Tovább a tesztautóra.

Elektromos, de vagány: Kia Soul EV

Írta: Sükösd Richárd 2014-06-24 13:45:01

Kategóriaetalon hatótávolsággal érkezik az első, teljesen elektromos hajtású Kia, amely nem csak Koreában, hanem világszerte elérhető lesz 2014 őszétől

Bemutatták a márciusban érkezett, teljesen új platformra épített Kia Soul elektromos változatát, amely rengeteg újdonságot és 212 kilométeres hatótávot ígér. Igen 212, ami 35-el több, mint amit a Nissan Leaf kínál és ezt már európai szabvány szerint mérték, tehát használattól függően akár közel is lehet a valósághoz. Persze, ha kihasználjuk az elektromotor 81,4 kilowattos, átszámítva 110 lóerős és 285 Nm-es teljesítményét, 11,2 másodperces gyorsulás, illetve a 145 km/h végsebesség mellett, akkor a hatótáv drasztikusan csökkenhet, hiszen ez a villanyautók Achilles sarka. Na meg természetesen a jármű fűtése hűvösebb napokon, mely rengeteg energiát felemészt, ezért a Soul EV-ben, a világon először kapcsolható, hogy csak a vezetőt fűtse, ha netán egyedül utazna.


Okos kis trükköket tartalmaz az új Kia, amely kicsit sem vesztett a vagányságából az első generációhoz képest, sőt. Az elektromos változat kisebb dizájn trükkökben el is tér a „mezei” változattól. Mint például a belülről csinosított hátsó lámpájában, és természetesen a lökhárítókban, melyeken nem sokat változtattak, csak pont annyit, hogy láthassuk, nem a belsőégésű változathoz van szerencsénk. Újdonság, hogy az új Soul EV világelsőként nyerte el az UL Környezeti Tanúsítványt, ugyanis autónként 23 942 gramm bio alapú műanyagot és 10 százaléknyi bio alapú szervesanyagot tartalmaz, aminek köszönhetően már sok bébi fóka megmenekül.


Természetesen a nyers számok sem maradhatnak el, hiszen a Soul EV a hátsó ülései alatt, és a padlójában összesen 192 cellás, 27 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátorcsomagot hordoz, amelyek 6,6 kW-os váltóáramú ’lassú töltő’ használatával mintegy öt óra alatt telíthetők. A 80 százalékos töltöttség 100 kW-os, egyenáramú töltővel 25, 50 kW-os töltővel 33 perc alatt érhető el. Ez mind szép és jó, ezért kíváncsian várjuk, hogy tudja-e hozni a fent említett adatokat, mert ha igen, akkor egy nagyon kellemes és használható autót tettek le az asztalra a Koreaiak.



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31