Tovább a tesztautóra.

Írta: Benkő Zsolt 2014-06-06 13:19:13

Na de mi a fene az a VEMOCO? Egy olyan eszköz, amellyel jobbá teheted a vezetésed, ha baj van értesíti a segítséget és még a feleséged/férjed is nyomon követheted :)

A Posta Biztosító, a Magyar Autóklub és a Netrisk partneri támogatása mellett debütál Magyarországon a VEMOCO intelligens autó-szolgáltatás, amely egyrészt a legújabb modellek funkcionalitásával ruházza fel a forgalomban lévő autók legnagyobb részét, másrészt a hazai piacon eddig egyedi, viselkedés-alapú biztosítások (UBI) előtt is megnyitja a kapukat. Az ötletet nemrégiben az Eurocloud Best Cloud Start-up Idea különdíjával jutalmazták.



Mi az a VEMOCO?

A VEMOCO egy B2B (Business to business) területen, elsősorban flottamenedzserek által már évek óta sikerrel alkalmazott telematikus eszköz hétköznapi használatra szabott változata. A speciális szenzorokkal és GPS funkciókkal ellátott készülék a jármű ODB-II portjára csatlakozik, a fedélzeti számítógépből kinyert adatokat pedig a mindennapos vezetői igényekre szabott formában, egy okostelefon- illetve egy SIM kártya és online alkalmazás segítségével közvetíti a mindenkori sofőr felé. Az elérhető funkciók köre meglehetősen széles, mindenekelőtt azonban a biztonságosabb és költséghatékonyabb vezetési élményt szolgálják a tudatosabb vezetés elősegítésével.


Nem titok, hogy a VEMOCO egyes szolgáltatásai a legújabb autók egy részében már elérhető, ezeket azonban csak egy viszonylag szűk réteg engedheti meg magának. A VEMOCO használatának egyetlen feltétele az ODB-II port megléte, mely az Uniós előírásoknak megfelelően szinte valamennyi 2001 után gyártott autóban megtalálható. A KSH 2013-as adatai szerint hazánkban mintegy 2,7 millió személyautó van forgalomban, melyek átlagéletkora 13 év. A potenciális célcsoport igen kiterjedtnek mondható, különös tekintettel arra, hogy számos gyártó már az EU direktíva életbe lépése előtt bevezette modelljeiben az ODB-II rendszert.

Vezess jobban, fizess kevesebbet

A VEMOCO azonban nem elsősorban az autók szerelmeseinek készült, hanem azoknak a hétköznapi sofőröknek, akik szeretnék vezetéshez kapcsolódó költségeiket a feltétlenül szükséges minimumon tartani. Ennek érdekében a rendszer igen kiterjedt költségoptimalizáló funkcionalitással rendelkezik, a percre kész műszaki állapotról szóló információk mellett a tényleges üzemanyag-fogyasztásról is képet kap a felhasználó, sőt az ezeket károsan befolyásoló manőverekre is figyelmeztet. A vezetési teljesítmény naplózásával segít a sofőrnek tisztába jönnie jellemző hibáival, így azok elkerülésére már tudatosabban figyelni tud, éves szinten akár 10 százalékot is megtakarítva az üzemanyagon, nem beszélve a kíméletesebb használatból eredő hosszabb élettartamról.


A jobb sofőrök azonban nem csak a mindennapos fenntartási költségeken spórolhatnak. A VEMOCO launch partnereként a Posta Biztosító Magyarországon először nyújt autó biztosítási konstrukciót a gépjárművezető közlekedési viselkedésen alapuló díjszabással, exkluzívan a VEMOCO felhasználóinak. „Nagy fegyverténynek tartjuk, hogy idehaza elsőként tudunk megjelenni olyan szolgáltatással, mely nálunk fejlettebb piacokon is csak mostanában kezd elterjedni. A munkánkat jelentősen megkönnyíti, hogy nem átlag-, hanem valós kockázaton alapuló díjakkal kalkulálhatunk, hiszen az ügyfél vezetési viselkedése határozza meg, hogy mekkora kedvezményt kap negyedévente a casco szerződése díjából.” – véli Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök- vezérigazgatója.


A VEMOCO-ban a biztosításközvetítői piac meghatározó szereplője, a Netrisk.hu is komoly lehetőséget lát. A partneri megállapodás értelmében a szolgáltatást a gyártó webshopján, a Posta Biztosítón és a netrisk.hu-n keresztül is megvásárolhatják az ügyfelek, utóbbi esetén a kedvezményes biztosítási konstrukcióval egy csomagban, de akár önállóan is. „A Netrisk újítói szerepköréhez kifejezetten illeszkedik a nyugaton már bizonyított és egyre inkább terjedő biztosítási telematikai rendszerek hazai bevezetésének támogatása. Üzleti modellünk alapvetően a fogyasztói tudatosságra épít, ennek fényében szinte magától értetődő, hogy ügyfélkörünknek egy olyan kézzelfogható eszközt kínáljunk, ami kifejezetten ezt segíti elő. Örömünkre szolgál, hogy ennek az újszerű szolgáltatásnak a piaci bevezetésében kizárólagos külső partnerként működhetünk közre” – mondja Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.

Hozzáadott érték a biztonság

Az ODB-II rendszerhez hasonlóan az Európai Unió újabb vezetésbiztonság növelését megcélzó direktívát léptet életbe pár éven belül. Az úgynevezett eCall rendszerek baleset esetén automatikusan riasztják az illetékes mentőszolgálatokat, továbbá a pontos GPS koordináták révén a helyszínre navigálják azokat. A VEMOCO-nak köszönhetően nem kell új járművet vásárolnia annak, aki részesülni szeretne a szolgáltatás által nyújtott kiemelt biztonságból. A Magyar Autóklubbal együttműködve a VEMOCO 24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, mely nem pontosan a fenti elveket valósítja meg, ugyanakkor nem csak komolyabb balesetek, hanem akár kisebb, de a továbbhaladást meggátoló meghibásodások esetén is segítséget nyújt. „Sokkal hatékonyabban tudunk teljesíteni, hiszen minden esetben pontosan tudjuk a meghibásodás mibenlétét, tudjuk milyen szerszámot, pótalkatrészt kell az embereinknek magukkal vinniük.” – fogalmazta meg az együttműködés előnyeit Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese.
„A fejlesztés során elsőrendű szempont volt, hogy bárki által értelmezhető és kezelhető legyen valamennyi funkció, ezt pedig az alkalmazások megtervezésekor is fokozottan szem előtt tartottuk. Lehet, hogy az egyes teljesítmény adatok pontos mibenlétével nincs mindenki tisztában, de azt akkor is egyértelműen látni fogja, hogyan csökkentheti a fenntartási költségeket, illetve mit tehet az autó aktuális problémájának elhárításáért.” – véli Hegedüs Gábor, a VEMOCO Telematics Kft. partnere.


A VEMOCO nem titkolt célja, hogy a hazai bevezetést követően Európa más országaiban is megjelenjen. Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk több potenciális partnerrel, az eddigi eredmények bíztatóak. Magyarországon nem zárkózunk el a további együttműködésektől sem, ugyanakkor eddig egyértelműen a Posta Biztosítóban és a Magyar Autóklubban találtuk meg azt a szintű rugalmasságot és újító szándékot, amelyet partnereinktől elvárunk.” – tette hozzá Gombár György, a VEMOCO Telematics Kft. ügyvezető igazgatója. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hazai felhasználók az országhatárt átlépve csak korlátozott szolgáltatást vehetnének igénybe. Gyakorlatilag bármerre is járjanak Európában, biztonságukat a VEMOCO garantálja, ami a most kezdődő nyári szezonban talán még aktuálisabb, mint bármikor.

8 hétig teszteljük!

Mi is elkezdtük tesztelnia saját Honda CR-V-ben, az első tapasztalatokról készült képet az alábbiakban láthatjátok. Az elkövetkezendő időben az eredményeket publikáljuk. Szerintünk nagyon jó termék és van létjogosultsága a piacon, csak az embereknek kell megtanulni a vezetést ennek a használatával és akkor a családoknál sokkal több pénz maradhat, mint amennyibe az eszköz kerül. Arról nem is beszélve, hogyha baj van, akkor mindjárt ott a segítség...





Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31