Tovább a tesztautóra.

Írta: Benkő Zsolt 2013-01-14 16:00:01

Nem csökken az ügyfelek érdeklődése a Mazda CX-5 iránt, annak ellenére, hogy a modell piacra lépése már majd egy éve megtörtént

Az elismerések hosszú és egyre növekvő listája a Mazda kompakt szabadidő-autójának képességeit bizonyítja – akárcsak az értékesítési eredmények, melyek felülmúlják az elvárásokat. A tavalyi, év eleji bevezetése óta a CX-5 annyiféle díjat nyert Európa és a világ szokásos autós megmérettetésein, mint amennyire sokoldalú az autó teljesítmény és innovatív technika szempontjából, nem beszélve olyan megnyerő tulajdonságairól, mint a látványos formaterv, nagyfokú biztonság vagy az alacsony fogyasztás.

A l’Argus de l’Automobile francia autós hetilap „SUV Trophy” díját 2012. decemberében adták át, melyet a CX-5 nyert meg az Opel Mokka és a Land Rover Range Rover modellje előtt – hogy csak a legutóbbi elismerést említsük. Ezelőtt röviddel megnyerte az „Év Autója” díjat Japánban, melyet november 29-én jelentettek be; a japán autóipari szakértők vezetője külön kiemelve dicsérte a Mazda CX-5-öt forradalmi SKYACTIV technikája, gazdaságos és tiszta üzemű SKCYACTIV dízelmotorja, valamint kivételes kezelhetősége okán.



Németországban eközben az SWR-TV „Auto+Verkehr” című műsora 23 autó közül elsőnek választotta a CX-5-öt a Volvo V40 és a Hyundai i30 előtt. Ausztriában a CX-5 kedveltsége háttérbe szorította az Audi A3-at, a BMW 3-as sorozatát és a Mercedes A-osztályát az osztrák autóklub (ARBÖ) szavazásán, amellyel elnyerte a középkategória (20 és 40 ezer euró közötti személyautók) első helyét. A modell egy sor más díjjal is gyarapította gyűjteményét: „Britannia legjobb Crossovere” (Auto Express), „Legjobb SUV” (WhatCar? 2012. környezetvédelmi díj, Anglia), a Nissan Qashqai és a BMW X3 előtt, és az „Év szabadidő-autója 2012.” címet is elnyerte, melyet a spanyol Motor Mundial magazin oszt ki. Európán kívül, ahol az Auto Bild 2012-es Dizájn díját is elvitte az „SUV, egyterű és összkerékhajtású autó” kategóriában, a Mazda CX-5 top helyezéseket ért el más észak-amerikai és ázsiai lapok összesítéseiben is.

Nem rossz eredmény ez a Mazda első kompakt szabadidő-autójától. Ezt az európai vásárlók is így gondolhatják, hiszen több mint 40,000 darabot rendeltek múlt év novemberéig. A CX-5 a holland (11,6% a non-prémium, kompakt szabadidő-autók piacán)*, a dán (7,6%) és a norvég (6,7%) piacon volt a legsikeresebb, amellett, hogy 2012. februárja előtt nem is volt kapható. Tény, hogy a Mazdának emiatt kétszer kellett növelnie az termelési előrejelzéseit 160 ezer darabról 200, majd 240 ezer darabra.

A tények magukért beszélnek. A Mazda CX-5 a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelvével és a modellbe épített SKYACTIV technikával kompromisszumok nélkül szakít a konvenciókkal, valamint kategóriájában verhetetlen teljesítményt, biztonságot és hatékonyságot nyújt amellett, hogy jól néz ki. Kategóriavezető értékeket képvisel fogyasztás és CO2 kibocsátás terén (4,6l/100km és 119g/km). Mindegyik SKYACTIV motort – a kétféle dízel és egy benzines erőforrást – a Mazda egyedülálló start-stop (i-stop) rendszerével szerelték, amely a lehető leggyorsabb újraindítást biztosítja. ?A SKYACTIV dízelmotorok mindegyike már most teljesíti az Euro6 előírásokat – mindezt költséges kipufogógáz-utókezelés nélkül, a világ legalacsonyabb kompressziós értékével (14:1). A kategóriavezető tengelytáv tágas belső teret eredményez, különösen a hátsó ülésen utazók számára, a kategória egyik legnagyobb lábterét kínálja, és csomagtere igen rugalmasan alakítható.



A Mazda CX-5 napjainkban az egyik legbiztonságosabb autó az utakon, aktív biztonságtechnikai rendszerek széles skáláját vonultatja fel, és a passzív rendszerei is maximálisan védik a bent utazókat, ill. a gyalogosokat is. Mindezek lehetővé teszik, hogy az EuroNCAP (Ausztráliában ANCAP) maximális, ötcsillagos minősítést adjon a modellnek, a szigorított szabályok ellenére. A modell a „Legbiztonságosabb választás 2012” (IIHS Top Safety Pick 2012") díjat is elnyerte Amerikában.

„A Mazda CX-5 döntő tényező a Mazda márka számára Európában”, mondta a Mazda európai kutató-fejlesztőközpontjának vezetője, Ichiro Hirose. ”Természetesen az eredmények, és a pozitív hírek nagy örömet okoznak számunkra, és meg vagyunk győződve arról, hogy ez az autó meg is érdemli ezt.”

A Mazda CX-5 hazánkban is szép sikereket könyvelhet el magának. A 4x4 Magazin tavaly rendezte meg először eddigi legnagyobb vállalkozását, a 2012-es Év 4x4-es Autója választását, ahol a szakma és az olvasók is dönthettek, hogy ki kerüljön be először a legjobbak közé. Hat kategóriában összesen 100 autó vett részt a megmérettetésen. Az igen aktív olvasói közreműködésnek köszönhetően a négy hónapon át tartó szavazási időszakban egészen pontosan 8872 voks érkezett. A rangos szakújságírói zsűri a Mazda CX-5-t találta érdemesnek a 2012-es Innovációs különdíjra.

A Mazda CX-5 továbbá a hazai Playboy Az Év Autója 2012. választáson az „Innováció” kategóriában első helyezést ért el a rangos szakmai zsűri döntése alapján.



További MAZDA cikkeink itt. Katt.

Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük!




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31