhangú haladás a koncentráció csökkenését idézheti elő, a rendszer egy-egy korrigáló kormányzási beavatkozással segíti a vezetőt a megfelelő sávban tartani az autót. Akár ködben vagy sötétben is.

7. Park Assist rendszer - segít a szűk helyeken történő parkolásban


Főleg a városokban gyakran előfordul, hogy az autóval szűk parkolóhelyre kell beállni. A Volkswagen parkolási asszisztens rendszere megkönnyíti a vezető számára a szűk parkolókban való manőverezést, és csökkenti a rájuk ható stresszt azáltal, hogy az akadályoktól való távolságról hangjelzés, illetve az adott modelltől függően vizuális jelzés útján tájékoztatja a vezetőt.

A ParkPilot funkció legfontosabb elemét az ultrahangos szenzorok jelentik, amelyekből akár hat darab is elhelyezhető a hátsó és/vagy az első lökhárítón. A szenzorok és az elektronika kombinálásával az ultrahangos szenzorok kitűnnek kisméretű kialakításukkal. Az autó színére történő fényezésnek köszönhetően gyakorlatilag szinte teljesen észrevehetetlenek. Az autó mögött, és a Volkswagen modelltől függően az autó előtt is, mintegy 150 centiméterig terjedő területet ellenőriznek. A rendszer hátrameneti fokozatba való kapcsoláskor, illetve 15 km/h alatti sebességnél aktiválódik.

A rendszer a reflexiós távolságmérő elve alapján működik. A vezérlőegység meghatározott időközönként egy 40 kHz frekvenciájú ultrahang jel kibocsátására utasítja a szenzorokat. Ezt követően a szenzorok vételre kapcsolnak, hogy venni tudják az akadályról visszaverődő hanghullámokat. Az ultrahang-hullámok terjedési idejéből, vagyis a jelek kibocsátása és a visszavert jelek vétele között eltelt időből a rendszer kiszámítja a szenzorok és az akadály közötti távolságot. A vezérlőegység a legalább két szenzortól érkező információkból az úgynevezett háromszögelés módszerével számítja ki az autó távolságát az akadálytól.

8. Távolságtartó automatika


A Volkswagen automatikus távolságszabályozója az ismert sebességszabályozó-berendezés radaros szenzorral való kibővítését jelenti. Az aktivált rendszer tartja az elöl közlekedő autótól az előre meghatározott távolságot, és automatikusan ehhez igazítja az utazási sebességet. Az ADR ily módon még pihentetőbb vezetést és nagyobb komfortot biztosít a vezető számára.

Az automatikus távolságszabályozó berendezés központi elemét egy 200 méter hatótávolságú és 12 fok vízszintes szögű radaros szenzor képezi. A radaros szenzor és a vezérlőberendezés egyetlen egységet képez, új modellek esetében a hűtőrácson lévő Volkswagen márkaembléma mögött található. A radartechnológia előnyét az jelenti, hogy minden időjárási és útviszony mellett megbízhatóan működik.

A radaros szenzorból érkező jelekből a vezérlőberendezés a távolság mellett az elöl közlekedő járművek relatív sebességét, illetve több sáv esetén a járművek oldalirányban elfoglalt helyzetét is kiszámítja. Amennyiben a szenzor érzékelési tartományában egyidejűleg több jármű található, akkor a rendszer a információk alapján kiválasztja azt a járművet, amelyikhez igazodni kell. Az álló akadályokat, pl. a torlódás vége vagy szalagkorlát, azonban a radaros szenzor nem érzékeli.

Egy előzést végrehajtó, egy lassabb vagy egy besoroló autó megközelítése esetén az ADR a motormenedzsmentbe való beavatkozással, adott esetben a fékrendszer működtetésével, lassítja az autót. Ha a szükséges lassítás mértéke meghaladja a maximális lassítási érték 30%-át, a vezetőt fény- és hangjelzés figyelmezteti arra, hogy használnia kell a féket.

9. A fékút csökkentése - Gyorsabb reagálás


Az új modelleknél a különleges "fékút csökkentési" funkció még tovább növeli a menetbiztonságot. Ha az elöl közlekedő autótól való távolság a kritikus érték alá csökken, a rendszer előkészíti a fékeket vészfékezésre. Konkrétan ez azt jelenti, hogy a fékbetétek az autó lassítása nélkül, enyhén felfekszenek a féktárcsára. Ezenfelül a fékasszisztens működésbe lépésének küszöbe érzékenyebb beállításra változik. Ha azután a vezető a fékre lép, azonnal rendelkezésére áll a teljes fékteljesítmény. Ez jelentősen lerövidítheti a fékutat.

Az előnyök részletesen:
• Nagyobb komfort a vezető számára a hosszú utakon. A vizsgálatok bizonyították, hogy az ADR a vezetés alatt jelentősen csökkenti a stresszt.
• Nagyobb biztonság a biztonságos követési távolság betartásának köszönhetően.
• Automatikus és biztonságos gyorsítás és lassítás az autópályákon és a főutakon.
• Az autó sebessége hozzáigazítható a sebességkorlátozásokhoz.
• Csökkenti a vezetőre ható feszültséget: a vezető teljes mértékben és kizárólag az út történéseire összpontosíthat.

10. maps + more infotainment és navigációs rendszer


A maps + more infotainment és navigációs rendszer az up! extrafelszereléseinek egyik különleges fénypontja. Szenzációs tulajdonságok egész sorát nyújtja, és egy mutatós tartó jóvoltából elegánsan a középkonzol tetejére illeszthető. A Car Info menü többek között a fordulatszámról, a külső hőmérsékletről és az üzemanyag-fogyasztásról nyújt információkat. A Think Blue Trainer kiértékeli a járműinformációkat, és hasznos tanácsokat ad a hatékony vezetési stílust segítve. A Media menü segíti a központi zenekezelést. Ezen kívül a maps + more navigációs programja természetesen biztosan elvezeti céljához, és az autórádióval együttműködve kihangosítóként funkcionál - Bluetooth-kapcsolaton keresztül - a mobiltelefonok számára.



Hozzászólások



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31