Tovább a tesztautóra.

A mi autónk jövője: két új Suzuki tanulmány

Írta: TesztAuto.hu 2015-03-04 18:00:01

Genfben a Suzuki  két tanulmányautót mutat be, az iK-2 és az iM-4 modelleket, melyekben két új környezetbarát technológia is debütál: a csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbós benzinmotor, és az SHVS enyhe hibrid hajtás

A Suzukit a kisautók tették naggyá: a Suzulight modell 1955-ös színre lépése óta a vállalat - a különféle igények kiszolgálására - egész sor kisautót gyártott. A vállalat a jövőben is nagy hangsúlyt fektet erre a kategóriára, melynek ékes bizonyítéka az iK-2 és az iM-4, melyek eltérő megközelítések jegyében születtek.

Az iK-2-t (a képeken szürkében) okos ferdehátú kisautónak építették meg - a gyártó szerint kisautós téren maximálisan megfelel az elvárásoknak mind a formaterv, a kényelem, az irányíthatóság, a vezetési tulajdonságok, vagy a fogyasztás terén.


Az iM-4 (a kezdőképen, fehérben) összkerekes kisautóban megtestesül mindaz a tapasztalat, amit a Suzuki a kisméretű összkerékhajtású kocsik fejlesztésében szerzett.


A környezetvédelem a Suzuki termékfejlesztési stratégiájának kulcseleme. A megközelítés szíve az ún. Green Technology projekt, amelyben az üzemanyag-megtakarítás, a tömegcsökkentés és egyéb környezeti technológiák következő generációs megoldásait fejlesztik a japánok.


A két új koncepció esetében a három fő cél a könnyebb platform, a jobb hőhatásfokú motor és a hibrid hajtás volt, ami "optimális módon van jelen" az iK-2 és az iM-4 tanulmányban:

- A jármű alapteljesítményét új generációs, könnyű platform javítja

A Suzuki új generációs platformját úgy tervezték, hogy a tömeg csökkentése mellett is hathatósan növelje a merevséget. Ehhez az kellett, hogy alapjaiban újratervezzék az alvázat és optimalizálják a jármű teljes kiképzését, ideértve az alvázra épített elemeket is. Mindezek eredményeképpen javul az üzemanyag-felhasználás hatékonysága, a biztonság, az autó irányítása és stabilitása, valamint a zaj-vibráció-keménység jellemzői a teljes felületen. A fejlesztés nyomán a Suzuki jelenlegi négy platformját három váltja fel, a funkcionális elemeket modulárissá teszi. Így lehetővé válik, hogy – a gyorsan változó piaci igényeknek megfelelően – a Suzuki hatékonyabban vigye piacra újabb modelljeit. Az iM-4 és az iK-2 már ezt az új platformot használja.

- Csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű, takarékosabb Boosterjet turbómotor

A fogyasztást a lökettérfogat csökkentésével mérsékelték, a teljesítmény és a nyomaték növeléséről a turbófeltöltő gondoskodik. Az üzemanyag-hatékonyságra és a masszív teljesítményre vonatkozó elvárások teljesítése mellett a motor elrendezésének optimalizálásával és különféle technológiák alkalmazásával a súlyt is sikerült csökkenteni, így a jármű megfelel a kisautók méretére és tömegére vonatkozó szigorú előírásoknak.

- SHVS enyhe hibrid hajtást alkalmaz

Az SVHS betűszó a Suzuki okos hibridjárművét jelöli (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Az új enyhe hibrid meghajtási rendszer magában foglalja az integrált gyújtásgenerátort (ISG), rásegít a motor teljesítményére és hatékonyan nyeri vissza az energiát. Az iM-4 modellben SVHS lítiumion-akkumulátor dolgozik. Az újonnan fejlesztett integrált gyújtásgenerátorral párosulva a regeneratív fékrendszer ideális hibrid megoldás a kisautóknál: az üzemanyag-hatékonyság javítása mellett kordában tartja a méretet, a tömeget és a költségeket.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31