Tovább a tesztautóra.

A Honda minden idők legbiztonságosabb autóit dobta piacra

Írta: TesztAuto.hu 2015-11-04 16:00:01

Ötcsillagos, azaz a lehető legjobb minősítést szerezte meg az új HR-V és Jazz a független, töréstesztekre szakosodott szervezet, az Euro NCAP - immáron szigorított - vizsgálatán

Tekintve, hogy a próbákra már a 2015-ös, szigorított szabályok keretein belül került sor kijelenthető, hogy a Honda minden idők legbiztonságosabb autóit dobta piacra.

Ezt bizonyítja, hogy az alsó-középkategóriás négykerekűek közül idén csupán kettőnek sikerült öt csillagot kiharcolnia, s ezek közül az egyik az új Jazz. A Jazz és a HR-V nyújtotta ötcsillagos menetbiztonságban jelentős szerepe van a fejlett kiegészítőknek, így a szériafelszereltségként kínált Aktív Városi Fékrendszernek is.

A lézertechnikára épülő Aktív Városi Fékrendszer radarokkal figyeli a jármű előtti területet, és automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha úgy érzékeli, hogy kis sebességű ütközés veszélye áll fenn.

A közepesen és magasan felszerelt modellváltozatoknál a Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban, s az alábbi menetbiztonsági eszközökkel óvja a bent ülőket: Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

 

Az új Jazz és HR-V igencsak nívós társasághoz csatlakozott, tekintve, hogy a Honda jelenleg forgalmazott modelljei mind ötcsillagos Euro NCAP minősítést kaptak, beleértve a Swindonban készülő Civic-et és CR-V-t is.


Az Euro NCAP minden szempontból megvizsgálja a járművek nyújtotta menetbiztonságot, és egyetlen pontértékelésben összegzi az adott modell képességeit, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. A labor szakemberei az utas-, gyermek- és gyalogosvédelmet éppúgy ellenőrzik, mint a menetbiztonsági eszközök meglétét és hatékonyságát.

Euro NCAP (2012)

A Euro NCAP a legnépszerűbb európai modellek biztonsági jellemzőit vizsgálja, valós adatokkal és független véleménnyel segítve az autóvásárlóknak a választásban.

A szervezetet 1997-ben alapította hét európai kormány és az Európai Bizottság, valamint számos autós, illetve vásárlói tömörülés az Európai Unió országaiból. Létrejöttét követően hamar a járműipar meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, még biztonságosabb autók gyártására késztetve a márkákat.
 
Az Euro NCAP vizsgálata átfogó képet ad a járművek nyújtotta menetbiztonságról, és egyetlen, könnyen értelmezhető pontszámban összegzi az adott modell képességeit. A jelenlegi értékelési rendszert 2015 januárjában vezették be. A tesztek adatait súlyozzák, s az az alábbi területeket vizsgálják: felnőttbiztonság (40%), gyermekbiztonság (20%), gyalogosbiztonság (20%), többi közlekedő biztonsága és menetbiztonsági kiegészítők (20%).



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31