Tovább a tesztautóra.

Ezt mutatta (be) a Honda idén

Írta: TesztAuto.hu 2015-12-28 18:00:01

A múlt nagy sikerű, Európa-szerte közkedvelt modelljeinek visszatérésével és megújulásával 2015-ben ismét lendületet vett a márka az öreg kontinensen

Idén lépett színre a vadonatúj Jazz, valamint a Civic és a CR-V felfrissített változata, ráadásként pedig ismét megjelent a palettán a HR-V és a legendás Civic Type R.

- Az új modellek díjak tucatjait söpörték be Európában
- A márka célja, hogy ismét elérje az évi 200 ezres eladott darabszámot a kontinensen
- A sikereken felbuzdulva a Honda jelentősen fokozza európai gyártáskapacitását. A swindoni üzemegység (HUM) bővítésére és modernizációjára 270 millió eurót költ a vállalat
- A Civic 10.generációja kizárólag Európában készül majd, s innen exportálják a világ minden tájára


Szintén fontos történés volt a Honda háza táján, hogy a modellfrissítésen átesett CR-V-ben bemutatkozott az 1.6 i-DTEC dízelmotor új, erősebb verziója, illetve a kilencfokozatú automatikus váltó, amit a márka először alkalmaz európai modellben. Az autók beltere is megújult, többek között intelligens szórakoztatóelektronikai és információs rendszer jelent meg a márkánál.


A modellfrissítésen átesett CR-V bemutatkozását követően nem sokkal újabb szabadidő-autó tűnt fel a Honda választékában. Ez nem más, mint a vadonatúj HR-V, melynek őse egykoron megteremtette magát a kategóriát. Akárcsak elődjei, ez a modell is sportos megjelenéssel, könnyű kezelhetőséggel, átgondolt karosszériával és rendkívül hatékony hajtásláncokkal kerül a szalonokba. Kiemelkedő használati értéke a vásárlókra is komoly hatást gyakorolt, ezt bizonyítja, hogy már a piaci bevezetés kezdete óta hatalmas az érdeklődés övezi a típust, sőt a 2016-os Autobest döntősei közé is bekerült.


Persze a legnagyobb várakozás az ikonikus Honda Civic Type R (lásd a kezdőképen) visszatérését előzte meg. Az „utcai versenyautóként” aposztrofált ferdehátú kizárólag a Honda angliai gyárában készül majd, innen exportálják például a japán piacra is. Koncepciójának sikeréről sokat elárul, hogy az első évben készülő példányokat már a forgalmazás kezdetén elkapkodták a vásárlók, nem mellesleg a 2015-ös skót Év autójának (Scoty) választották a hot hatch-kategóriában és a francia Echappement magazin is a mezőny legjobbjaként értékelte. Minderre az első motorsportsikerek tették fel a koronát, közöttük, hogy a típus a pilóták és a konstruktőrök kupáját egyaránt megszerezte a Brit Túraautó-bajnokságban.

Az új Jazz érkezése méltó befejezése volt a modellpaletta frissítésének. Ez a modell a Honda legkifinomultabb műszaki megoldásaira épül, olyan ínyencségekkel lenyűgözve a vásárlóközönséget, mint a vadonatúj 1.3 i-VTEC erőforrás vagy az aktív menetbiztonsági eszközök teljes sorát magában foglaló Honda Sensing rendszer. A korszerű felépítés és a fejlett kiegészítők révén az új Jazz a második modell volt a világon, aminek sikerült ötcsillagos minősítést szereznie az Euro NCAP új, szigorított töréstesztjén.

Mi várható jövőre?

Debütál a vadonatúj NSX és az üzemanyagcellás Clarity Fuel Cell, valamint megindul az angol gyáregység (HUM) fejlesztése, hogy 2017-ben gond nélkül megkezdődhessen az ötajtós Civic 10. generációjának sorozatgyártása.

A 2015-ben elért eredményekre reagálva Phillip Ross, a Honda alelnöke elmondta: „Nagyot léptünk előre az idén, de ez csak a kezdet, 2016 újabb izgalmas, munkával teli esztendőnek ígérkezik. Ha minden terveink szerint alakul, jövőre is folytatódik a Honda menetelése”



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31