Tovább a tesztautóra.

Könnyen ott maradhatunk az úton

Írta: Bolla György 2013-08-31 14:50:57

Sajnálatos módon, a közlekedési balesetek több ember életét követelik egy évben, mint a fegyveres konfliktusok, és megközelítik a különböző nem rákos megbetegedésben elhunytak számát is.

Ez a riasztó adat azt jelenti, hogy a közlekedés felelős a világon közel minden ötödik halálos balesetért. Persze a világ nagy, Magyarország pedig hozzá képest kicsit, mi pedig itt élünk, így nézzünk inkább közelebbi, pontosabban honi adatokat. Sajnálatos módon 2010 az utolsó pontos adatforrás-igénylési dátumunk, ekkor a közlekedési balesetek a halálesetek több mint 21 százalékának voltak okai - ezt csak az esések okozta halálesetek szárnyalták túl, ám ez utóbbinak főképp az idősek voltak az áldozatai. Bár az óta a közlekedési baleseti-mutatók mintegy 10 százalékot javultak, de az orvostudomány is fejlődött (ami az egészségügyi halálesetek százalékait faragta le), így idén olyan 20 százalék körül lehet ugyanez a mutató.



A közlekedési balesetek is jól csoportosíthatók a szerint, hogy mi okozza azt (2012-es rendőrségi statisztikai adatok). Az első helyen, 28 százalékos részaránnyal a gyorshajtás áll, ami nem tényleges sebességátlépést, hanem relatív gyorshajtást takar. Tehát a „környezetnek nem megfelelő sebességválasztást”, amibe a sebességhatár túllépése is benne van, de az is, ha egy ködös, esős úton ötvennel haladunk kanyarban. Második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása áll 24 százalékkal, majd ezt követően kanyarodási szabályok be nem tartása következik 14 százalékkal. Bár az alkohol mindössze a balesetek alig 10 százalékában játszik szerepet, ám, ezek a balesetek jóval nagyobb eséllyel végződnek halállal, mint egy átlagos karambol vagy megcsúszás.



Mivel sajnálatos módon minden közlekedőt fenyeget egy közlekedési baleset réme (a két keréken vagy gyalog közlekedőket nagyobb eséllyel), ezért érdemes ezekre felkészülnünk. A balesetek nem csak az egészségre károsak, hanem a család pénztárcájára is - ezért érdemes olyan speciális balesetbiztosítást kötni, amely kifejezetten a közlekedési balesetek biztosítására szól- így egy szerencsétlenség esetén nem csak a fellépő kiadásokat tudjuk állni, de még a kiesett munkabér okozta problémákat is kivédhetjük. Ráadásul az Aegonnál ez most rendkívül olcsó: havi 1111 forintért 10 millió forintos keretű közlekedési balesetbiztosítást is köthetünk - amivel még kötelező biztosításunk árát is csökkenthetjük 5 ezer forinttal. Egy haláleset nem csak komoly lelki, hanem anyagi traumával is jár a család számára (főleg ha a kenyérkeresővel történik valami), ezért erre a felelős állampolgár felkészül. A kockázati életbiztosítások egy fajtája baleseti halál, egy még speciálisabb fajtája pedig közlekedési baleset során bekövetkezett halál és tartós rokkantság esetén térít az általunk megjelölt személynek maximum 15 millió forintot. Ez utóbbi esetében nincs kockázati egészségügyi elbírálás, hiszen egészségi állapotunk csak vajmi kevésé befolyásolja azt, hogy mi, vagy legalábbis egészséges jövőnk mekkora eséllyel marad ott az utakon. Ráadásul a havidíja sem olyan magas, mint egy hagyományos életbiztosításnak, így a kisebb keresetűeknek is ideális választás.

Hozzászólások

  • saresz
    2013-09-03 11:48:30
    Jól indul a cikk és bár egyetértek a mondani valójával kár, hogy reklám lett a vége! :(



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 213.181.192.30