Tovább a tesztautóra.

Az i8-é Az év motorja

Írta: TesztAuto.hu 2016-06-05 20:00:01

A BMW plug-in hibrid sportautó hajtáslánca sorozatban második alkalommal diadalmaskodott a korszerű erőforrások és a forradalmi technológiák legrangosabb megmérettetésén

Miután 2015-ben a Nemzetközi Év Motorja díj abszolút trófeáját és két kategóriagyőzelmét is bezsebelte, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó forradalmian innovatív hajtáslánca 2016-ban a világ első számú motortechnológiai megmérettetésének 1.4 és 1.8 liter közötti hengerűrtartalom-kategóriájában ismét győzelmet aratott.

"A BMW e téren elért sikertörténete újabb bizonyítékként szolgál a vállalatcsoport által kifejlesztett EfficientDynamics stratégiában rejlő átfogó potenciálra, amelynek módszeres kiaknázásával a bajor gyártó 2007 óta egyre magasabb színvonalon kínálja ügyfeleinek a vezetés élményét, miközben évről évre tovább csökkenti négykerekű modelljei üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit"

Az Év Motorja díj nívós elismeréseit 1999 óta minden évben odaítélik a járműipar legkiemelkedőbb képviselőinek, a tizennyolc megmérettetésen pedig a BMW Group összesen eddig nem kevesebb, mint 67 abszolút és kategóriánkénti aranyérmet nyert el. A díjakat évről évre egy szakértőkből álló nemzetközi zsűri ítéli oda a számos kategóriában versenyző modelleknek, az ítészek között idén 31 ország 63 autós szakújságírója foglalt helyet.


A BMW i8 új hajtáslánc-technológiája a sportautók teljesítményét és a kisautók fogyasztási értékét egyesíti. A BMW i8 231 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres belsőégésű erőforrása a hátsó kerekeket, míg a 131 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor – amely egy háztartási konnektorról is könnyedén feltölthető lítium-ion akkumulátortól kapja az energiát – a modell első tengelyét hajtja.

A BMW Group által kifejlesztett és házon belül gyártott plug-in hibrid hajtáslánc-rendszer az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 37 kilométert tud megtenni tisztán elektromos meghajtással és ilyenkor 120 km/órás végsebességre képes. A forradalmi hajtáslánc-innovációt „aszfaltra ragasztó” intelligens összkerékhajtás egészíti ki, amelyet mindenekelőtt erőteljes gyorsulási élmény, a legtempósabb kanyarvételek érdekében pedig lendületes menetdinamikára orientált kerekenkénti teljesítmény-elosztás jellemez.


"A két erőforrásban rejlő intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően a BMW i8 a bajor gyártó modelljeire jellemző vezetési élményt páratlanul alacsony emisszióval egyesíti": a plug-in hibrid sportautó mindössze 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint csupán 2,1 liter. Mindez 100 kilométeren 11,9 kWh-s energiafogyasztással és kilométerenkénti 49 grammos károsanyag-kibocsátással párosul.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31