Tovább a tesztautóra.

Júliácskát is kozmetikázták

Írta: Szeifert Richard 2013-09-06 08:00:01

Mihez nyúljanak a mérnökök egy olyan autón, aminek a formája már elsőre is telitalálat lett? Az Alfánál tudják, hiszen 3 év után elérkezett az idő, hogy frissítsék a Giuliettát.

Egyszer mindenki életében eljön a pillanat, amikor a szívére hallgat autóvásárláskor. Az Alfa tulajdonosok többsége első látásra beleszerelmesedik a kiválasztott járgányba. Nem véletlen, hogy a Giulietta az egyik legkelendőbb darab lett, így 2010-es megjelenése óta több mint 212 ezer darabot adtak el világszerte. De vajon min kellett változtatni?



A Giulietta testén csakis a szokásos helyeken módosítottak néhány részletet a mérnökök. Vagyis, megújult a hűtőmaszk, krómkeretet kaptak a ködfényszórók és megjelent az egyre népszerűbb, biztonsági szempontból is fontos LED-es nappali menetfénysor. Hátul ugyancsak LED-ek világítanak, három új színárnyalat és ugyanennyi könnyűfémfelni bővíti a kínálatot ezentúl. Belül a műszerfal új dekorelemet kapott, dizájnosabb volánt markolhat a sofőr, megváltoztatták az ülések formázását, javítottak az anyagminőségen és megjelent az Uconnect nevű multimédiás rendszer is a kínálatban, 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel. Új és többféleképpen variálható kárpitszínek kerültek még be a Giuliettába, de az olaszok javítottak még a hangszigetelésen is.



A motorokat mind frissítették, így teljesítik az Euro 5+ normát. Az új Giuliettában mutatkozik be a 150 lóerős és 380 Nm nyomatékú, 2.0 JTDM erőforrás. A modern öngyulladósban egy kiegyensúlyozott hidraulikus szervószelep szabályozza a befecskendezésési ciklusokat. Ütemenként akár nyolc, különálló befecskendezésre képes a rendszer, amivel javítja az égést, csökkenti a zajt valamint a korom- illetve a nitrogénoxid kibocsátást. A befecskendezők 40 százalékkal kevesebb alkatrészből állnak, vagyis kisebb a meghibásodás esélye. Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl akár az Alfa TCT dupla száraz kuplungos automataváltóval is megrendelhető lesz a Giulietta.



Piactól függően akár ötféle felszereltségi szintből lehet majd választani. Már az alapverzióban is benne lesz hat légzsák, az Alfa DNA rendszer, menetstabilizáló visszagurulás-gátló funkcióval, manuális klíma, sőt, még abroncsnyomás ellenőrző is jár majd a bázis modellhez. A kínálat csúcsán továbbra is a 235 lóerős Quadrifoglio Verde modell áll majd. Az Alfa különböző felszereltségi csomagokat is bevezet, így mindenki egyéni ízlésének megfelelően válogathat az extrák között. A 2014-es modellévi Alfa Giulietta a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be először, és várhatóan októberben már a szalonokban lesz.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31