Tovább a tesztautóra.

Egy házat is elhúz ez a Merci

Írta: TesztAuto.hu 2014-02-04 10:00:01

Mercedes név alatt a közúti járműgyártás szinte minden szegmensében mértékadó modelleket árulnak. Nehézteherautó fronton most az SLT-vel erősít a német gyár.


A Mercedes Actros/Arocs sorozatú modellcsaládjának csúcsmodellje ezentúl a Schwerlasttransporter (SLT) lesz. A hatalmas nyergesvontató motorja akár 625 lóerős is lehet és maximális nyomatéka is egészen félelmetes: 3000, azaz igen: háromezer newtonméter, ami elegendő akár kétszázötven tonnás rakomány mozgatásához is. Az SLT műszaki alapját a jelenleg is futó vontatók adják, tervezésekor az alapvető szempont a minél nagyobb teherbírás volt. A Daimler kétféle futómű kivitellel kínálja az SLT-t, három - illetve négytengelyes kerék-kiosztással. A szörny külsejét leginkább a fülke mögötti „hűtőtorony” különbözteti meg az alapmodellekétől. Emellett más lett a vontatásra is alkalmas lökhárító-középrész, illetve a félpótkocsi kapcsolását lehetővé tévő nyeregszerkezet kiképzése is. A fülke mögött, a jármű legvédettebb pontján kapott helyet a kilencszáz literes üzemanyagtartály, fölötte pedig a hidraulika rendszer, a légféktartályok, illetve a hatalmas hűtő lapul meg.



A hathengeres, 15,6 literes turbómotort természetesen gázolaj hajtja és háromféle, 517, 578 illetve 625 lóerős kivitelben készül. A legerősebb motor maximális nyomatéka háromezer newtonméter. A speciálisan erősített automata sebességváltó csúcs vontatóhoz méltóan komoly: felezővel együtt tizenhat fokozatot tud, a minél gördülékenyebb transzport miatt. A járműszerelvény teljes terhelés mellett képes akár tíz százalékos emelkedő leküzdésére is. A járműszerelvény tartós lassításáról a fékberendezés minél hosszabb élettartama érdekében az elektromágnesesség elvén működő, örvényáramú retarder gondoskodik. A tengelykapcsolót is megvariálták: a teljes vonóerő kihasználása érdekében a kuplung csúsztatása közben is teljes nyomatékot ad le a motor.



Ha németországi használatra rendelnénk SLT-t, úgy be kell érnünk a negyvenegy tonnás, kéttengely-hajtású változattal, mert ennél nehezebb jármű ott az utak védelme érdekében csak útvonalengedéllyel gurulhat közúton. A világ maradék részének igényeit figyelembe véve a Daimler azért elkészítette a negyvennyolc tonnás, négy tengelyén hajtott változatot is, az eredetihez képest is erősített alvázkerettel és még nagyobb teherbírású nyeregszerkezettel. És ha ennyi extra sem csiholt kedvet az SLT birtoklásához, úgy megjegyeznénk, hogy sofőrülésbe épített masszázsberendezéssel is rendelhető.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31