Tovább a tesztautóra.

Motul-csapatok a Dakaron

Írta: KT#14 2013-01-08 00:00:01

Motul-armada a Dakaron: a motorolaj-specialista bejelentette műszaki együttműködését a HRC-vel (Honda Racing Corporation) - és jónéhány további csapattal, minden kategóriában - a most zajló ralin

A Dakar rali a világ egyik legnehezebb és legnagyobb sportértékkel bíró motorsport eseménye: olyan, mely a világ csúcsára emelhet, vagy ugyanennyire büntethet is. Négy és félmillió potenciális néző, TV-közvetítés 190 országban... A verseny számos, a szóban forgó olajcég által támogatott indulót fogad mind a négy fő kategóriában – motorkerékpár, quad, személyautó és teherautó kategóriában is lesznek motulos indulók.

A márka egyben olyan multinacionális járműgyártók részvételét segíti, mint a Honda, BMW, Chevrolet, Yamaha, Toyota, Mitsubishi és KTM. A 700-nál is több versenyző több mint 8000 kilométeres távon, Perun, Argentínán és Chilén keresztül méri össze tudását, a január 20-áig tartó futamon.

A Motul világméretű kenőanyag gyártó (termékei több mint 85 piacon vannak jelen), mely csaknem 30 versenyjármű műszaki hátterét biztosítja a 35. Dakar Rally-n. A motulos csapatok listáját a Team HRC vezeti, mely a Honda teljes gyári támogatásával tért vissza a Dakarra, hogy a végső győzelemért küzdjön a KTM gyári csapatával. A múltban ötször is Dakart nyert Honda három tapasztalt versenyzővel és háttérszemélyzetével támad 2013-ban.


A legtöbb Motul támogatott csapat az autók kategóriájában indul (szám szerint 18), a világ legkülönbözőbb gyártóitól származó versenyautókkal. Például Motul logót láthatunk a Trophy-Truck Chevrolet EVR-n, a korábbi FIA Világkupa bajnok Eric Vigouroux-szal a volánjánál. A francia versenyző csapata, már bizonyította képességeit a 2012-es Marokkó ralin a 24 órás futam megnyerésével (és a kétkerékhajtású kategória egyik favoritjának számít a Dakarban). Az EVR–rel közös kategóriában indul a szintén Motul-támogatott - 2010/11-ben T2 kategóriagyőztes - Team Toyota Autobody Japánból. A csapat biodízellel hajtott Toyota Landcruiserrel vesz részt a futamon.

Szintén Franciaországból indul a tapasztalt SMG csapat öt autójával, melyek közül az egyiket, a 2009-es FIA Rallye Raid bajnok (és korábbi műlesiklás világbajnok!) Guerlain Chicherit vezeti. Az SMG három buggy indulóját a Team MD Rallye Sport nyolc versenyzője hívja küzdelemre. Még ha a futam körülményeit teljesen figyelmen kívül is hagyjuk, a végső versengés valószínűleg késhegyre menő lesz...


A quadosok között Alexis Hernandez a Honda Racing Peru által felkészített versenygéppel tör a győzelemre, míg a kamionok kategóriájában a Neo Rally Raid Team Mercedese verseng a Rally Raid Belgica MAN-jével.

A Dakar a világ legnagyobb ralis kalandjának számít, és itt nincs helye semmilyen műszaki gyengeségnek; a Motul extrém műszaki tulajdonságai versenykörülmények között - a maximális teljesítmény és kenőképesség érdekében - a 300V kategória termékeiből speciálisan továbbfejlesztett kenőanyagok és hűtőfolyadékok elengedhetetlen alappillérei a végső győzelemre képes versenytechnikának. A Motul műszaki tapasztalatokat szerez a részvételből az olyan neves endurance-versenyekre, mint a legendás 24 órás le mans-i futam, a hírhedt Man-szigeti TT, vagy a szintén híres Pike’s Peak hegyi felfutó. Teszi mindezt azért, hogy termékeit - mint élő laboratóriumában - extrém versenykörülmények között fejlessze tovább.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         (X)

A Motulról

A Motul világszínvonalú francia vállalat, high-tech kenőanyagok fejlesztésének, gyártásának és forgalmazásának specialistája (kétkerekűekhez, autókhoz és más járművekhez), Motul Tech üzletága pedig ipari kenőanyagokkal foglalkozik.

A több mint 150 éve már minőségéről, innovációjáról és a motorsport iránti elkötelezettségéről ismert a Motul. Már 1971-ben - első kenőanyaggyártóként - előállított 100% szintetikus olajat autóipari felhasználásra, a 300V sorozat észter technológiáját pedig a repülőgépiparban alkalmazta először, és ültette át aztán az autóiparba.

Története folyamán rengeteg motorsport tapasztalatot szerzett, sok versenycsapat és járműgyártó hivatalos szállítójaként járult hozzá a technikai sportok fejlődéséhez.

A Motul a nemzetközi motorsportban támogat olyan csapatokat, mint a 24-órás versenyeken résztvevő csapatok (autó- és motorsport egyaránt), FIA GT1 Világbajnokság, Formula Nippon,  World Endurance bajnokság, Super GT, Dakar, IRC, Drift, Pikes peak, MotoGP, World Superbike, World MX, Endurance World Championship, World Superbike, Supercross, IOM TT, Rallycross, vagy említhetnénk még az F1-es motorcsónak versenyeket.




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31