Tovább a tesztautóra.

Jön a 3 hengeres Opel

Írta: Szeifert Richard 2013-08-09 10:20:01

Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatják be az Opel új 3 hengeres turbómotorját. Naná, hogy az Opel ADAM-ban.

Úgy tűnik, egyre több gyártó lát fantáziát a négynél kevesebb hengerű erőforrásokban. Az Opel ugyan nem az elsők között jelent meg a piacon saját három cilinderes motorjával, de a jövő bíztató. A 1.0 literes SIDI Turbo aggregát ugyanis egy sereg technikai csemegét kapott, így minden esélye megvan a villámos márkának, hogy kitűnjön a tömegből.



Az egyik cél az volt, hogy kiküszöböljék a háromhengeres motorokra jellemző egyenetlen alapjáratot. A kis erőforrásban ezért elhelyeztek az olajteknőben egy kiegyensúlyozó tengelyt, amit egy invertált fogazású lánc hajt a főtengellyel azonos fordulatszámon, de az ellenkező irányba. Ezen felül a nagynyomású üzemanyagcsöveket és porlasztókat szerkezetileg elkülönítették a hengerfejtől. Ugyancsak fontos szempont volt, hogy csendes legyen az új motor. Ezt segíti elő, hogy a főtengelyt öntöttvas csapágyfedél-betétekkel szigetelték, a turbó nem szisszen és több helyen is leburkolták az erőforrást. Ezeknek köszönhetően olyan halk lett az aggregát, hogy nem volt szükség plusz hangszigetelésre.



A változó szelepvezérlésű 1.0 literes motor további különlegessége, hogy a kis tehetetlenségű, vízhűtéses turbóval összecsavarozták a kipufogócsonkot, és ezt az alumínium hengerfejbe építették be. Így már igen alacsony, 1800-as fordulaton eléri a 166 Nm-es maximális forgatónyomatékot az erőforrás. A 115 tagú ménessel kiegészítve így valószínűleg dinamikusan lehet majd autózni az ADAM-mal. Új váltót is terveztek az Opel mérnökei az erőforráshoz. A mindössze 37 kilós szerkezetben az első és a második fokozat háromszoros-, a harmadik és a negyedik dupla szinkronizálású, de szinkronizálták a hátramenetet is.



Az új 1.0 literes, háromhengeres motort 2014-től lehet megrendelni az ADAM kisautóhoz. Ez az erőforrás azonban még csak az első tagja annak a motorcsaládnak, amelyben 1.0 és 1.4 liter közötti, környezetkímélő aggregátok lesznek. Az Opel tervei szerint ezeknek a motoroknak bőven 100 g/km alatt várható majd a CO2 kibocsátása.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31