Tovább a tesztautóra.

Csúnyácska lett az új Smart

Írta: Sükösd Richárd 2014-07-19 00:00:01

Bemutatták a Smart Fortwo és Forfour legújabb generációját, melyek már egyáltalán nem eltérőek, hanem ugyanúgy néznek ki, és még az alapjuk is ugyanaz

Az a tény, hogy ugyanazt az ábrázatot kapta a Smart kétajtós, és a négyajtós változata is, nem jelent túl sok jót, ugyanis ha megnézzük, akkor egész nyugodtan kijelenthetjük, nem lett túl szép a végeredmény. Ez nem jelent túl sok jót a Daimler által tulajdonolt márkának, főleg hogyha a Forfour típust vesszük górcső alá, amely a Fortwo-hoz képest plusz 62 centit kapott a tengelytávjához, és ezáltal hihetetlenül bénán mutat.


Mindkét változat magassága 1,55 méter, miközben a szélességük is ugyanakkora, 1,66 méter. A kétajtós verzió hossza változatlan maradt, 2,69 méter, míg a négyajtós 3,49 méter hosszúra növekedett. A csomagtartóméretet is sikerült gyarapítani, ugyanis a Forfour 255 litert képes elnyelni, míg lehajtott ülésekkel 975 literig bővíthető. A Fortwo 350 litert tud felmutatni, igaz tetőig pakolva, ami nyilván jóval több, mint a szabvány szerinti kalaptartónál tetőző érték, azonban így is igencsak jónak mondható, ha az aprócska termetét vesszük figyelembe.


Motorfronton a dízeleknek befellegzett a Smartnál, ugyanis csak 3 hengeres benzinmotorokkal lehet rendelni mindkét modellt. Három féle erőforrás biztosan helyet foglal majd a palettán, melyekből az alapverzió, egy 1 literes 60 lóerős motor lesz, amiből kérhető 71 lóerős verzió is, illetve aktuális csúcsként rendelhető a Renault-féle 900 köbcentis turbómotor, amely 90 lóerő teljesítményű.


Szintén újdonság, hogy most először kézi váltóval lesz kapható az alapváltozat, amelyből szerencsére kidobták a gyáriak az előzőgenerációs robotváltót, melyet opcionálisan egy hatsebességes duplakuplungos automata vált. Tehát sokat fejlődött a Smart műszakilag, azonban a formaterve erősen megkérdőjelezhető, ahogy a sikeressége is, hiszen 3,3 milliós indulóárral nem lesz egyszerű megfogni az embereket.

Hozzászólások

  • Pisti
    2014-07-20 19:30:30
    Nem szép az igaz, viszont elég jól szerepelt a törésteszten egy S mercivel engedték össze...




Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31