Tovább a tesztautóra.

A piros tartomány 14 ezernél kezdődik

Írta: TesztAuto.hu 2015-09-09 16:00:01

A Honda MotoGP versenymotojának utcai változata, azaz a 215 lóerős RC213V-S blokk hajtja a 405 kilós középmotoros járművet, melynek vezetési élményét kabinmentes kialakítás fokozza...

A „Honda Project 2&4 powered by RC213V” néven benyújtott pályázat nyert a Honda által kiírt Global Design Project versenyen (a munka a 66. Frankfurti Motor Show-n ünnepli világpremierjét).

A Honda Project 2&4-ben a két- és négykerekű járművek képességei fonódnak össze: az alapot az RC213V versenymotor közúti használathoz igazított hajtóműve adja, erre épül a speciális jármű, amiben "a motorkerékpárok nyújtotta szabadság és az autók manőverezhetősége talál egymásra".

A kivételes, 999 köbcentis, V4-es, négyütemű erőforrást a MotoGP versenyeken fejlesztették a Honda mérnökei; a modell – 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott - csúcsteljesítménye meghaladja a 215 lóerőt, míg a legnagyobb forgatónyomaték 118Nm (10 500 f./perc). A kiemelkedő erőt hatfokozatú, duplakuplungos váltó (DCT) továbbítja a hajtott kerekekre.


Több mint nyolcvan formatervező és egyéb területen dolgozó szakember vett részt a Global Design Project névre keresztelt házibajnokságon, melynek legfőbb célja, hogy világszerte motiválja a Honda munkatársait. E nagy közösséget jelöli a „Team Honda” kifejezés, egyértelműen utalva rá, hogy a nagy távolságok ellenére a cég alkalmazottjai egy csapatot alkotnak és egy célért küzdenek.

Az évente esedékes, Honda formatervező-stúdiók számára kiírt viadal elősegíti, hogy a tagok megosszák egymással gondolataikat és a lehető legjobb eredményeket érjék el.

A Honda Project 2&4 remekül szemlélteti, hogy a verseny, illetve a résztvevők átgondolt munkamegosztása milyen hatással van a mérnökökre. A Honda Project 2&4-et a Honda asakai motorkerékpártervező-stúdiója és wakói autótervező-stúdiója dolgozta ki, hihetetlen érzékkel kombinálva a két- és négykerekűek előnyeit. Munkájuk a jövőbeni mobilitásra is nagy hatással lehet.


Középpontban a vezetési élmény

A legendás, 1965-ös Honda RA272 versenyautó inspirálta a karosszériát tervező, valamint a motor beépítéséről döntő szakembereket. A konstrukció alapját egy speciális váz adja, erre épülnek a különféle alkatrészek, miként azt a kompakt motorkerékpároknál megszokhattuk. A modell teljes hossza 3040 milliméter, míg szélessége 1820, magassága pedig 995 mm. A könnyed építésmódnak köszönhetően a középmotoros jármű tömege csupán 405 kilogramm, erre teszi fel a koronát a lehető legalacsonyabbra helyezett tömegközéppont és a könnyű manőverezhetőség, illetve közvetlen viselkedés.


A pilóta számára kialakított, nyitott fülke érdekessége a speciális vezetőülés, mely olyan érzetet kelt a sofőrben, mintha az úttest felett lebegne. A lebegő ülés a lehető legközelebb viszi a vezetőt az „akcióhoz”, egyszerre ajándékozva meg a motorkerékpár szabadságával és a Honda Project 2&4 extrém teljesítményével. Utóbbiról mindent elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya 14 ezernél kezdődik...

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31