Tovább a tesztautóra.

Írta: Csősz Dani 2015-03-26 13:00:01

Ismerős az a lány vagy fiú, aki kedves, aranyos, imádsz vele beszélgetni, hülyéskedni, nem is néz ki rosszul de valahogy soha nem kerül a következő szintre a kapcsolatotok?



Biztos csak fiatal korom mondatja velem de nézzen mindenki mélyen magába. Ismerjük mind ezt a dolgot. Szegény hölgyeket mindig meg is gyanúsítjuk vele, hogy csak a nagyképű bunkók kellenek, de legyünk őszinték mi férfiak sem vagyunk különbek. Nekünk is sokkal vonzóbb egy kis kacérság. Kell az az apró hiba, amibe bele lehet szeretni.

Na ez a hiba nincs meg a Fabiánal. Mint gyémántot, csiszolta tökéletesre a több éves német szigor és menedzsment. Ezt azért merem kijelenteni mert összehasonlításképpen kipróbáltam egy első szériás 1.2 HTP Fabiát is és az apám még teljesen más. Nem mai önmagától különbözik teljesen de az akkori Polótól is. Egy teljesen alapváltozatot sodort utamba a végzet. Se klíma, se elektromos ablak, se szervó, se semmi.  Nem is megy jól az autó, hangos is és mégis tudtam szeretni. Olcsó, gyilkolni való szerkezet, amit arra terveztek, hogy giga cégek nem törődöm alkalmazottjai nyomják ki a szemüket országunk utjait róva.



Na de vissza 2015-be. Ahogy mondtam. Nem néz ki rosszul. Nincs rajta egy igazán érdekes részlet, amin megakadna az ember szeme. Ezt az autót nem bámulják meg az utcán mint az 508-at. Túl sok smink se került rá. Ez a sötétszürke árnyalat nem vonja magára a tekintetet. Pedig, hogy tud hízni az ember mája, ha utána fordulnak választottjának. A kicsit szexibb ikertesó, az ötajtós legalább a make-up területén fel tud mutatni valami extravaganciát. Akár több színt is magára ken, csakhogy elrabolja a szívünket. Azért egy piros kasztni, fekete tető elég vadító tud lenni. Csak hát ő meg ugye még nagyon fiatal. Nem áll készen egy olyan komoly kapcsolatra, amilyet mi keresünk.



Akkor jön az igazi önmarcangolás, amikor beleül az ember. Annyira logikus, annyira adja magát, hogy nektek együtt kell leélnetek az életetek, hogy már lassan lelkiismeret-furdalásod van, amiért nem vagy szerelmes. Remek a kormány fogása. Totálon az ergonómia, minden kézre esik. A média egység kezelésével még nagyanyám is elboldogulna, pedig ő a techno-analfabetizmus egészen új korszakát nyitotta meg azzal, amikor pohártartónak nézte egy számítógép CD meghajtóját. A telefont olyan sebességgel sikerült csatlakoztatni (a leírás használata nélkül), amiről más márkák csak álmodozhatnának A beltér tervezői gondoltak az olyan koffeinfüggő hülyegyerekekre is mint én, mivel két különböző méretű pohártartót is kapunk. Ezekből az egyik pedig pont egy szabvány energiaitalos doboz tárolására lett kialakítva. A gumírozott szemüvegtartóért is hatalmas piros pont jár. A műszerfal tipográfiája pedig kellemesen retrós életérzést ad. A helyre sem lehet panasz. Legalábbis addig nem, amíg elöl ül az ember. Hátul viszont rövid az ülőlap, kemény a háttámla és a térdünk is belelóg az első ülésbe. Minimálisra szorították viszont a zongoralakkot. Helyette szálcsiszolt alumíniumnak kinéző műanyagot találunk, ami így leírva nem hangzik túl jól de higgyétek el nekem, hogy egyáltalán nem rossz a dolog. A kesztyűtartón kívül azonban nincs egy normális zárható rekesz, ahova behajigálhatnánk kulcsot, aprót, rágógumit. Éppen ezért erősen javallott a könyöklő megrendelése. Megéri mind a 37 ezer forintot. Az ablak viszont nem automata. Ez nagyon olcsójánosság. Még Skodáéktól is. Szóval itt ez a lány/fiú, aki megfogja az üdítőd, vigyáz a napszemüvegedre, vigyáz rád, segít a cuccaiddal és valahogy mégsem jön az a fránya szerelem.



Na majd ha kicsit intimebb viszonyba kerültök és elviszed egy körre. Milyen menni vele? Hát jó. Mindent megtesz azért, hogy elérd a célodat… és eljuss A-ból B-be, de ugyanezt tudja egy régi Fabia is vagy egy másik gyártó hasonló kategóriájú modellje is. Kis kellemetlenséggel de rendben teszi a dolgát az 1.2-es, 90 lovas turbómotor. Nem tudja olyan finoman elkendőzni a turbólyukat mint egy dízel de pikk-pakk meg lehet szokni. A váltási érzet remek. Közel sem várnánk ilyen frankó kis váltót egy Fabiától. A fokozatok viszont már kellemetlenül hosszúak. Erre nyilván azért volt szükség, hogy a csak ötsebességes váltó ellenére se kelljen szétforognia az agyát az 1.2-es négyhengeresnek. Kétezertől indul meg és négyezerig húz is de a fölötte lévő, még bő ezerötszázas fordulattartománynak még én sem tudom mi értelme van. Aki nagyon racsingolni vágyik, az élvezheti a kicsit morgós hangját de plusz teljesítményre már ne számítson. A fogyasztása kissé magasabb lett mint, amire számítottunk de 7 liter környékén bőven beéri 100 kilométeren.



Ez nem fog drága ajándékokat kérni, nem fogja elvárni, hogy a fizetésed felét ott hagyd egy vacsoránál. Kicsivel több mint 5 millióért már haza is megy veled és ott is marad egész életére.

Rájöttem. Ehhez az autóhoz fel kell nőni. Ez egy remek kompromisszum. Amikor már nem a vágy és a kaland hajtja az életed, akkor lehet ez a te autód. Amikor már nyugalmat szeretnél, házastársat, gyerekeket, akkor rá fogsz jönni, hogy ő az, akit keresel. Azt, aki végig itt volt a szemed előtt és te mégsem vetted észre mert mindig csak barátként néztél rá. Ha hagyod magad lenyugodni akkor garantálom, hogy varázslatos életet élhettek majd le együtt.

Akinek nincs ideje cikket olvasgatni, annak itt van egy másfél perces videó, arról amit igazán érdemes tudni a kis Fabiáról!



Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!


Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • A Honda vezetést segítő asszisztenst mutatott be

    A CES2017 kiállításon mutatták be a Honda új fejlesztéseit. A technikai fejlesztéseknek hála, már motorozni sem kell tudni tökéletesen... A sajtóközleményt ezúttal változatlan formában közöljük

  • Alfa Romeo Giulia teszt és Playmate csemegék

    Hátsókerekes Alfával nyertem versenyt úgy, hogy most voltam életem első ilyen rendezvényén! :)

  • Egyedi DS modellek jönnek

    A DS a Párizsi Autószalonon mutatja be új szolgáltatását, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikhez igazíthatják DS-ük külső és belső megjelenését

  • A nap videója: GYMKHANA NINE - Block új filmje

    2016 nagy év volt a Hoonigan Racing Division és Ken Block számára, aki az idei év már második Gymkhana videóját készítette el

  • Kombiterem - Ford Focus ST kombi TDCi teszt

    Óriási megtiszteltetés, ha elsőként kapunk meg egy tesztautót. Én azonban legalább ennyire örültem annak, hogy a Ford Focus ST-t az utolsó körére vihettem el. Így legalább az is kiderült, mennyire bírja a nyüstölést a sportverzió. Volt meglepetés.

www.tesztauto.hu / 185.80.49.31