Tovább a tesztautóra.

Egymillió autót veszünk a következő egy év alatt?

Írta: Kátai Artúr 2013-08-12 16:00:01

Legalábbis a tervek szerint. Ugyanis egy felmérés szerint minden tizedik magyar tervei között szerepel egy új, vagy használt autó beszerzése a következő 12 hónapban.

A direktbiztosítási szolgáltatásokat kínáló Aegondirekt.hu egoMedia üzletága 68,185 fő – autótulajdonosok és gépkocsival nem rendelkezők – megkérdezésével végzett online kérdőíves kutatást, amiből még az is kiderült, hogy a magyarok 69,22 százaléka egyáltalán nem, míg további 19,49 százaléka is csak 2-3 éven belül tervez autóvásárlást.



A kutatásban megkérdezett autótulajdonosok válaszaiból megtudjuk, hogy minden második autót hitelre vásároltak tulajdonosaik. Az autójukhoz kölcsön segítségével hozzájutók aránya 49,67 százalékot tesz ki, míg a válaszadók 44,62 százalékát adják a kocsijukat készpénzzel megvásárlók, s csupán 5,7 százalék azoknak az aránya, akik egyéb forrásból vették autójukat.

A felmérés kitér a közlekedési kultúrára, és közlekedés veszélyeire is. A hazai közlekedési kultúrát a honiak fele rossznak, illetve tragikusan rossznak tartja, vélhetően emiatt is rettegnek legtöbben attól, hogy más hibájából balesetet szenvednek. A hazai autósok legnagyobb része, 63,85 százaléka fél ettől. A megkérdezettek ennél csak jóval kisebb részében, 9,14 százalékban merül fel az, hogy ellophatják az autóját, s csupán a sofőrök 7,49 százaléka tartja reális veszélynek azt, hogy ő okoz balesetet másnak.



Az egoMedia kutatásából kiderül az is, mi az oka annak, hogy a hazai utakon közlekedő több mint 4 millió magyar rendszámú gépjármű csupán 20 százalékára kötöttek CASCO biztosítást tulajdonosaik. Utóbbiak közel kétharmada, 64,94 százaléka nem engedheti meg magának a biztosítást, míg minden negyedik autós úgy érzi, felesleges CASCO-t kötni járművére, annak idős kora miatt.

„A 8 évnél idősebb autók közül alig minden tízedik rendelkezik csak a saját hibából bekövetkező károkra is fedezetet nyújtó biztosítással, azonban a kutatás szerint ezek tulajdonosai is áldoznának arra, hogy egyes részkárokra – például lopás, törés vagy elemi károk esetére – biztosítsák kocsijukat. Mivel az idősebb járművekre köthető biztosítással a teljes körű CASCO-hoz képest évente több tízezer forintot is spórolhatnak a tulajdonosok, az ilyen, külföldön már jól bevált konstrukciók elterjedése jelentős mértékben fékezheti az elmúlt hét évben 100 milliárd forintról 65 milliárdos szintre zsugorodó CASCO-piac díjbevétel-csökkenését” - mondja Marosvölgyi Péter, a direktbiztosítási szolgáltatásokat kínáló Aegondirekt.hu vezérigazgatója.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31