Tovább a tesztautóra.

Friss és üde: Citroen C-XR

Írta: TesztAuto.hu 2014-04-23 16:00:01

A Citroen nagyon ráfeküdt az izgalmas tanulmányautók bemutatására, amelyet újdonságuk, a C-XR is alátámaszt

Manapság a legdinamikusabban fejlődő piac nem más, mint a kínai, mely már évek óta a legfontosabb autós seregszemlék helyszíne, ezért is választotta a CITROËN a Pekingi Autószalont, ahol bemutatta legújabb tanulmányát, a C-XR névre keresztelt SUV-t. A francia gyártó partnervállalata a DONGFENG Motor Group, melynek legújabb modelljének ihletője a C-XR, a kínai piac egyik legnagyobb tempóban fejlődő szegemensébe, a szabadidőautókéba érkezik majd. A CITROËN újdonsága fiatalosra sikerült, de ugyanakkor viszonylag agresszív és nem kevésbé dögös, tehát teljesen megfelel a mai trendnek. Természetesen a C-XR is felvonultatja a kötelező divatos fogásokat, mint a dupla kipufogóvég, a sárvédő íveket és a küszöböt megmászó műanyag betétek, illetve a ma már kötelező LED-es nappali menetfény.


A felsorolásból bűn lenne kihagyni a pirosra fényezett oldalsó díszítéseket, na meg a szintén piros színt felvonultató visszapillantó tükörházakat, amelyek próbálják megvadítani a méreteiben a Dacia Duster osztályába tartozó kis SUV-t. Apropó méretek; a C-XR hosszúságban 4,26 métert tud felmutatni, szélességben 1,79 méter, magasságban pedig 1,56 méter, viszont a tengelytávja a kategória etalonja a maga 2,65 méteres hosszával, mely egyaránt kényelmes utazást biztosíthat az elöl és hátul ülők számára is. A CITROËN legújabb szabadidőautó tanulmánya a gyár teljes kényelmi arzenálját felvonultatja a siker érdekében, tehát valószínűleg nem veri szét a belső szerveinket, ha egy fekvőrendőrön át kell pattanni vagy épp murvás szakaszon kell eljutni a telkünkhöz. Azonban a kis hobbiterepjáró nem négykerék-meghajtású, hanem csak az első kerekek hajtottak, amelyet az összkerékhajtás plusz tömegével és további hátrányaival magyaráz a Citroen.


Motorikusan a C-XR próbál nagyon zöld maradni, amit a gyár igencsak szeret hangsúlyozni, azonban a „zöld” jelzőhöz már kevés egy beépített Stop&Start rendszer. Ahhoz, hogy ezt a címet kiérdemelje, az autónak legalább valamilyen hibrid technikát kellett volna kapnia, azonban a franciák megelégedett egy 1.6-os turbós benzinessel, amelyet már más modellekből ismerhetünk már. A kocsi tervezésénél a másik cél az volt, hogy a súlyát sikerüljön alacsonyan tartani, de erről még nem közöltek adatokat, azonban, ha ez sikerült, akkor jót tehet a menetteljesítményének, illetve az étvágyának. A C-XR megkapta a CITROËN legújabb fejlesztésű automata váltóját, amely szintén a fogyasztáscsökkentést tartja szem előtt. Ezeket a tényeket ismervén igazán fiatalos és üde kinézetű városi terepjárót kaphatunk a CITROËN tervezőitől, azonban nem valószínű, hogy a külsején kívül bármi sportos lenne rajta, de hát nem is ez a fő célja egy ehhez hasonló SUV-nak, hanem a magamutogatás és a fiatalok márkához való csábítása.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31