Tovább a tesztautóra.

Jobban fogyasztanak a jövő Toyotái

Írta: TesztAuto.hu 2014-04-11 11:00:01

Jobb termikus hatásfokú, kedvezőbb fogyasztású motorokat fejlesztett ki a Toyota - íme az új generációs 1,3-as és egyliteres benzines

A Toyota tovább szeretné javítani modelljei környezetvédelmi teljesítményét. Ezt a célt szolgálják azok az újonnan kifejlesztett, különösen takarékos üzemű motorok, amelyek kimagasló termikus hatásfokkal bírnak. Az új motorok a Toyota hibrid hajtásláncokhoz kifejlesztett belső égésű motorjainál kidolgozott égés- és veszteségcsökkentő technológiákat alkalmazzák, és a gyártó ígérete szerint legalább 10 százalékkal takarékosabbak lesznek a jelenlegi modelleknél.

A nagyobb egy 1,3 literes benzinmotor, amely az – általában – hibrid felhasználásra fenntartott Atkinson-ciklus szerint működik. Az Atkinson-ciklusban nagyobb az expanziós arány: a magas sűrítési viszony (13,5) csökkenti a hőveszteséget, és ezáltal kiemelkedő termikus hatásfokot ér el.

Újítások

A Toyota a motor üzemanyag-fogyasztásának további csökkentése érdekében egyéb újításokat is bevezetett. Ilyen például az új kialakítású szívónyílás, amely erős örvényt ébreszt a hengerben (szemben a keverék függőleges irányú örvényével), vagy a hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer, amely az elektromos működtetésű változó szelepvezérléssel (VVT-iE) kombinálva jobb égést és csekélyebb veszteséget eredményez.



A fentiek eredményeként az új motor maximális termikus hatásfoka 38 százalék (házon belüli számítások alapján) - ami a tömeggyártású motorok körében kiemelkedően jónak számít. Ezek az új funkciók a start-stop rendszerrel és további megoldásokkal kombinálva mintegy 15 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményeznek a jelenlegi modellekhez képest.

A kisebb új motor, a Daihatsuval közösen kifejlesztett, egyliteres erőforrás 37 százalékos maximális termikus hatásfokot ért el, köszönhetően a hasonló kialakítású, örvénylést ébresztő szívónyílásnak, a hűtött EGR rendszernek és a magas sűrítési viszonynak. A start-stop funkció és egyéb fogyasztáscsökkentő technológiák beépítése révén összességében mintegy 30 százalékkal csökkenthető a fogyasztás a mostani modellekhez képest.


A motorokat a közeljövőben modellfrissítésre kerülő típusokban vezetik majd be elsőként: 2015-re összesen 14 új motorvariáció jelenik meg a világpiacon a Toyota kínálatában.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31