Tovább a tesztautóra.

Genf2015: íme a ráncfelvarrott Auris

Írta: TesztAuto.hu 2015-03-03 14:00:01

A Toyota alsó-középkategóriás modellje divatosabb megjelenéssel és új motorokkal frissült, de egyéb műszaki finomítások is belefértek a faceliftbe

A ferdehátú (Hatch Back) és kombi (Touring Sports) karosszériatípusok dízel, benzines és hybrid hajtásláncokkal, új biztonsági felszerelésekkel és felfrissített megjelenéssel kaphatóak idéntől. Amikor egyébként 2010-ben megjelent a piacon az Auris Hybrid, a Toyota első (és egyetlen) gyártóként kínált háromféle hajtásláncot az alsó-középkategóriában.

A Hybrid változat kedvező ár-érték arányt képvisel, mert átlagos (vegyes) fogyasztása a gyártó szerint csak 3,5 l/100km-enként, ami alacsony fenntartási költségeket eredményez (jelentős adókedvezmények mellett). A japánok tökéletesítették full hybrid technológiájukat a nagy darabszámú kínálatban: az új Auris Hybrid "csendes, kifinomult, pihentető és stresszmentes" közlekedést ígér.


A Hybrid jelenleg a nyugat-európai Auris-eladások több mint felét teszi ki, és az elkövetkező években ez a szám várhatóan tovább emelkedik. Azóta, hogy az Auris kínálatában megjelent a hybrid hajtáslánc, több mint 200.000 példányban talált gazdára: ez azt jelenti, hogy az Auris jelenleg Európa legkeresettebb hybridje.


Ügyfél-visszajelzésekre támaszkodva, a 2015-ös Auris család öt alapvető területen újult meg: ezek a dizájn, az érzékelhető minőség, a hybrid modell, a biztonság, valamint - a modell eddigi piaci lefedettségét mintegy 40 százalékkal javító - új hajtáslánc-variációk.

A 2015-ös Auris család legfontosabb újításai

Motorkínálat: a benzines kínálat újdonsága az új, 1,2 literes közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor. A 2,0 literes turbódízel helyére egy új, 1,6 literes D-4D erőforrás lépett, míg az 1.4 D-4D motort alapvetően átdolgozták, így most a 90 lóerős kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával büszkélkedhet (meg azzal, hogy az összes motor teljesíti az Euro6-os normát).

Design: ami a formai változásokat illeti, átdolgozott orra és fara nagyobb presztízsű, kifinomultabb megjelenéssel ruházza fel az Aurist. A beltérben számottevően (érezhetően) jobb minőséggel találkozhatunk, az átdolgozott műszerfaltól a prémium felületeken át a díszítőbetétekig és az új, 4,2 colos, színes TFT multi-információs képernyőig (közepes felszereltségi szinttől).


Finomítások: a 2015-ös Auris család átdolgozott felfüggesztése és kormányműve még jobb rugózási komfortot, vezethetőséget és még közvetlenebb visszajelzéseket eredményez. Számos megoldással csökkentették a nem kívánatos zajok és rezgések átterjedését az utastérre.

Felszereltség: végezetül átdolgozták az Auris felszereltségi szintjeit, így mostantól a Hybrid modell (Entry, Mid, Style és High) is a többi modellváltozathoz hasonló lépcsőkben érhető el.




Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31