Tovább a tesztautóra.

Francia Riviéra: Peugeot 308 SW

Írta: Sükösd Richárd 2014-06-26 19:00:01

Bemutatkozott az év autójának kombi változata, azaz a Peugeot 308 SW, amely igen komoly mércét állít a kategóriatársainak, mind minőségében, mind méreteiben

Először is azzal kezdeném, hogy nem volt még szerencsém a sima 308-hoz, amely ugye az év autója lett 2014-ben, tehát már nagyon vártam a találkozást, hogy megtudhassam, vajon mi fogta meg ennyire a zsűritagokat. Mivel a mostani a 308 SW, azaz a kombi változat bemutatója volt, ezért a már sokkal praktikusabb kivitelt tesztelhettem, mely a normál verzióhoz képest nem sokat változott, ha a méretektől eltekintünk. Persze, így tökéletesen jól van, hiszen nem hiába lett az idei év autója, ahol sikerült olyan előremutató technológiával rendelkező autókat megelőznie, mint például a második helyen záró BMW i3.


Szóval miután tesztelhettem a 308 SW-t, teljeséggel állíthatom, hogy a Peugeot teljes vállszélességgel oda tette magát, hogy megalkothassa ezt a nagyon jól átgondolt konstrukciót. Keményen odafigyelt a gyártó a súlycsökkentésre, amely nem csak a menetteljesítményeknek tett jót, hanem a fogyasztásnak is, ugyanis az előző szériás 308 SW több, mint 200 kilóval volt nehezebb az aktuálisnál.


A csomagtartót is sikerült nagyobbá tenni, mely már 610 literes, ha meg valamilyen batár dolgot kell szállítanunk, akkor a hátsó ülések lehajtásával már 1660 liter áll a rendelkezésünkre. Egyébként a hossza 8,5 centivel, a tengelytávja 2,2 centivel nőtt, míg a magassága 9 cm-rel csökkent, ami azt jelenti, hogy talán a 2 méteres személyeknek ez rossz hír, azonban az autó formatervének erősen jót tett, ugyanis fényévekkel jobban nézz ki, mint az elődje.


Kívül-belül gusztusos az autó, de nem a formai merészsége miatt szeretjük, hanem a visszafogott stílusban megalkotott lágy csinosságának köszönhetően, amely ugyancsak igaz az autó belsejére. A kormány például nem kerek, hanem ovális alakú, és ezzel sokkal kisebbnek tűnik egy átlagos kocsiéhoz képest, amely nemhogy hátrány, inkább jópofa dolog, főleg ha azt nézzük, hogy sokkal sportosabbnak érezzük vele az autó mozgását.


Az erőforrások terén is jól áll az új Peugeot, hiszen a már jól ismert 1,6 literes THP, és 1,6-os HDi-k mellé, kaptunk még egy 150 lóerős, 2 literes dízelt, illetve egy 1,2-es, 3 hengeres turbós benzinest, amely két erőszinttel kapható 110 és 130 lóerős változatokban. A váltó pontos, rövid úton jár, ezáltal nem igazán lehet belekötni, de nem ez a 308 SW legjobb része, hanem az a belső harmónia, amit a panorámatető, műszerfal, ülések együtthatója eredményez.


A fehér kárpit gyönyörködteti a szemet, miközben a hatalmas üvegfelület a tetőn átengedi a napsugarakat, hogy ezzel egy szerethető, nappali szobához hasonló környezetet nyújtson számunkra. Pontosan ezekkel a megoldásokkal lehet megfogni a vásárlókat, hiszen mindenki a legjobbat akarja a családjának, és a Peugeot egy nagyon erős alternatívát kínál a 308 SW által.


A végére jöjjenek a piszkos anyagiak, mint a 230 000 forintos kombi felár, tehát a 308 SW indulóára 4 970 000 forint, amely 300 000 ropogós forinttal magasabb, mint a tavalyi év autója, a Volkswagen Golf Variant belépője, ami azért nem kevés. Azonban, ha nemcsak egy precíz eszközt szeretnénk, hanem társat a mindennapokra, akkor a Peugeot-ban garantáltan több érzelmet élünk meg, mint a német vetélytársában.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31